DoktorBacon Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg gjorde det, fordi jeg glemte at Abrams selvsagt bare var produsent og idemaker. Etter nærmere inspeksjon ser jeg at det er det nokså ubeskrevne bladet Matt Reeves som står for selve regisseringa. Flink han og, altså, for Cloverfield synes jeg var glimrende utført, til tross for det enkle og velkjente plottet. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Enig med Bob_3 angående Cloverfield, en interessant måte å gjøre det på med en heller middelmådig utførelse. Hvordan var utførelsen middelmådig? Jeg synes JJ Abrams stort sett nailet det han prøvde på. Filmen engasjerte meg ikke, monsteret så ut som en dårlig Godzilla, ikke skummelt, irriterende og umorsom kameramann, døllt opplegg med den vennegjengen i de 10 (?) første minuttene. Beklager at jeg ikke kan være nøyaktig, men har ikke sett den siden kinovisningen. Det er og en spesiell scene som irriterer meg spesielt; (spoiler ahead) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det er da de redder kjæresten/damen som har blitt spiddet av det armeringsjernet eller hva det er og så drar de henne av det og så er alt ok igjen, da kan hun plutselig flyttes. Det er ikke en dårlig film og jeg liker idéen med håndholdt kamera, men det holder rett og slett ikke. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Monsteret hadde et ålreit design det (selv om man ikke ser det så mye) og vennegjeng-saken i starten er helt nødvendig for å introdusere både karakterene og gi kameraet en grunn til i å det hele tatt være der. Synes også filmen var småcreepy nede i tunnelene, selv om dette først og fremst er en popcorn monstersmash film. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Dårlig Godzilla? Det er sånn jeg ville beskrevet Godzilla, tbh. Lenke til kommentar
MsGreen Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Cloverfield falt i god jord - at plotet er enkelt har ikke så mye å si når de får så mye ut av det. Ellers; "Shia just can't keep mum"... I dunno... Merkelig nok er jeg fortsatt spent på litt Robot-fun i slutten av måneden. Lenke til kommentar
MforMats Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Høh ...Virker da som du alltid er klar for "robot-fun". -Oh no he didn't!!? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 MsGreen er klar for det meste av action. Bam. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Monsteret hadde et ålreit design det (selv om man ikke ser det så mye) og vennegjeng-saken i starten er helt nødvendig for å introdusere både karakterene og gi kameraet en grunn til i å det hele tatt være der. Synes også filmen var småcreepy nede i tunnelene, selv om dette først og fremst er en popcorn monstersmash film. Nemlig, alreit er det jeg mener om denne filmen her, det er bare måten "vennegjeng-saken" er gjort på som gjør det døllt. Og joda, forsåvidt er det småcreepy nede i tunnelene, sant nok. Dårlig Godzilla? Det er sånn jeg ville beskrevet Godzilla, tbh. Ok da, monsteret ser ut som Godzilla, og det er ikke videre positivt i mine øyne. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Cloverfield-monsteret: Godzilla: Jeg er litt spent, for å være helt ærlig, på hva du mener er likt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Poenget med Cloverfield var å lage en hyllest til gamle monsterfilmer, ikke å unngå å likne på dem. Så det er ingen negativ ting om monsteret har likheter med Godzilla. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hvilke likheter er det snakk om? Begge Godzillaene ser ut som vanskapte T-Rexer, mens Cloverfield-monsteret ligner på en havinsektmonsterkreasjon. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 ..Det er brunt? Nei hvem bryr seg? Cloverfield var en god film, og jeg har sett den mange ganger, og jeg kommer til å se den igjen. Om noen syns monsteret lignet på Godzilla og dermed ble filmen ødelagt så er ikke det mitt problem. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Jeg tenker på når monsteret står på to ben eller noe (det er et eller annet slikt shot i filmen) hvor jeg mener den ligner på Godzilla. Jeg har som sagt ikke sett filmen siden den ble sett på kino men jeg mener det er da de først ser monsteret at jeg fikk Godzilla "vibber" av det. Det ødelegger ikke filmen, men jeg fikk en litt "meh, hva er dette for noe?" reaksjon da man først så monsteret i filmen og da på det tidspunktet var jeg mindre fornøyd filmen, så det hjalp ikke filmen. Endret 12. juni 2009 av Xtra Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Godzilla er kjip uansett. King Kong som er noe. Når det gjelder King Kong (1933) vs. Gojira (1954) (Godzilla-originalen), er King Kong overlegen. Den ble ikke bare laget tyve år før, den er også mye mer spennende, bedre effekter, etc. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Er mange flere morsommere monstre enn Godzilla ja..han var liksom den første store. Men 50-60-70 tallet spawnet utallige andre monstre, alt fra plastikkdinosaurer til vannmonstre av alle mulige slag. F.eks. i 1.000.000 BC (med deilige Raquel Welch i trang bikini i hele filmen), er det flere "episke" kamper mellom dinosaurer mens mennenskene prøver å holde seg unna sveipende haler og bitt. Dinoene er selvsagt i plast/gummi og stop motion filmet. Gamera er også fin, han kan fly OG skyte lyn fra hodet. Har vel vært en del godzilla vs xxxxx monsterfilmer gjennom tidene. Her er en fin countdown av klassiske giga-filmmonstre: Se filmen hos Youtube Endret 12. juni 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Er mye Gamera kan, men han spruter vel heller ild enn å skyte lyn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Gamerafilmene....huff & huff *grøsser* ;I Nei , da vil jeg heller se King Kong....... Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hva synes dere om traileren til Shutter Island? Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Jeg gleder meg nå til Shutter Island. Er jo Martin Scorsese i regissørstolen, så skal vel en del til for at det kan gå galt. Traileren var bra den, likte den. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Traileren var veldig intens, kan godt hende det er en spennende og godt regissert film vi får servert av Martin her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå