Kontorstol Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg kjøper veldig sjeldent snacks på kino. Ser ikke helt poenget med det. Er det rett og slett folk som vil bruke enhver "lovlig" anledning til å dytte i seg sukker. Tar jeg med meg noe inn på kinoen, er det kun en brus. Brus har jeg omtrent med meg overalt uansett. Det hadde ikke gjort meg noe som helst om godteri og popcorn ble totalforbudt ved kinoene. Vi hadde sluppet bråket med posene og barna hadde ikke blitt like hyperaktive. Det hadde også blitt mindre søppel i salene. Mindre søppel betyr mindre ryddejobb. Jo mindre tid man bruker på å rydde, jo tettere kan kinoprogrammet gå. Jeg gidder ikke regne på det, men man hadde sikkert rukket en film til i hver sal om det ikke måtte blitt ryddet opp godteripapir mellom hver film. Jaha? Brus er stort sett også fult av sukker, men det bråker heldigvis mye mindre enn en pose potetgull. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Brus heller jeg i meg til alle døgnets tider uansett. Det jeg siktet til er folk som bare må ha popcorn på kinoforestillinger. Hva er det som gjør at man har en bedre grunn til å spise popcorn under en kinofilm enn når man ser en film hjemme? Det virker som folk bruker kino som et påskudd til å "få lov" til å spise snacks. Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Popkorn er halve kino-opplevelsen! Spesielt med popkornkrydderet her i Bergen. Gleder meg som en liten unge hver gang jeg skal se en film. Så popkorn er obligatorisk. Snacks er rett og slett innbrent i systemet. Men joda. Når det er konkuranse om å lage høyest mulig knaselyd med bacon-snacken, samt småunger som smatter seg ihjel, kan det bli litt irriterende. Men slik er det bare. Er litt kos det også. Edit: Hvorfor må vi spise popkorn på kino? Er vel egentlig ingen grunn. Hvorfor spiser vi snop eller chips hjemme? For å kose oss, sant? Når jeg går på kino, vil jeg kose meg. Og for å utnytte dette mest mulig, kjøper jeg en stor popkorn. Det er helgekosen. Det "fullfører" opplevelsen. Endret 27. mai 2009 av SgtKabukiman Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Kanskje den yngre garden gjør det, men vi som faktisk kommer inn på alle visninger er gamle nok til å ikke måtte gå på kino for å få lov til å spise godteri på en tirsdag. Edit: Til Olum. Endret 27. mai 2009 av Bob_3 Lenke til kommentar
Olum Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg tenkte mest på de som lurer seg selv ved å tenke "det er kino, så da kan jeg spise litt godteri." Slike folk som i utganspunktet prøver å være sunne. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Brus heller jeg i meg til alle døgnets tider uansett. Det jeg siktet til er folk som bare må ha popcorn på kinoforestillinger. Hva er det som gjør at man har en bedre grunn til å spise popcorn under en kinofilm enn når man ser en film hjemme? Det virker som folk bruker kino som et påskudd til å "få lov" til å spise snacks. Jeg spiser alltid popkorn når jeg ser film hjemme. Stusselig å invitere til filmkveld uten å ha snacks tilgjengelig. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Brus heller jeg i meg til alle døgnets tider uansett. Det jeg siktet til er folk som bare må ha popcorn på kinoforestillinger. Hva er det som gjør at man har en bedre grunn til å spise popcorn under en kinofilm enn når man ser en film hjemme? Det virker som folk bruker kino som et påskudd til å "få lov" til å spise snacks. Jeg spiser alltid popkorn når jeg ser film hjemme. Stusselig å invitere til filmkveld uten å ha snacks tilgjengelig. +1 Lenke til kommentar
Olum Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg spiser aldri snacks når jeg ser film. Inviterer også veldig sjeldent til filmkveld. Film er best alene. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Snacks er nesten alltid obligatorisk om man ser film. Enten om det er på kino eller hjemme i stua. Det du sier om at folk som prøver å være sunne bruker kino som en unnskyldning for å spise godteri. Jeg ser ikke helt problemet med at noen har i seg en pakke med popkorn når man er på kino. Man blir jo ikke akkurat feit og usunn av det. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Problemet med popcorn er at det bråker og at de forsøler. Det er også gjenstand for kasting i salen. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Synes det burde være vakter med digre maglites som dengte de som bråker/forstyrrer. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 For da hadde det i hvertfall ikke blitt bråk Lenke til kommentar
co2 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Kanskje i starten, men folk hadde lært å oppføre seg på lang sikt Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg pleier å ikke spise snæxx på kino fordi jeg er opptatt med å se på filmen i dette magiske mørket. Hvis jeg har snæxx, spiser jeg det opp før filmen begynner. Brus går fint under hele seansen. Hjemme spiser jeg snæxx, men der er det en litt annen atmosfære. Begge deler er mocec.1 Syns forøvrig ikke Nova er en så dårlig kino som andre her skal ha det til. Har aldri tenkt over det før all klagesangen her inne, i alle fall. Bobolomeus Nathaniel III: De skal vite at vi alltid setter pris på riddere som våger å si fra til de krek som ennå ikke har lært å oppføre seg i kinoens mørke. __________ 1 'Mocec' er cuneaxiansk for 'nice'. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Værste som er på kino er når en gjeng drittunger sitter og drikker slush.. Fy faen så irriterende det er! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 I love the smell of Douche in the morning. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg spiser aldri snacks når jeg ser film. Inviterer også veldig sjeldent til filmkveld. Film er best alene. Uff, du virker litt kjedelig. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg ser stort sett bare film på kino fordi jeg ikke kan vente til den err kommet på DVD. Foretrekker å sitte hjemme. Er selvsagt noe annet når man faktisk slipper inn på 15-filmene. Godt poeng! Når jeg skal på kino er det en del punkter som må oppfylles. 1. Jeg må ha tid. 2. Mamma eller pappa må være interessert. 3. Mamma eller pappa må ha tid. 4. Lillebror må være en eller annen plass slik at han ikke er hjemme alene(ikke noe problem nå lenger siden han er stor nok til å være hjemme alene) Så dere skjønner at det blir vanskelig å få godt på 15-årsgrensefilmer. Spesielt når begge foreldrene mine har innstillingen:"er det ikke lurere å vente til filmen kommer på DVD? En kinobilett koster jo det samme som filmen." Men er det en film med 11-årsgrense jeg har lyst å se kan jeg jo dra alene. Men da er det jo i tillegg en haug av småunger som bråker og herjer. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Han er kanskje kjedelig, men film er best alene, egentlig. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Det kommer an på personen du ser film med. Er den personen du ser film med litt mindre interessert enn deg er det bedre alene ja, men er det noen som har samme interesse er det gøy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå