Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi håper derfor at du vil komme tilbake til zailor.no. Vi har laget et gavekort til deg som du kan bruke i utsjekkingen. Gavekortet har fått følgende kode

 

g71Rtxxx

 

og har en verdi på 50 kroner. Den må brukes innen 25.05.2009.

Hvor plotter du inn denne koden?

 

Når du kommer til kassen der du velger betalingsmåte ligger den ca midt på siden. Du trenger ikke å skrive den inn engang.

 

Jeg likte forresten Natural born killers :)

Lenke til kommentar

Nettopp sett The Mist. Som regel vet jeg sånn ca hva jeg synes om en film, men her vet jeg rett og slett ikke helt hva jeg skal si.

 

Det var jo noe bra med den, men... nei jeg vet rett og slett ikke.

 

Slutten var i hvertfall brutal.

 

(meget informativ og velskrevet innlegg, jeg vet)

Lenke til kommentar
Kom akkurat fra kino etter å ha sett Jacqes Mesrine: L'ennemi public n°1. Den var kul. Ikke like bra som L'instinct de mort, men så absolutt verdt å få med seg.

 

Jeg synes den første tok seg betydelig opp etter at Depardieus figur forsvant. Allikvel må jeg si at jeg ble skuffet over filmen som helhet, den var for rotete og ustrukturert, samtidig som Mesrinefiguren var så usympatisk at jeg ikke evnet å føle noe engasjement over hans skjebne. Cassel har spilt i mye bedre filmer enn dette. Har hørt fra flere at toern var dårligere enn den første, så oppfølgeren har ikke umiddelbar prioritet på min ting-jeg-skal-se liste.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om ikke boka også hopper slik mellom år og scenarioer. Hvis du syntes del 1 hoppet mye og ikke likte det, så tror jeg du bør holde deg langt unna del 2.. Den var enda fælere til det. Men filmene i sin helhet synes jeg var ganske gode, tror kanskje det er fordi jeg ser veeldig mye amerikansk baserte filmer, så når jeg får en gangs skyld våger meg tilbake over fjorden blir jeg helt satt ut over det kunstneriske og måten karakteren(e) er satt i fokus fremfor eksplosjonene i mot slutten av filmen.

Lenke til kommentar

Haha, den var god.

 

Director's Cut av Troy forbedret den ikke like mye som DCen til Kingdom of Heaven forbedret den. Skuespillet i Troy er kjipt rett og slett, og alt for mange close-ups av folk som bare stirrer på et eller annet. Greit med reaction shots, men når man legger merke til dem blir det litt for mye. Virker som at kameraet var forelska i Brad Pitt, alt for mange scener med han som så mystisk/steinhardt mot horisonten eller liknende, eller der han pekte på noe med enten sverdet sitt eller fingeren sin. Med tanke på konseptet i forhold til temaet de valgte å fokusere på så kunne det blitt jævlig bra, men den bommer akkurat på merket. Bedre manus og hakket bedre regissering også hadde det funket. Også byttet de ut musikken i Achilles vs. Hector-scenen med introlåta til Planet of the Apes av Danny Elfman, den var litt spesiell synes jeg, den originale passet jo perfekt allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...