Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Montag, anyone: en anbefaling av Vittorio De Sica? Har kun sett Ladri di biciclette og forelsket meg i den varme, neorealistiske italienske stilen.

Tja, her er noen jeg synes er bra:

Sciuscià, The Children Are Watching Us, Miracolo a Milano, Umberto D. samt Ieri, oggi, domani.

Det får holde i denne omgangen. :!:

---------------------------------------------

Apropos Aune Sand er det liten tvil om at mannen er et markedsføringsgeni. Kinovisningen er nok en del av en langsiktig strategi karen har om å gi makkverket sitt ut på dvd, og jeg tror ikke vi må vente til 2069 før det skjer. :!:

Forumfolk i Oslo burde nesten hatt møteplikt på Dis-visningen. Er det for mye å håpe på at Dotten tar ansvar og stiller?

Dette tegner til å bli årets happening. Ikke bare får man se Dis igjen, men man får også sjansen til å møte mesteren selv. Hvem er vel dessuten ikke nysgjerrige på å få se eksklusive klipp fra Aunes kommende storfilm Dådyr? Sjampis vanker det visstnok også. Kanskje t.o.m. Marianne Aulie dukker opp?

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

1977.....det var det året Elvis gikk i sjul & senere kom både Kaufman og Tu Pac *ler* ;)

*snur seg bak og fram med kappa og løper av scenen*

Har bare sett Two Women med de Sica , ellers spiller han bandeleder'n i Biggest bundle of them all (den filmen er seff et must for Olsenbandenfans !)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
[

Forumfolk i Oslo burde nesten hatt møteplikt på Dis-visningen. Sjampis vanker det visstnok også. Kanskje t.o.m. Marianne Aulie dukker opp?

I came for Sand, but i cum for Aulie.

(herre,nesten skuffet selv for den kommentaren.)

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/2009/05/19/kultur/...s/film/6309852/

Dette kan jo bli spennende. Som de sier, rart ingen norske filmskaperer har tatt opp dette emnet før(hvertfall ikke i fiksjonsform).

Lords of Chaos er vertfall en kjempebok, men jeg skulle heller ønske at filmen fokuserte på Øystein Aarseth og Helvete-miljøet i Oslo, ikke Vikernes og Bergen. Aarseth og hans "indre sirkel" som henger rundt nede i kjelleren på Helvete og hendelsene før og etter Per Yngve Ohlins selvmord hadde blitt bra. Men Hollywood vil jo alltid ha underdog-historien, og det var jo strengt tatt Vikernes som var underdogen, som reiste til Oslo for å ta livet av sin nemesis. Men jeg ville blitt glad om synspunktet var fra Aarseths perspektiv, med skikkelig psykologisk vri på hvordan han mistet kontrollen på sitt "skaperverk" og hele BM-kulturen ble så mye mer enn det skulle vært.

Lenke til kommentar
Hva legger du i varm stil? Jeg har aldri sett noe mer deprimerende og tvers gjennom trasig enn Ladri.

Sjarmerende, hjertevarm og ekte, slutten var imidlertid realt deprimerende. Umberto D. står snart for tur.

Hele prosessen var jo deprimerende. Forklaringen din var egentlig like vag som første, så det er vel ikke så mye å hente.

Lenke til kommentar

såg 2001 a space oddesy igår.. Helt grei film, men litt rar.. Tenkte jeg sku se xmen 1 og 2 idag og a bridge too far. Kanskje får jeg pressa in lawrence of arabia og stalingrad, hvis ikke tar jeg det i morra :) de tre sist nevnte har jeg sett før, men tenkte jeg sku se de igjen :)

Lenke til kommentar

Skal utdype.

Jeg er enig med deg i at det ikke akkurat er feelgood, men jeg ble sjarmert i senk av Enzo Staiola i rollen som Antonios sønn. Om man ser bort i fra slutten ble jeg ikke akkurat deprimert av filmen som helhet. Jeg klarer ikke å beskrive det godt nok med ord, og det blir derfor for vagt. Varme er kanskje et veldig feil ord, slang det på i mangel på noe bedre. Å følge Antonio og hans sønn på jakten etter sykkelen var uansett veldig givende.

Filmen var veldig dynamisk og involverende.

Lenke til kommentar

Con Air er artig. Ikke et mesterverk, men når det kommer til 90-tallsactionfilmer så er den ikke så aller verst, og det at jeg fremdeles husker noen av scenene flere år etter jeg har sett den betyr jo at den allerede er milevis foran de fleste actionfilmer.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...