Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så nettopp Fritt Vilt 2 på anlegget i stua, og det så tidvis ut som om membranene på høyttalerne mine skulle revne i kantene. Testet det på studiomonitorene mine på rommet, og det samme skjer der. Har ikke sett noe liknende på andre filmer. Virker som det er no ekstremt lavfrekvent støy (<25 Hz) på lydsporet. Selv om frekvensresponsen på mine b&w685 går ned til 45Hz.

Noen som har opplevd noe liknende?

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Nettopp ferdig med Hustons The Treasure of the Sierra Madre... bare jeg som ble skuffet over den filmen?

Godt spill fra Bogey, Walther Huston og Tim Holt, men jeg føler filmen er blitt litt foreldet og ikke helt har den samme påvirkningskraften lenger. I tillegg så ble filmen helt tullete etter ca 1,5 time... (kan utdype hvis det er noen som er uenig)

Lenke til kommentar
Nettopp ferdig med Hustons The Treasure of the Sierra Madre... bare jeg som ble skuffet over den filmen?

Ble selv skuffet av den. Syntes ikke filmen om grådighet har tålt tidens tann så alt for godt. Klarte ikke fenge meg mer enn en god Bonanza-episode.

There Will Be Blood har for meg tatt over tronen som grådighetsfilm nummer 1.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det er veldig mye å tape på å se en theatrical release og deretter kose seg med den lengste versjonen hvis man virkelig faller for filmen. Jeg kommer til å se Redux hver gang jeg føler for å se Apocalypse Now!, men jeg tror ikke man taper mye på å se den vanlige versjonen først.

Lenke til kommentar
Hvilken versjon av Das Boot er best? Uncut, Director's Cut, etc.

Jeg har kun sett Uncut. Om jeg skal se den igjen velger jeg en redigert utgave. Den ble litt i lengste laget. Sats på DC!

Takk, da blir det en korte versjonen(DC) først. Så hvis jeg liker den veldig godt, blir det nok den lengste versjonen en dag.

Lenke til kommentar

Lurt valg. Uncut version ble for lang for meg. Jeg takler lange filmer, men i Das Boot skjedde det for lite til at den klarte å holde interessen min oppe.

Edit: Jeg så nettopp Ben-Hur. Den klarte fint å holde på interessen min selv om den er 3 1/2 time lang.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Das Boot er litt som Lawrence, handlingen er ikke like viktig som stemning. Jeg husker ikke noe av det som skjedde i noen av dem, det var bare lange, episke fortellinger om alt som skjedde i livene til de involverte. Det er fotografi og musikk som er kritiske i sånne filmer, og da er ikke lengden på filmen viktig. Liker man den så er den aldri for lang, hater man den så kan den ikke bli kort nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...