Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahh... jeg digger Bogart.

Han passer like godt til rollen som privatdetektiv Phillip Marlowe som han gjør til rollen som Sam Spade. Førstnevnte rolle i filmen The Big Sleep (som jeg så i dag) og sistnevnte i The Maltese Falcon, begge to ypperlige film noirs.

Må si jeg digget denne filmen omtrent like mye som The Maltese Falcon da Bogart er ypperlig i rollen som "private eye".

Noen som har noen andre must-see film noirs?

Jeg har selvsagt sett Casablanca, Double Indemnity, M og The Third Man. Har også sett The Kiling, Touch of Evil og Shadow of a Doubt.

Notorious og Les diaboliques står på kjøpe-listen, Rebecca og The Night of the Hunter er i hus. (har bare ikke fått tid)

Noen andre jeg har glemt/burde sjekke ut/som anbefales? :)

PS: Sier ikke nei takk til filmer som er film-noir i stilen som Chinatown og L.A. Confidential er heller.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Ahh... jeg digger Bogart.

Han passer like godt til rollen som privatdetektiv Phillip Marlowe som han gjør til rollen som Sam Spade. Førstnevnte rolle i filmen The Big Sleep (som jeg så i dag) og sistnevnte i The Maltese Falcon, begge to ypperlige film noirs.

Må si jeg digget denne filmen omtrent like mye som The Maltese Falcon da Bogart er ypperlig i rollen som "private eye".

Noen som har noen andre must-see film noirs?

Jeg har selvsagt sett Casablanca, Double Indemnity, M og The Third Man. Har også sett The Kiling, Touch of Evil og Shadow of a Doubt.

Notorious og Les diaboliques står på kjøpe-listen, Rebecca og The Night of the Hunter er i hus. (har bare ikke fått tid)

Noen andre jeg har glemt/burde sjekke ut/som anbefales? :)

PS: Sier ikke nei takk til filmer som er film-noir i stilen som Chinatown og L.A. Confidential er heller.

Sunset Boulevard, om du ikke har sett den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...