Dorian Gray Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Må du ha IMDB Pro for å kunne se en regissørs film etter antall stemmer? Eller gikk du igjennom alle? Neida, bare velg regissøren og trykk "by votes" i stedet for "by rating". Den er å finne på "top links" og rett under "by rating". Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Neimen, hva man lærer. Da vet jeg det. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Se filmen hos Youtube Er Robin Williams tilbake? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg skjønte ikke helt hva filmen skal handle om utifra traileren, menneh.. Det så vel ikke så aller verst ut. Ikke så uhyre spennende heller men. Lenke til kommentar
modin Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Ahh... jeg digger Bogart. Han passer like godt til rollen som privatdetektiv Phillip Marlowe som han gjør til rollen som Sam Spade. Førstnevnte rolle i filmen The Big Sleep (som jeg så i dag) og sistnevnte i The Maltese Falcon, begge to ypperlige film noirs. Må si jeg digget denne filmen omtrent like mye som The Maltese Falcon da Bogart er ypperlig i rollen som "private eye". Noen som har noen andre must-see film noirs? Jeg har selvsagt sett Casablanca, Double Indemnity, M og The Third Man. Har også sett The Kiling, Touch of Evil og Shadow of a Doubt. Hva med å se Bogart i andre roller, jeg må si jeg liker han vel så godt i filmer som Desperate Hours, African Queen, Beat the Devil, og The Barefoot Contessa der han bruker mer av seg selv enn i Privat eye rollene. Must se film-Noir, jeg ville nok godt løs på lavbudsjetts film-Noir som, Detour, Gun Crazy (en av mine favoritter), Nightmare Ally, The Big Combo, osv. Disse går som regel lenger enn de med høyere budsjetter. Desuten er mange av Fritz Lang sine film noirs veldig severdige. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Takk for tips, The African Queen er sett. Hvilke av Fritz Langs noirs er av god kvalitet? Har sett M, men ikke noen andre. Endret 20. juni 2009 av Xtra Lenke til kommentar
modin Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Takk for tips, The African Queen er sett. Hvilke av Fritz Langs noirs er av god kvalitet? Har sett M, men ikke noen andre. Vel nå er vel ikke M film noir snarer en slags tysk forløper til det som senere skulle bli film Noir. Film Noir er egentlig en difus definisjon, og mange bruker det både om gangsterfilmer og stort sett de fleste melodramaer fra 40-tallet. Clash by Night er et melodrama fra 40-tallet som mange vil definere som film Noir. Man kan også nevne Scarlett Street som faktisk er en remake av en fransk film og the Big Heat. Skal innrømme at jeg ikke har fått sett så mange andre. Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Så The Hangover på kino idag. Hysterisk morsom, VG's anmeldelse er helt på jordet. ..men nå så jeg nettopp Requiem for a Dream for første gang. For en jævlig slutt. Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Så The Hangover på kino idag. Hysterisk morsom, VG's anmeldelse er helt på jordet. ..men nå så jeg nettopp Requiem for a Dream for første gang. For en jævlig slutt. Enig i alt du sier. The Hangover var mye morsommere enn Superbad f.eks. Jeg så Pi nettopp og må si at Ignorance is bliss. Skulle ønske jeg aldri hadde sett filmen. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg så Pi nettopp og må si at Ignorance is bliss. Skulle ønske jeg aldri hadde sett filmen.Det du sa nå kan tolkes på flere måter, hvorfor skulle du ønske du aldri hadde sett filmen? Lenke til kommentar
Fløyelsbøtte Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg så Pi nettopp og må si at Ignorance is bliss. Skulle ønske jeg aldri hadde sett filmen.Det du sa nå kan tolkes på flere måter, hvorfor skulle du ønske du aldri hadde sett filmen? Jeg ble deprimert over hvordan han så verden på. Vil ikke havne der liksom. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg så Pi nettopp og må si at Ignorance is bliss. Skulle ønske jeg aldri hadde sett filmen.Det du sa nå kan tolkes på flere måter, hvorfor skulle du ønske du aldri hadde sett filmen? Jeg ble deprimert over hvordan han så verden på. Vil ikke havne der liksom. Er heldigvis ikke så stor sannsynlighet for at du blir like gæren i hodet Lenke til kommentar
Atald Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Så The Hangover på kino idag. Hysterisk morsom, VG's anmeldelse er helt på jordet. Helt enig. Morten Ståle Nilsen må være en av de jeg er ofest totalt uenig med, og anmeldelsen er rett og slett på jordet. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Get Ready to Be Boyzvoiced går på TV2 kl 14:00 i dag. Dette er en av de morsomste norske filmene jeg har sett og anbefales selvsagt til alle og enhver Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Noen som har noe mer Godard å anbefale? Jeg har selvsagt sett "À bout de souffle" og så nettopp Le Mépris på NRK2. Jeg ble forøvrig helt satt ut av sistnevnte, cinematografi på sitt ypperste og en mildt sagt grisedeilig Brigitte Bardot. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Elsket Dazed and Confused. Antageligvis det beste soundtracket (av låter som ikke var laget for filmen) noensinne. Ekstremt mye bra musikk, nok til at jeg vurderer å plassere den på topp 20-listen min bare for musikken. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg ble deprimert over hvordan han så verden på. Vil ikke havne der liksom.Nå fikk jeg lyst til å se den. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Pi har jeg hatt usett en god stund. Men det sier jeg om 100 til og, så det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå