Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjekt å vite. Vant en gratis billett i Hannah Montana-konkurransen deres (av alle ting) så får sørge for å bruke den på en visning i KP1. God lyd er viktig for mange filmer.

 

Gratis billett til kinoen eller til Hannah Montana-filmen? Hvis det er det siste, vet ikke jeg om jeg ville ha brukt billetten min. :p

Lenke til kommentar
Gratis billett til kinoen eller til Hannah Montana-filmen? Hvis det er det siste, vet ikke jeg om jeg ville ha brukt billetten min. :p
Haha. Nei, hadde det vært til Hannah Montana-filmen så tror jeg at jeg hadde laget en tråd her på forumet og donert den bort til noen som hadde veldig behov for å se den. Var til en valgfri film. Gjelder i Bergen, Stavanger, Sandefjord og noen byer til tror jeg. Husker ikke helt.

 

Var noen utrolig lette sprøsmål da. "Hvilken farge har hun på kofferten?" og så er det bilde av den og sånn. Det andre spørsmålet jeg fikk var hvilken supermodell hun møter i en skobutikk. Og så var det bilde av Tyra Banks i bakgrunnen. Ikke noen stor IQ-test for å si det sånn.

Endret av Lars
Lenke til kommentar

Hannah Montana er ikke så ille så lenge det ikke er dubbet til norsk. Jeg var vant til den heslige norske dubbingen, og en dag fikk jeg sett originalversjonen av serien. God damn, det var en åpenbaring. Og så må vi ikke glemme at vår alles kjære Billy Ray Cyrus er med.

 

2001_Mulholland_Dr_164.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Walken brukte å ta syre med Raul Julia......lulz ;)

 

Hopper var vel rimelig stein undee Easy Rider oxo ;)

 

Jack Nicholson ble jo sågar bøsta i 75 med kokain..."it's not mine , it's my friends stuff !"....ja det skarru ha oss til å tru Jack :D

 

 

 

"I'm gonna sue your ass for damaging my ass !"

"Don't be a ho , dear !"

 

(sitat Love Stinks)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig bra! Countrystjerne og er med i Mulholland Drive. Et sikkert kvalitetstegn. Dessuten liker jeg den breie dialekta de har i den amerikanske versjonen av Hannah Montana, framfor det flate og platte norske "å-så-seriøs-dubber-jeg-er"-pratet.
Han virker litt for glatt for meg. Jeg har ikke noe mot countryartister, men synes de skal drikke Jack Daniels rett fra flaska mens de tygger på magiske sopper og sitter med jointen i handa.

 

Tviler ikke på at originalversjonen er bedre enn den dubbede heller. Men det fremstår for meg som et valg mellom Marburg og Ebola. Man ender uansett opp med å blø fra samtlige kroppsåpninger.

Lenke til kommentar

Montages.no har kommet med en interessant artikkel:

 

Massivt kritisk essay om norsk film i Vagant

 

Artikkelen kommenterer et essay som forsøker å bidra til en debatt omkring problemer med norsk film; begreper, feighet, kritikk, fravær av kritikk, bransjen og så videre. Et av sitatene fra Kielland (som har skrevet essayet artikkelen baserer seg på) lyder som følger:

 

Forsøker man i dagspressen å ta diskusjoner om norske filmer opp på et intellektuelt plan kan man være trygg på at det før eller siden vil dukke opp en forurettet tredjepart som kommer rekende med det eviggyldige varskoropet om elitisme. Og dermed er debatten punktert.

 

Til slutt spør artikkelforfatteren:

 

Har nivået på norsk film fra 2000-tallet munnet ut i middelmådighet? Hva er høydepunktene og lavmålene? Er Aksel Kiellands poenger på jordet, eller er vi bare stumt enige med ham?

 

Interessant artikkel som tar opp en rekke problemer. Jeg anbefaler dere å lese den og kanskje bidra med debatt her og der.

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar
dette var vel på 60-tallet, eller tidlig 70. men da var det nok Peter.

 

Nei hans far drev nok neppe med slikt...

Dog skal det sies at til tross for at nykonservative amerikanere på IMDB forum forsøker å trekke fram Henry Fonda som en helt som har blitt sviktet av sine barn, Jane og Peter som famliens sorte får. Så var nok Henry Fonda en liberal demokrat som nok hadde mer tilfelles med de verdiene hans barn frontet enn hva dagens nykonservative mener.

 

Alle vet jo foresten, at Easy Rider ble spillt inn under reel påvirkning av stoffet, i følge Hopper og Fonda er det ikke en gang det røkes i filmen hvor man ikke røkte i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Undres over hvorfor Bucket List ikke er på Top 250.

 

Har ikke noe der å gjøre vil jeg være så ydmyk å påstå. En fin feelgood-film som heves litt ekstra av to særdeles dyktige skuespillere. En fin film å se sammen med fruen eller foreldre. Men den gir vel ikke så enormt mye at den hører hjemme på en toppliste. Ikiru derimot, er en film som tar temaet til et høyere nivå og som fint passer inn på listen. :)

 

Ellers, jeg visste ikke at du brukte tiden på å lese Norsk Ukeblad Montag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...