Gjest Slettet+9817324 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 http://screenmusings.org/Octopussy/pages/Oct_213.htm En Bondskurk fyller 90 i dag : grattis Louis Jourdan aka Kamal Khan. Ikke mange igjen av de gamle badguys : Dr No , Jaws , Drax , Zorin Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Når det gjelder filmen 2012 så burde dere virkelig se rundt på de forskjellige nettsidene som er opprettet rundt den. Nettsiden om boka til John Cusack. Nettsiden til Woody Harrelson. The Institute for Human Continiuty Endret 19. juni 2009 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Er det noen som har sett Field of Dreams? I følge Barney Stinson (How I met you mother), så er det en av de få filmene en 'bro' kan se. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Er det noen som har sett Field of Dreams? I følge Barney Stinson (How I met you mother), så er det en av de få filmene en 'bro' kan se. Er det en av the articles of the bro-code? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Er det noen som har sett Field of Dreams? I følge Barney Stinson (How I met you mother), så er det en av de få filmene en 'bro' kan se. Se heller The Natural. Hva er en "bro"? Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Flere som så The Hangover i dag eller? Var premiere tror jeg. Hva syntes folket isåfall? Jeg koste meg masse, beste komedien siden Pineapple Express spør du meg! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Flere som så The Hangover i dag eller? Hvis du tar en titti i mini-anmeldelse-tråden, så ser du at det er det. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Er det en av the articles of the bro-code? Stemmer det. Filmen skal ses i morgen. Hva er en "bro"? Aldri hørt det amerikanske ordet "bro" før? Endret 19. juni 2009 av MagnusW Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Ta nå heller å forklar stakkaren hva det er i stedet for å spørre om han har hørt det før når han åpenbart ikke har det. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Er det noen som har sett Field of Dreams? I følge Barney Stinson (How I met you mother), så er det en av de få filmene en 'bro' kan se. Se heller The Natural. Hva er en "bro"? Hvis du er seriøs: Amerikansk utrykk for "kompis/broder". Hvis du kødder: FUUUUUUUU. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Ahh... jeg digger Bogart. Han passer like godt til rollen som privatdetektiv Phillip Marlowe som han gjør til rollen som Sam Spade. Førstnevnte rolle i filmen The Big Sleep (som jeg så i dag) og sistnevnte i The Maltese Falcon, begge to ypperlige film noirs. Må si jeg digget denne filmen omtrent like mye som The Maltese Falcon da Bogart er ypperlig i rollen som "private eye". Noen som har noen andre must-see film noirs? Jeg har selvsagt sett Casablanca, Double Indemnity, M og The Third Man. Har også sett The Kiling, Touch of Evil og Shadow of a Doubt. Notorious og Les diaboliques står på kjøpe-listen, Rebecca og The Night of the Hunter er i hus. (har bare ikke fått tid) Noen andre jeg har glemt/burde sjekke ut/som anbefales? PS: Sier ikke nei takk til filmer som er film-noir i stilen som Chinatown og L.A. Confidential er heller. Endret 19. juni 2009 av Xtra Lenke til kommentar
Montag Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Hehe, ironi på nettet er alltid like moro. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Hehe, ironi på nettet er alltid like moro. Lett å være etterpåklok:) Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Ahh... jeg digger Bogart. Han passer like godt til rollen som privatdetektiv Phillip Marlowe som han gjør til rollen som Sam Spade. Førstnevnte rolle i filmen The Big Sleep (som jeg så i dag) og sistnevnte i The Maltese Falcon, begge to ypperlige film noirs. Må si jeg digget denne filmen omtrent like mye som The Maltese Falcon da Bogart er ypperlig i rollen som "private eye". Noen som har noen andre must-see film noirs? Jeg har selvsagt sett Casablanca, Double Indemnity, M og The Third Man. Har også sett The Kiling, Touch of Evil og Shadow of a Doubt. Notorious og Les diaboliques står på kjøpe-listen, Rebecca og The Night of the Hunter er i hus. (har bare ikke fått tid) Noen andre jeg har glemt/burde sjekke ut/som anbefales? PS: Sier ikke nei takk til filmer som er film-noir i stilen som Chinatown og L.A. Confidential er heller. Sunset Boulevard, om du ikke har sett den. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 snip Om du spør i anbefalingstråden, skal du få en liten arbeidsliste. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Aj, anbefalingstråden tenkte jeg ikke på... Ja Sunset Blvd. er sett. Endret 19. juni 2009 av Xtra Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Kort og greit; Ingmar Bergman begynner å interessere meg veldig nå. Har ikke sett én av hans filmer. Hvilke burde jeg begynne med? EDIT: Har vi en anbefalingstråd? Endret 20. juni 2009 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Jeg tar som oftest utgangspunkt i antall stemmer på IMDb hvis jeg skal ta for meg en regissør fra starten av. Det vil si: 30,607 Det sjunde inseglet (1957) 17,112 Smultronstället (1957) 13,024 Persona (1966) 12,447 Fanny och Alexander (1982) Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Må du ha IMDB Pro for å kunne se en regissørs film etter antall stemmer? Eller gikk du igjennom alle? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå