Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg irriterer meg veldig over at det blir film. Selv om jeg elsker serien, så føler jeg at det ikke blir nødvendig å få svar på alt. Den avslutter med tidenes klimaks. Dør Tony eller lever han? Slik jeg ser det kommer mye av magien med hele den sekvensen til å forsvinne fordi en veit at noen griske jævler skal lage film ut av serien.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Som sagt, det er ikke verre enn å ignorere den. Allikevel synes jeg det er smått feigt å ikke våge å sette punktum med den siste episoden. Sisteepisoden var jo rene revolusjonen da den kom, synes HBO viste baller med den. Nå viser det seg jo at de ikke hadde så store baller allikevel, men du kan regne med å se meg på premieredagen for filmen.

Lenke til kommentar

Stiller meg også litt negativt til ideen om en Sopranos film. Det har vel vært spekulasjoner om en film i lang tid, men spekulasjonene har alltid blitt avkreftet. Ser egentlig ikke helt poenget. Serien har en minneverdig avslutning (i motsetning til flere andre), som gir mulighet til å bruke kreativiteten. Joda, filmen hadde nok sikkert blitt bra, men kanskje det bare er bedre å la tanken ligge.

Lenke til kommentar
Allikevel synes jeg det er smått feigt å ikke våge å sette punktum med den siste episoden.

Dette er egentlig et veldig godt poeng når det gjelder oppfølgere fra de samme som laget originalen. Jeg bryr meg sjeldent om oppfølgere som "ødelegger" originalen, men når det er snakk om så kort tid etter serien er ferdig og alt er oppklart og avsluttet så virker det veldig feigt.

 

Det samme mente jeg egentlig om Before Sunset, uansett hvor mye jeg og andre likte filmen så var så mye av sjarmen til Before Sunrise at man rett og slett ikke visste.

Lenke til kommentar
Jeg må si jeg irriterer meg veldig over at det blir film. Selv om jeg elsker serien, så føler jeg at det ikke blir nødvendig å få svar på alt.

Noe av det beste med the Sopranos var jo nettopp at den ikke svarte på alt. Hva som skjedde med russeren i Pine Barrens ble jo for eksempel aldri avklart. Dette var en serie som ikke foret seeren ting med teskje, noe det står respekt av.

Lenke til kommentar
Noen av scenene er jo Bloodsport-inspirert :wee: Og, wow, eksplosjoner på slutten!

Ja, denne manglende respekten for et litterært ikon er nok et eksempel på vår tids kulturelle forfall.

 

Interessant hvordan du definerer nyskapning av et gammelt konsept som kulturelt forfall.

 

 

Jeg synes traileren var kul jeg. Det kan bli en artig film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...