Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Vet. Jeg satt og lo meg skakk, meg og kameraten min. De fniste jo av og til, men de var litt Wtf igjennom halve filmen. Veldig irriterende med tanke på at vi ikke fikk se kanninen :(

Så foresten Extreme Movie. Den var elendig. Dårlig skrevet, kjedelige karakterer, dårlig skuespill. Punch lines som ikke en gang passer karakterene. Det irriterer meg mye i amerikansk komedie, det er bare punchlines. Entell så blir jeg mer gretten, eller så har jeg bare fått øynene opp for britisk humor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan jo selv se på coveret at filmen er elendig! (Extreme Movie) Samme gjelder uttalige filmer, verste er at folk er villig til å betale for slik oppkast. Godt mulig dem liker slikt, men for meg så er det ufattelig.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Sett Tropa de Elite (2. gang) og Event Horizon.

Event Horizon hadde en fin stemning gående opptil tja.. 40 min, fra dette punktet ble den stadig mer og mer tullete.

Den siste halvtimen var katastrofalt dårlig, men alt opp til en time ut i filmen var brukbart eller bedre, så det var da ikke helt bortkastet. :p

Lenke til kommentar
Sett Tropa de Elite (2. gang) og Event Horizon.

Event Horizon hadde en fin stemning gående opptil tja.. 40 min, fra dette punktet ble den stadig mer og mer tullete.

Den siste halvtimen var katastrofalt dårlig, men alt opp til en time ut i filmen var brukbart eller bedre, så det var da ikke helt bortkastet. :p

Event Horizon har fått en viss status på nettet som en av de glemte horrorperlene, men etter en lovende start går det jo bokstavelig talt til helvete. Ikke særlig skummel er den heller.

Lenke til kommentar

Jeg så akkurat The Mist, og jeg må si at det langtifra er den dårligste adapsjonen fra en King-bok til film. Nå har Darabont også laget de fantastiske The Green Mile og Shawshank Redemption, men når jeg så traileren til denne var jeg ekstremt skeptisk til den. Jeg synes rett og slett det var en god film. :)

Lenke til kommentar
Jeg så akkurat The Mist, og jeg må si at det langtifra er den dårligste adapsjonen fra en King-bok til film. Nå har Darabont også laget de fantastiske The Green Mile og Shawshank Redemption, men når jeg så traileren til denne var jeg ekstremt skeptisk til den. Jeg synes rett og slett det var en god film. :)

Hehe, godt å se at det er flere som likte den, selv har jeg ikke funnet noen andre enn meg og kjæresten som snakker positivt om denne filmen.

Sterkt undervurdert, folk forventet vel kanskje mer "action/horror", men det er flott å se at Darabont vier tid til det som virkelig er det essentielle i både boken og nå filmen.

Husker at jeg og exen var 2 av kun 6 stykker som så denne filmen på kino i Oslo da den kom, virket ikke som om så mange andre var hypp på å se den for å si det slik.

For meg er "The Mist" en veldig god adapsjon, i likhet med "Misery", veldig mange andre bærer litt tegn til å ville gå sine egne veier, men disse to respekterer virkelig kilde-materialet, 2 lysende eksempler på at ikke alle adapsjoner er dødsdømte.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Religion er her bare tatt som eksempel om hvor primitive mennesker kan bli i situasjoner der deres liv står på spill.

Det er ikke et slags "korstog mot religion", det var iallefall ikke slik jeg tolket det, og poenget med filmen er jo:

alt det som inkluderer religions-maset som du kaller det, monstrene blir brukt som en bi-historie, en unnskyldning for å sette mennesker i en uheldig situasjon og dermed få et innblikk i menneskers primitive natur.

Det er menneskene og opprøret seg i mellom filmen VIRKELIG handler om, ikke monstre fra en annen dimensjon.

Noe alla alle disse "they'not the monsters, we are" type filmene vi har, dog på en litt mer subtil måte etter min mening, noe som passer filmen veldig godt.

Jeg vil også nevne slutten som en veldig god grunn til at jeg bet merke i filmen, lenge siden jeg har sett en så sterk slutt i en "tankeløs horror-film", men dette, og det andre jeg skrev, beviser vel bare at filmen er alt annet enn tankeløs.

"Alive" viser også dette på en god måte, forøvrig basert på en sann hendelse.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
Hehe, godt å se at det er flere som likte den, selv har jeg ikke funnet noen andre enn meg og kjæresten som snakker positivt om denne filmen.

Sterkt undervurdert, folk forventet vel kanskje mer "action/horror", men det er flott å se at Darabont vier tid til det som virkelig er det essentielle i både boken og nå filmen.

Husker at jeg og exen var 2 av kun 6 stykker som så denne filmen på kino i Oslo da den kom, virket ikke som om så mange andre var hypp på å se den for å si det slik.

For meg er "The Mist" en veldig god adapsjon, i likhet med "Misery", veldig mange andre bærer litt tegn til å ville gå sine egne veier, men disse to respekterer virkelig kilde-materialet, 2 lysende eksempler på at ikke alle adapsjoner er dødsdømte.

Personlig synes jeg Misery er en av de bedre adapsjonene jeg noen gang har sett. Jeg har ganske enkelt ikke ord for hvor bra Kathy Bates portretterer Anne Wilkes, og jeg sitter limt til stolen hver gang jeg ser den. The Mist nådde ikke akkurat like høyt, men den var spennende og jeg syntes hele situasjonen ble presentert på en bra (og realistisk) måte (naturligvis utenom monstergreia, snakker om de menneskelige sidene).

Lenke til kommentar

Så Brokeback Mountain for første gang idag, da jeg som dum 13-åring nektet å se den. "Hvis jeg noensinne ser den skal jeg brenne øynene mine" husker jeg at jeg sa som den lille homofoben som jeg var.

Vel, hva kan jeg si. Fantastisk film, og litt flaut å ha tårer trillende ned ansiktet foran min kjære mamma. Både Ledger og Gyllenhaal gjør to store prestasjoner, og må si jeg ble sjokkert når Ang Lee sto bak det hele. Husker han sist fra Hulken.

Nå tror jeg ikke det er mange her inne som ikke har sett den, men det er en må-se film. Den var virkelig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...