Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har akkurat, endelig, sett Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb..

Lite spørsmål.. filmen var grei nok den, altså.. og jeg kjedet meg ikke, og syntes den var nokså vittig, med noen småpolitiske spark hit og dit.. MEN.. på 28. plass med 8.7 poeng på IMDb.. det skjønner jeg ikke helt..

Er det noe seriøst jeg har gått glipp av? Eller er det jeg som ikke helt har skjønt alt, eller ikke tatt den superdype meningen med den?

Takker for svar! :)

Verdens beste politiske satire, en av verdens beste sluttscener, dialog, osv. Likte den kjempegodt, gir den en 9er. Altså over 8.7 som på IMDb, og de fleste andre brukere er enig med meg. :)

Lenke til kommentar

Tror det er i Episode 1, husker ikke helt i farten hvor Anakin bruker The Force på å få et eple til å sveve til munnen sin hvor han da tar en bit av det, horribelt dårlig laget.

Hvis man snakker Lucas 30 år siden så er jeg helt enig, i dag så er vel 85-90% av alt i de tre siste filmene hans cgi.

Lenke til kommentar
Tror det er i Episode 1, husker ikke helt i farten hvor Anakin bruker The Force på å få et eple til å sveve til munnen sin hvor han da tar en bit av det, horribelt dårlig laget.

Hvis man snakker Lucas 30 år siden så er jeg helt enig, i dag så er vel 85-90% av alt i de tre siste filmene hans cgi.

Var vel episode 2 det.. Den dårligste av alle SW-filmene..

Lenke til kommentar
Var vel episode 2 det.. Den dårligste av alle SW-filmene..

For meg så er Ep. 1 ganske mye foran Ep. 2, mest av alt på grunn av den forferdelige Jake Lloyd og den enda verre Jar Jar Binks. Når man da putter de to sammen så er det like før jeg trekker mine egne tenner bare for moro skyld!

Lenke til kommentar
Following previous DVD releases, in 2007 the original 65 mm negative was re-scanned at 8K (a horizontal resolution of 8192 pixels) with equipment designed specifically for Baraka at FotoKem Laboratories. The automated 8K film scanner, operating continuously, took more than three weeks to finish scanning more than 150000 frames (taking approximately 12-13 seconds to scan each frame), producing over 30 terabytes of image data in total. After a 16-month digital intermediate process, including a 96 kHz/24 bit audio remaster by Stearns for the DTS-HD Master Audio soundtrack, the superior result was finally re-released on DVD and Blu-ray Disc in October, 2008. Project supervisor Andrew Oran says this remastered Baraka is "arguably the highest quality DVD that's ever been made".[1] Chicago Sun-Times critic Roger Ebert describes the Blu-ray release as "the finest video disc I have ever viewed or ever imagined."[2]

Etter å ha lest dette valgte jeg å kjøpe min første DVD/BD på svært, svært lenge. Nå er det bare å dra hjem til mor og låne TVen der, da 24" skjermen min kanskje ikke vil holde for "tidenes utgivelse".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...