Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg trodde at jeg hadde sett fjorårets beste film når jeg var ferdig med Frost/Nixon for noen uker siden, men det ser ut som om jeg må revurdere det etter å akkurat ha sett The Curious Case of Benjamin Button.

:thumbup:

Skal se den i morgen, blir tredje gangen. Denne gang på Blu-Ray.

Bare musikken er egentlig nok til å se den igjen.

Lenke til kommentar
Jeg trodde at jeg hadde sett fjorårets beste film når jeg var ferdig med Frost/Nixon for noen uker siden, men det ser ut som om jeg må revurdere det etter å akkurat ha sett The Curious Case of Benjamin Button.

:thumbup:

Skal se den i morgen, blir tredje gangen. Denne gang på Blu-Ray.

Bare musikken er egentlig nok til å se den igjen.

Jeg syns ikke filmen var noe veldig å skryte av. Den får pluss for effekter, lyd og bilde, men den var ganske langdryg og den stod definitivt ikke opp i mot det Fincher har gjort før. (Fight Club spesielt)

Lenke til kommentar
Tenkte å gå og leie film, er det noen som har ide om hvilke bra filmer som er kommet ut på dvd?

Det er klart, det er ein del gode filmar som framleis berre finst på VHS og Laserdisc, men eg trur du skal finna noko for ein kvar smak på DVD. Start med topp 30-lista vi laga her på forumet, f eks.

Endret av magnusbe
Lenke til kommentar
Noen som har sett den nye remaken av Day of the Dead? I veldig fint cover til 59,- på lokalsjappa i dag, så jeg lurte. Men er den totalt ræv så gidder jeg ikke. Noen skrekkfilmentuasiaster (GoreGalore) som har sett?

Brukbart underholdende. Skal sies at den kun har tittelen til felles med originalfilmen.

Lenke til kommentar
Noen som har sett den nye remaken av Day of the Dead? I veldig fint cover til 59,- på lokalsjappa i dag, så jeg lurte. Men er den totalt ræv så gidder jeg ikke. Noen skrekkfilmentuasiaster (GoreGalore) som har sett?

I første omgang må du fokusere på å få sett den herlige originalen.

Lenke til kommentar

Trodde egentlig jeg hadde sett den, men det ser ut som Dawn of the Dead er den jeg har sett. Og det er faktisk ikke så lenge siden heller. Den var god.

Forresten, hvis det Julenissen sier er sant, om at det er bare tittelen som er lik (altså at ikke filmene er like uansett), hvorfor er det da viktig at jeg ser originalen først? ;)

Neida, hehe, skjønner at den er bedre.

Lenke til kommentar
Da kjøper jeg den på play for 130kr. Det er ikke ille det!

Edit: Der holdt jeg nesten på å falle for "2 for 22" tilbudet til play! Det hadde jo blitt toll det! Da blir det vel separate kjøp av The Fountain og The Lost Boys.

Play sender dei kvar for seg, så ingen problem der uansett.

Lenke til kommentar
Da kjøper jeg den på play for 130kr. Det er ikke ille det!

Edit: Der holdt jeg nesten på å falle for "2 for 22" tilbudet til play! Det hadde jo blitt toll det! Da blir det vel separate kjøp av The Fountain og The Lost Boys.

Play sender dei kvar for seg, så ingen problem der uansett.

Jippi! Det glemte jeg faktisk, jeg tenkte samlet pris.

Lenke til kommentar

Transformers ROTF-anmeldelser begynner å dette inn. God lesing, så langt er eneste klaging at den er for lang og for awesome.

"AS A wise man - well, David St Hubbins from Spinal Tap - once said: "It's such a fine line between stupid and clever." And while you're watching Transformers: Revenge Of The Fallen, you can just about see that line - glinting in the distance, about 500 miles in the wrong direction. And that, readers, is Michael Bay's latest film in a nutshell. Stupid and proud. It's bigger. Badder. Boobier. And many other words beginning with B, including boneheadedly brilliant."

og:

"Here's the thing. Revenge Of The Fallen is a kids' movie; the secret to enjoying it as an adult is to unlock the ten-year-old within (and not the one in your cellar, bunnngg). It is, in common parlance, completely and utterly retarded. The juxtaposition between hardcore military war movie and ****** Saturday morning cartoon feels downright bizarre at times. You'll be creaming at the sight of the US army unloading their weapons on the enemy, only to feel a little ashamed when you remember their enemy is a race of evil alien robots who want to destroy the sun. Somewhere towards the end, when you realise the plot literally centres around magic dust, you'll feel ever-so-slightly silly for enjoying it."

Lover bra, virker skreddersydd for sjelen :)

http://www.totalfilm.com/reviews/cinema/tr...e-of-the-fallen

http://www.newsoftheworld.co.uk/entertainm...-brilliant.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...