Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pål Bang og Per fikk Aamot-prisen i dag.

 

Som det heter i begrunnelsen:

Den seriøse filmkritikken er ingen selvfølgelighet i en moderne medieverden, der en kunnskapsbasert meningsformidling om film kan stå i fare for å bli redusert til løst begrunnede stjerner og terninger.

 

Gratulasjoner er på sin plass. Måtte disse veteranene få fortsette i mange år til med sine kloke innspill i filmdebatten.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Hehe såpass ja. Likheten er i hvert fall der til disse "edle filmherrer" på noen områder.

- Haddal representerer den siste store kloke årgang filmkritikere, som skriver fordi han vet en masse, ikke fordi han føler at noe er teit, bra eller dårlig. Pål Bang-Hansen.

 

De fortjener sikkert sin pris, men må ærlig innrømme at jeg ikke har et veldig forhold til de to.

Lenke til kommentar

Laaaazyboy, copy paste fra annet forum, sikkert noen som har interesse:

 

Nokon som har prøvd ut den sosiale filmveven Filmaster.com?

 

Du får gje karakterar til filmar (eventuelt importera frå IMDb), skriva korte omtalar (300 teikn) og liknande. Du får tilrådingar basert på karakterane dine, og sjølvsagt sjå statistikk over samla karakter på Filmaster. Og så har du det som gjer dette til ein "soscial" vev av typen Facebook, Laconica, LastFM osb, nemleg "Comrades", venefunksjonen. Du får sjå kva dine kameratar har slags smak, og kor lik dei er deg. Privatmeldingar, diskusjonsforum og anna greier finst òg.

 

Filmaster er i beta-utgåve enno, så det er ikkje overveldande med aktivitet der enno, men det verkar lovande.

Lenke til kommentar

Æsj, sliter med å ta den seriøst hver gang jeg ser filmaster på siden. Det ser dumt ut med bare en m.

 

Litt mer seriøst virket det småspennede og jeg kommer nok til å teste det ut. Spesielt det å sammenligne filmsmak kan bli interessant, vi vet jo alle at last.fm ikke alltid er like heldig i sine sammenligninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...