Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det Var Det. Blu-Ray som gjelder.

Ikke alle som har sånn dærre fancy schmancy blu-ray spiller vettu, ikke at jeg bryr meg om å måtte kjøpe alle nye filmene mine i Blu-ray.

Jeg ser på meg som heldig, som ble film-intressert først når DVDen begynte sin innmarsj og ble "standard", slik at jeg slapp å måtte beholde en steinalder-maskin for å kunne se mine gamleste perler (selv om VHS fortsatt er en sjarm å se på).

Nå funker derimot det "gamle" formatet på det nye avspillingsmediet, og så lenge det holder seg slik ser jeg ingen grunn til å måtte gå helt over til Blu-Ray ved det første.

Lenke til kommentar
Første filmen jeg så på Blu-Ray var The Kite Runner. Fulgte ikke med på filmen. Satt bare og var mesmerized av bildekvaliteten. Så så jeg filmen på nytt og fulgte med på handlinga. Glemmer det aldri. :)

mitt første måte med den flotte blu-rayen var da jeg så spiderman 3 av alle filmer:P

Hadde sett den før på dvd, men tenkte at jeg fikk se hva dette blu-ray tullet var forno...

Å jeg ble helt frelst!

Lenke til kommentar

Nei, DVD er jo langt fra dårlig så det er jo ikke noe problem å fortsette å kjøpe det.

For min del så nekter jeg bare å kjøpe en eneste DVD nå. Det er bare et prinsipp jeg har hvor enn latterlig det er.

Tar sikte på å se The Truman Show i morgen. (På Blu-Ray ja) Gleder meg.

Lenke til kommentar

Det er fremdeles uhyre mange filmer som ikke engang har kommet seg til DVD-formatet (mange er fremdeles på slitne VHS-kopier enten fra distributør, TV eller et filmarkiv), og siden DVD antakelig er det første stoppet for disse, i tillegg til at DVD er et veldig praktisk medium i vår digitale tidsalder, vil nok DVD leve i mange år fremover. Veldig få gamle filmer beveger seg over til blu-ray, så det blir nok mange DVD-innkjøp framover for meg uansett (også er blu-ray altfor dyrt ennå, generelt sett).

Lenke til kommentar
Nei, DVD er jo langt fra dårlig så det er jo ikke noe problem å fortsette å kjøpe det.

Håper ikke du leste teksten som at jeg påsto at du hadde sagt det, for det er så feil som du får det (og da vil jeg i såfall beklage dette) :yes:

Jeg redegjorde kun min mening rundt DvD/Blu-Ray skiftet.

Lenke til kommentar
Det er fremdeles uhyre mange filmer som ikke engang har kommet seg til DVD-formatet (mange er fremdeles på slitne VHS-kopier enten fra distributør, TV eller et filmarkiv), og siden DVD antakelig er det første stoppet for disse, i tillegg til at DVD er et veldig praktisk medium i vår digitale tidsalder, vil nok DVD leve i mange år fremover. Veldig få gamle filmer beveger seg over til blu-ray, så det blir nok mange DVD-innkjøp framover for meg uansett (også er blu-ray altfor dyrt ennå, generelt sett).

Det er dessverre sant, men alle filmene jeg kjøper fra nå av vil jeg helst (må) ha på Blu-Ray. Da får jeg heller se klassikere ved å låne/leie eller andre metoder. Jeg synes bare det blir feil å bygge seg opp ei samling på et format som sakte men sikkert dør ut. Noe sikkert Blu-Ray og vil gjøre, men det er vel leeeeenge til antar jeg.

Nixx: jeg forsto deg fullt ut.

Lenke til kommentar
Så akkurat There Will Be Blood. Filmen var spennende og ekstremt gjennomført, men har på følelsen at dette er en film jeg vil få mer ut av når jeg er eldre. Noen som har noe å si på det?

Nei, faktisk ikke. Det er rett og slett helt naturlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...