Vertical^ Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Kinoen har sannsynligvis en egen maskin som printer ut billetter når du oppgir referansenummer. Men vil jeg trenge og ta med meg kredittkort? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Bad Boys hadde jeg godtatt,men bad boys 2? Ai,ai. Er vel smak og behag. For meg var det en hjernedød film som underholdt langt forbi hva jeg betalte for. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Kinoen har sannsynligvis en egen maskin som printer ut billetter når du oppgir referansenummer. Men vil jeg trenge og ta med meg kredittkort? I Stavanger trenger du kortnummerets 5 siste sifre for å printe ut billettene. Kanskje noe lignende ved din kino? Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Vertical: I Bergen er det slik at vi kommer med kredittkortet på kinoen og putter de inn i en maskin. Så på magisk vis kommer billettene ut uten snikksnakkerier. Altså er ikke en mamma nødvendig. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Vet ikke om det passer her inne, men prøver meg. Trenger hjelp fort til å finne ut av dette. (Skrev dette i en annen tråd, men prøver her også) At jeg nettopp bestillte billetter til Transformers filmen på kino nå, men har ikke motatt bilettene på e-posten. Vil helst skrive den ut, ettersom jeg og min bror skal dra alene bort dit. Vi betalte med mamma sitt kort, og vi skulle jo motta billettene på hennes e-post. Har gjort dette før, og da kom billettene innen 10 sekunder. Har snart ventet i en halvtime. Så jeg har da referansenummeret. Men da står det at "Kredittkort må medbringes ved avhenting av billetter". Dette er jo mamma sitt kort, og jeg og min bror skal jo dra alene bort dit. Er de veldig nøye med at kredittkort må være med ved avhenting i kinoen, eller holder det med referansenummeret? Noen som vet? Jeg kjøpte billetter over Internett, men fikk de ikke tilsendt over e-post som jeg vanligvis gjør. Da jeg møtte opp å kinoen prøvde jeg å ta dem ut fra en automat med referansenummer og VISA-kort, men det stod at billettene allerede var hentet ut. Deretter måtte jeg gå til kassa, hvor dama fikk skrevet ut billettene kun basert på referansenummer. En bug, tydeligvis. Ved kassa slapp jeg å oppgi VISA-kortnumre. PS: Dette var i Trondheim. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 men det var egentlig noe annet jeg ville frem til.. det må være NOE med Transformers du liker?? Nei, faktisk ingenting. Jeg venter i stedet på at Bay gjør alvor av sin plan om å lage en seriøs og dialogdrevet dramafilm kjemisk renset for cgi og eksplosjoner, da det samtidig vil bety slutten på herr Bays alt for lange Hollywoodeventyr. Jeg er litt usikker på om jeg forstår logikken din. Mannen lager Transformers 2, den nest-mest innbringende filmen noensinne (skal vi tro den første uken), og fordi han lager én lavbudsjettsfilm uten effekter som teoretisk sett vil feile så vil ingen be ham lage film mer? Vet du hva et studio er? Forstår du hvordan Hollywood fungerer? Jeg forstår at du forakter systemet, men du må jo forstå det. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Når vi likevel har vært inne på et tre-dagers Bay-spree her, hva synes dere om The Island? Jeg synes den er sterkt undervurdet, og skjønner ikke hvorfor den floppet. Ikke bare er den visuellt fantastisk, men plottet og historien er faktisk godkjent og spennende. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Uten tvil Bays beste. Og ikke bare det, det er en meget bra film. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) Eneste grunnen til at jeg husker filmen er fordi den er en dårlig kopi av en b-film (de glemte derimot å ta originalfilmens bedre slutt), mye fryktelig produktplassering og fordi Scarlett var hot. Endret 29. juni 2009 av Juℓenissen Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 J-nisse: Hadde det ikke vært verre om de beholdt den samme slutten? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 J-nisse: Hadde det ikke vært verre om de beholdt den samme slutten? Ja, det er vel positivt at manusforfatteren faktisk kunne finne på noe selv. Samtidig er det typisk at det eneste som ble forandret var den herlige bfilm-slutten. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Eneste grunnen til at jeg husker filmen er fordi den er en dårlig kopi av en b-film (de glemte derimot å ta originalfilmens bedre slutt), mye fryktelig produktplassering og fordi Scarlett var hot. Jeg ser ikke hvordan produktplasseringen kan gjøre filmen verre, egentlig. Ok, det kan være irriterende, men du skal være veldig gretten for at filmen skal underholde mindre pga det. Jeg er absolutt enig på alle punkt. Det var akkurat de punktene som skuffet. @ Megan Fox. Jeg syntes egentlig ikke hun er så pen. Ser prikk lik tusen andre såkalte "skuespillere". Veldig utfyllende innlegg, forresten. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 (endret) @Dorian: Hehe, jeg satte det da litt på spissen. Selvsagt vil studioene fortsette å kaste penger etter Bay, så lenge tenåringspublikummet er fornøyde med popcornet hans. Bays problem er imidlertid at mange av disse nå synes å mene at mannen med TROTF har tøyd strikken for langt. Stadig flere av hans kjernepublikummere sliter med fraværet av narrativ integrasjon og godt skuespill, samtidig som de finner den infantile humoren og cgi-orgiene slitsomme. Mitt poeng er at Bay aldri har vist at han faktisk mestrer dialogdrevne scener eller seriøs dramaturgi (se bare hvordan Mr Awesome mageplasket i Pearl Harbor.). Om han gjør alvor av sitt spøkefulle utspill om å gjøre en karakterdrevet, historie- og dialogtung film (som i følge han selv er den letteste sak i verden), er min spådom at han vil bli totalt avkledd. Endret 29. juni 2009 av Montag Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg ser ikke hvordan produktplasseringen kan gjøre filmen verre, egentlig. Ok, det kan være irriterende, men du skal være veldig gretten for at filmen skal underholde mindre pga det. Det jeg skrev var at det var det eneste som satt igjen etter filmen, ikke at det gjorde filmen rævva. Slik utilslørt produktplassering som var i The Island lager likevel en ganske flau smak av hele filmen. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Tja, selv Blade Runner har jo noen heftige Cola-reklamer. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Den store forskjellen er at lysende reklame i storbyen føles naturlig, noe blant annet xbox- og msn-sekvensene i The Island ikke gjør. Sko-delen var heldigvis ikke like ille som den i I, Robot. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg husker ikke noe produktplassering fra The Island. Jeg likte derimot mysteriet på starten og generelt at det var en fet actionfilm. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Nike sko, Xbox-logo, Corvette (?) bil, MSN Search-"telefonboks". Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Den store forskjellen er at lysende reklame i storbyen føles naturlig, noe blant annet xbox- og msn-sekvensene i The Island ikke gjør. Sko-delen var heldigvis ikke like ille som den i I, Robot. Jeg skal ikke si at det ikke var mye produktplassering i The Island, for det var det virkelig. Men det var da også i en storby. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg ser ikke hvordan produktplassering ødelegger en film. Er heller omvendt, det gjør filmen mer realistisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå