Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde gledet meg til å se Star Trek som har premiere i morgen på min kino. Men tror dere faen meg ikke den vises i den lille kuksalen i bygget? De prioriterer altså Engler og Demoner og Natt på Museet 2 over den. Jeg drar og kjøper biletter snart, men jeg skal kreve halv pris.

 

Og så klager lokalavisa mi på at det er dårlige besøkstall ...

Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig fingen ut og fikk sett Waltz im Bashir.

 

Meget god film må jeg si og en stilig og annerledes måte å gjøre dokumentarfilm på.

 

Forresten noen her som har sett den også israelske Beaufort? Hva synes dere? Tenkte jeg skulle sjekke den ut snart.

 

Så har vi Let The Right One In og sjekke ut, så har jeg vel sjekket ut de fremmedspråklige filmene som er mest i vinden akkurat nå.

Lenke til kommentar
snip

Nei, du har fortsatt mange igjen.

 

Her er noen du må prioritere for å kunne si at du er noenlunde oppdatert på ikke-engelskspråklig film: Entre les murs, Revanche, Gomorra, Captain Abu Raed, Kirschblüten - Hanami, Le Silence de Lorna, Der Baader Meinhof Komplex, Jacques Mesrine Parts 1 & 2 samt Megane aka Briller.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
snip

Nei, du har fortsatt mange igjen.

 

Her er noen du må prioritere for å kunne si at du er noenlunde oppdatert på ikke-engelskspråklig film: Entre les murs, Revanche, Gomorra, Captain Abu Raed, Kirschblüten - Hanami, Le Silence de Lorna, Der Baader Meinhof Komplex, Jacques Mesrine Parts 1+2 samt Megane aka Briller.

 

Har allerede sett Entre les murs og Der Baader Meinhof Komplex. Gomorra hadde jeg allerede planer om å sjekke ut.

 

Av de resterende... har du noen som er spesielt gode som absolutt burde sjekkes ut? (Har ikke all verdens med vilje til å se film om dagen, så derfor blir nok ikke alle på listen sett)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Jeg finner det ikke. Om det faktisk er Bob sitt innlegg, kan han sikkert poste det her når han kommer på forumet.

 

Aftenposten Aften ja, har man sett. Var ikke rare innlegget:

De fleste kan sikkert enes om at film nytes best i kinosalens dunkle mørke. Men et viktig problem knyttes alltid til det å se film på kino; nemlig de andre menneskene. Ingenting er vel koseligere enn å vite at du er omringet av filmfanatiske mennesker som skal nyte en god film. Dessverre er et økende problem på kinoen at det blir mye støy. Folk kommer for sent, knitrer med godteriposer og snakker seg i mellom som om de var på kafé. Litt hvisking i ny og ne kan jeg definitivt leve med, men jeg har flere ganger opplevd at mennesker fører hverdagslige samtaler underveis i filmen, og gjerne med et lydnivå over hviskestemme. Det er ikke verre enn å si høflig i fra, men de fleste fornuftige mennesker velger å avvente situasjonen litt for sikkerhets skyld, og strengt tatt skal det ikke være nødvendig å fortelle folk at de skal være stille på kino?

Det er mulig jeg har vært ekstremt uheldig med mine kinobesøk, men etter å ha fått høre at det finnes mange som deler samme erfaring, mener jeg noe bør gjøres med kinotilbudet. Det enkleste hadde vært å lære enkelte mennesker litt sunn fornuft og vanlig folkeskikk, men det ansvaret blir for stort for de offentlige instansene. Et mulig alternativ kan være å innføre såkalte kinovakter, som passer på at publikum oppfører seg, evt. sette opp senere visninger så den yngre garden ikke opptar salen. Jeg har opplevd folk i alle aldre som bråker, men det er ikke til å stikke under en stol at ungdom tidlig i tenårene gjerne har et større pratebehov.

Det er godt mulig jeg har vært ekstremt uheldig og overreagerer på et mikroskopisk problem, men med studentøkonomi og dagens kinosituasjon, synes jeg ikke det helhetlige produktet rettferdiggjør en hundrelapp i inngangspenger.

Lenke til kommentar
Av de resterende... har du noen som er spesielt gode som absolutt burde sjekkes ut? (Har ikke all verdens med vilje til å se film om dagen, så derfor blir nok ikke alle på listen sett)

 

Har av disse bare sett Briller, men den er til gjengjeld er enn severdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...