Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Das Boot er litt som Lawrence, handlingen er ikke like viktig som stemning. Jeg husker ikke noe av det som skjedde i noen av dem, det var bare lange, episke fortellinger om alt som skjedde i livene til de involverte. Det er fotografi og musikk som er kritiske i sånne filmer, og da er ikke lengden på filmen viktig. Liker man den så er den aldri for lang, hater man den så kan den ikke bli kort nok.

Jeg ga Das Boot Uncut 6/10 da jeg så den. Husker ikke helt grunnlaget for karakteren, men jeg tror jeg hadde gitt den en bedre karakter om jeg hadde sett DC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sakser fra dfilm jeg, føler den befriende opplevelsen min i kveld fortjener å nevnes:

Prioriterte kinotur med madammen i kveld, siden hun blir litt tilsidesatt i eksamenstiden. Filmen var Menn Som Hater Kvinner(kurant underholdning, lovlig langtrukken bare). Nok en gang ble jeg minnet på hvorfor jeg hater kino. Det satt 2 karer ved siden av oss, og de pratet konstant. Ikke hvisking eller en kommentar her og der, nei. Skravla gikk i et kjør, høyt og lavt. Etter en stund orket jeg ikke mer, og ba de være stille(på en lavmælt, høflig måte). De tiet, og jeg var fornøyd. Etter 20 min begynte de faen meg å skravle igjen, så jeg snudde meg til karen og sa høyt Seriøst folkens?! Fyren ga meg dådyrøyne og lurte på hva jeg ville. Jeg fortalte at det var fint om de holdt kjeft, fordi noen av oss prøvde å se en film. Da ble det faen meg stilt også.

Lenge vurdert å faktisk si fra om bråk på kino, i dag ble første gang. Det var ekstremt deilig, skulle nesten hatt en sigg.

Endret av Bob_3
Lenke til kommentar

Haha! Kjenner meg igjen. Er utrolig sjeldent jeg sier noe, men enkelte ganger er det nok. Har alltid disse opplevelsene på typiske fjortissfilmer. Og det er vel derfor jeg har en tendens til å ignorere grøsserefilmer med lavere aldersgrense, før selve "bølgen" er over. Dilemmaet er at det hjelper svært lite å si ifra, ettersom disse innvalide dodraugene er "too cool" til å holde kjeft. Og hva skjer da...jo...det kommer en eksplosjon selveste Michael Bay kunne vært stolt over. Og det er jævlig refreshing. Har aldri hatt så mye problemer med folk som er oppi alderen, men jeg skal nok håndtere meg på samme måte dersom situasjonen oppstår. :)

Midt i en film starter du faen meg ikke en samtale. Slik er det bare.

Lenke til kommentar
Prioriterte kinotur med madammen i kveld, siden hun blir litt tilsidesatt i eksamenstiden. Filmen var Menn Som Hater Kvinner(kurant underholdning, lovlig langtrukken bare). Nok en gang ble jeg minnet på hvorfor jeg hater kino. Det satt 2 karer ved siden av oss, og de pratet konstant. Ikke hvisking eller en kommentar her og der, nei. Skravla gikk i et kjør, høyt og lavt. Etter en stund orket jeg ikke mer, og ba de være stille(på en lavmælt, høflig måte). De tiet, og jeg var fornøyd. Etter 20 min begynte de faen meg å skravle igjen, så jeg snudde meg til karen og sa høyt Seriøst folkens?! Fyren ga meg dådyrøyne og lurte på hva jeg ville. Jeg fortalte at det var fint om de holdt kjeft, fordi noen av oss prøvde å se en film. Da ble det faen meg stilt også..

Bra jobba! Husker en gang jeg satt på kino med dama, og et kjærestepar med skikkelige geeks satt og prata HØYT ved siden av oss. Det var en harry potter film, og de satt og diskuterte forskjellene mellom film og bok, og hva som kom til å skje. Til slutt prikka jeg gutten på skulderen og stirra han ned. Da holdt han kjeft! :D

Lenke til kommentar

Clint Eastwood må muligens være den beste regissøren jeg har vært vitne til. Nettopp ferdig med Mystic River og fy flate for en god film det var. Jeg har fortsatt til gjengjeld å se en dårlig film av Clintern, så hvis noen har en på lur hadde det vært fint å få sett den så jeg kommer litt ned på jorda igjen.

Lenke til kommentar
Sakser fra dfilm jeg, føler den befriende opplevelsen min i kveld fortjener å nevnes:

Prioriterte kinotur med madammen i kveld, siden hun blir litt tilsidesatt i eksamenstiden. Filmen var Menn Som Hater Kvinner(kurant underholdning, lovlig langtrukken bare). Nok en gang ble jeg minnet på hvorfor jeg hater kino. Det satt 2 karer ved siden av oss, og de pratet konstant. Ikke hvisking eller en kommentar her og der, nei. Skravla gikk i et kjør, høyt og lavt. Etter en stund orket jeg ikke mer, og ba de være stille(på en lavmælt, høflig måte). De tiet, og jeg var fornøyd. Etter 20 min begynte de faen meg å skravle igjen, så jeg snudde meg til karen og sa høyt Seriøst folkens?! Fyren ga meg dådyrøyne og lurte på hva jeg ville. Jeg fortalte at det var fint om de holdt kjeft, fordi noen av oss prøvde å se en film. Da ble det faen meg stilt også.

Lenge vurdert å faktisk si fra om bråk på kino, i dag ble første gang. Det var ekstremt deilig, skulle nesten hatt en sigg.

Vanlig prosedyre.

Lenke til kommentar
Clint Eastwood må muligens være den beste regissøren jeg har vært vitne til. Nettopp ferdig med Mystic River og fy flate for en god film det var. Jeg har fortsatt til gjengjeld å se en dårlig film av Clintern, så hvis noen har en på lur hadde det vært fint å få sett den så jeg kommer litt ned på jorda igjen.

Bronco Billy og Honkytonk Man er vel heler ingen høydare hvis jeg husker riktig :)

Men filmene hans har bare blitt bedre og bedre jo eldre han har blitt, så la oss håpe at mannen holder på til han blir 100 eller noe sånt :)

Lenke til kommentar
Har akkurat sett Fanboys. Anbefales på det sterkeste. Genial film fra begynnelse til slutt.

Hvorfor er denne filmen godt likt av folket og ikke kritikerne?

Fordi kritikerne legger seg på et nivå der filmen må være bra for alle, og ikke for folk som digger Star Wars som meg. Har du ikke sett Star Wars er det bar eå glemme å se Fanboys, så sånn sett faller den i gjennom.

Lenke til kommentar
Blir man ikke automatisk nektet å bli filmkritiker hvis man ikke har sett SW, og har et forhold til dem? Noe annet synes latterlig i mine øyne.

Jeg mente ikke at anmelderen ikke har sett Star Wars. Det jeg mente var at de mest sannsynlig vil anmelde en hver film på en slik måte at den skal treffe flest mulig folk. Når det gjelder Fanboys får den minus fordi den ikke treffer folk som har sett Star Wars.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...