Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Lords of Chaos er vertfall en kjempebok, men jeg skulle heller ønske at filmen fokuserte på Øystein Aarseth og Helvete-miljøet i Oslo, ikke Vikernes og Bergen. Aarseth og hans "indre sirkel" som henger rundt nede i kjelleren på Helvete og hendelsene før og etter Per Yngve Ohlins selvmord hadde blitt bra. Men Hollywood vil jo alltid ha underdog-historien, og det var jo strengt tatt Vikernes som var underdogen, som reiste til Oslo for å ta livet av sin nemesis. Men jeg ville blitt glad om synspunktet var fra Aarseths perspektiv, med skikkelig psykologisk vri på hvordan han mistet kontrollen på sitt "skaperverk" og hele BM-kulturen ble så mye mer enn det skulle vært.

+1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver med redigering på bacheloroppgava mi nå og vi har fått beskjed at vi helst bør bruke norsk filmakademsik terminologi. Har litt problemer med å finne det norske ordet for tracking shot/dolly shot. Noen som har peil?

Lenke til kommentar
Du mener at du fikk en link til kampanjen til Zailor?

Jeg fikk et link og et gavekort på 50kr.

Vi håper derfor at du vil komme tilbake til zailor.no. Vi har laget et gavekort til deg som du kan bruke i utsjekkingen. Gavekortet har fått følgende kode

g71Rtxxx

og har en verdi på 50 kroner. Den må brukes innen 25.05.2009.

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar

God kveld :D

her skriver jeg noen av de filmene jeg syntes er veldig bra, men ut i fra disse filmene, kan noen si meg noen andre filmer som kansje passer til min film smak?

Con air

Pirates Triologien

World Trade Center

Titanic

300

Forrest Gump<3

The Day After Tomorrow

Harry Potter 1,2,3 osv..

Miami Vice

Gladiator

The Dark Knight

Troja

Lenke til kommentar
God kveld :D

her skriver jeg noen av de filmene jeg syntes er veldig bra, men ut i fra disse filmene, kan noen si meg noen andre filmer som kansje passer til min film smak?

Con air

Pirates Triologien

World Trade Center

Titanic

300

Forrest Gump<3

The Day After Tomorrow

Harry Potter 1,2,3 osv..

Miami Vice

Gladiator

The Dark Knight

Troja

Begynn her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...