Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Til dere som bestiller fra Play: Sjekk ut lengden på filmene med f.eks. IMDb. Flere ganger har jeg fått sensurerte utgaver av filmer. Chiipt.

Det ser sånn ut ja. The Thing som jeg fikk i går har en spilletid på 1 time og 43 minutter, mens på IMDb står det 109 min.

Du skulle satset på denne versjonen i stedet.

Nja, når prisen fra play er 30kr er det lett for å velge den framfor den fra Platekompaniet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til dere som bestiller fra Play: Sjekk ut lengden på filmene med f.eks. IMDb. Flere ganger har jeg fått sensurerte utgaver av filmer. Chiipt.

Det ser sånn ut ja. The Thing som jeg fikk i går har en spilletid på 1 time og 43 minutter, mens på IMDb står det 109 min.

Skyldes nok pal-speed-up, ingen av utgavene er sensurerte, men The Thing bør kjøpes i sone 1-utgivelse, de europeiske dvd-utgavene -den norske inkludert- har ikke anamorft bilde, altså er de ikke tilpasset widescreen.

Snakker du generelt nå eller bare om The Thing? Jeg har fått DVD-er derfra jeg vet er sensurerte eller mangler scener.

Lenke til kommentar
Noen her som har sett Gran Torino? Og om den eventuelt er en god film? Vurderer å se den i dag, men hvis den ikke er noe særlig ser jeg heller en annen.

Den er ganske god, jeg ble bare litt irrtert pga noen av birollenes prestasjoner var litt under middels. Men den er god nok, se den du.

Lenke til kommentar

Apropos Carpenters The Thing - en oppfølger er visstnok under oppseiling. Denne vil ta for seg hva som skjedde på nordmennenes base under deres kontakt med vesenet. Det er bare å håpe at de hyrer inn noen norske skuespillere - Dennis Storhøi, anyone?

 

For mer info, se her.

Lenke til kommentar

All film burde vært på engelsk, spansk eller arabisk. Mandarin er jo det som er snakket av flest mennesker, men tilfellet er ganske sentrert. Engelsk strekker seg mer over landegrensene.

 

Forhåpentligvis dør de fleste språk ut og forblir noe som tilhører historietimen. Det vil bryte ned den manglende kommunikasjon og medføre mindre konflikter grunnet denne veggen av manglende kommunikasjon. Norge burde gått foran med et godt eksempel og tenke langsiktig. Avskaffe norsk og nynorsk, alle må lære seg engelsk. Så satser vi på en dominoeffekt og i 2100 er verdens befolkning på et nivå hvor man forstår hverandre.

 

Som medfører verdensfred og Nobels fredspris til undertegnede for å lansert ideen her i denne tråden.

 

Evt. blir det bare mer krig fordi alle nå skjønner drittslengingen som finner sted i nabolandet. Men pyttsann. Om velfungerende kommunikasjon er målet er det lite smart med et par tusen språk på planeten jorden. Men så er vi jo konservative og lite lysten til en dynamisk kulturutvikling eller? :wee:

 

Av og til er jeg forundret over at jeg ikke røyker hasj.

Lenke til kommentar
Du glemte Kristoffer Joner.

Ingen som nevner Nicolai Cleve Broch lenger, man legger kanskje ikke merke til ham mer.

 

Hvem?

 

 

 

 

 

 

:p

 

 

Så lenge Harald Mæle ikke skal legge stemme på "dyret" så det det samme for meg, men Storhøi er vel en man for en rolle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...