Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde det, fordi jeg glemte at Abrams selvsagt bare var produsent og idemaker. Etter nærmere inspeksjon ser jeg at det er det nokså ubeskrevne bladet Matt Reeves som står for selve regisseringa. Flink han og, altså, for Cloverfield synes jeg var glimrende utført, til tross for det enkle og velkjente plottet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig med Bob_3 angående Cloverfield, en interessant måte å gjøre det på med en heller middelmådig utførelse.

Hvordan var utførelsen middelmådig? Jeg synes JJ Abrams stort sett nailet det han prøvde på.

Filmen engasjerte meg ikke, monsteret så ut som en dårlig Godzilla, ikke skummelt, irriterende og umorsom kameramann, døllt opplegg med den vennegjengen i de 10 (?) første minuttene. Beklager at jeg ikke kan være nøyaktig, men har ikke sett den siden kinovisningen.

Det er og en spesiell scene som irriterer meg spesielt; (spoiler ahead)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er da de redder kjæresten/damen som har blitt spiddet av det armeringsjernet eller hva det er og så drar de henne av det og så er alt ok igjen, da kan hun plutselig flyttes.

Det er ikke en dårlig film og jeg liker idéen med håndholdt kamera, men det holder rett og slett ikke.

Lenke til kommentar

Monsteret hadde et ålreit design det (selv om man ikke ser det så mye) og vennegjeng-saken i starten er helt nødvendig for å introdusere både karakterene og gi kameraet en grunn til i å det hele tatt være der. Synes også filmen var småcreepy nede i tunnelene, selv om dette først og fremst er en popcorn monstersmash film.

Lenke til kommentar
Monsteret hadde et ålreit design det (selv om man ikke ser det så mye) og vennegjeng-saken i starten er helt nødvendig for å introdusere både karakterene og gi kameraet en grunn til i å det hele tatt være der. Synes også filmen var småcreepy nede i tunnelene, selv om dette først og fremst er en popcorn monstersmash film.

Nemlig, alreit er det jeg mener om denne filmen her, det er bare måten "vennegjeng-saken" er gjort på som gjør det døllt. Og joda, forsåvidt er det småcreepy nede i tunnelene, sant nok.

Dårlig Godzilla? Det er sånn jeg ville beskrevet Godzilla, tbh.

Ok da, monsteret ser ut som Godzilla, og det er ikke videre positivt i mine øyne.

Lenke til kommentar

Jeg tenker på når monsteret står på to ben eller noe (det er et eller annet slikt shot i filmen) hvor jeg mener den ligner på Godzilla. Jeg har som sagt ikke sett filmen siden den ble sett på kino men jeg mener det er da de først ser monsteret at jeg fikk Godzilla "vibber" av det.

Det ødelegger ikke filmen, men jeg fikk en litt "meh, hva er dette for noe?" reaksjon da man først så monsteret i filmen og da på det tidspunktet var jeg mindre fornøyd filmen, så det hjalp ikke filmen.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Er mange flere morsommere monstre enn Godzilla ja..han var liksom den første store. Men 50-60-70 tallet spawnet utallige andre monstre, alt fra plastikkdinosaurer til vannmonstre av alle mulige slag. F.eks. i 1.000.000 BC (med deilige Raquel Welch i trang bikini i hele filmen), er det flere "episke" kamper mellom dinosaurer mens mennenskene prøver å holde seg unna sveipende haler og bitt. Dinoene er selvsagt i plast/gummi og stop motion filmet.

Gamera er også fin, han kan fly OG skyte lyn fra hodet. Har vel vært en del godzilla vs xxxxx monsterfilmer gjennom tidene.

Her er en fin countdown av klassiske giga-filmmonstre:

Se filmen hos Youtube

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...