Montag Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Andrea Arnolds siste film "Fish Tank" fikk stående applaus av et vilt begeistret Cannespublikum. Den nevnes allerede som en sterk kandidat til årets Gullpalme. For alle oss som liker skitten Brit realisme er det bare å glede seg. Hvem kan vel glemme Arnolds fantastiske Wasp eller hennes sterke spillefilmdebut fra 2006 - Red Road? For noen klipp fra Fish Tank, se HER. Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Finnes det folk som ikke liker skitten Brit realisme? :O Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Mekker en bruker på listal nå... vet ikke helt hvorfor jeg ikke har gjort det tidligere. Oh well, hvem andre er der? Jeg synes det er usunt moro med lister Min. Ingenting er updated what so ever, men uansett. De beste skrekkfilmene er de som spiller på å gjøre det uskyldige og hverdagslige til noe skummelt, spesielt noe man ser hver dag. Det gjør at frykten er sterkere første gangen man ser filmen og inntrykket varer lenger fordi man ser disse elementene (som nå har blitt skumle) hele tiden. Når folk sier "Jeg blir fortsatt friket ut av fugler selv om det er 20 år siden jeg så The Birds" så har filmen gjort akkurat det den skal. Bra sagt. Jeg føler dette kommer godt frem i f. eks Blue Velvet også. Skal tenke på flere som har det samme. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Noen, få Requiem of a dream ut av hodet mitt! Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Så nettop Ferris Bueller's Day Off. Skjønner ikke hvorfor den blir sett på som en 80-talls klassiker, den var latterlig dårlig. Jeg satt og vrei meg av det dårlige skuespillet og håpet hele tiden at den skulle bli ferdig snart. Uffameg. Dama til Ferris var innmari digg da, og morsomt å se Charlie Sheen som badboy. 4/10. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Feil tråd, yes? Uansett, filmen er definitivt en 80's classic. Sjarmbombe av dimensjoner, lettfattelig og morsom film. Gode minner fra den filmen, og den leverte da jeg så den nylig også. Free Ferris! Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hvis jeg hadde fjernet "4/10" hadde det vært riktig tråd da? Kanskje jeg bare var i feil humør/stemning da jeg satte den på... Rart for jeg likte Breakfast Club veldig godt... Men var mye yngre da jeg så den første gang også... Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 I mine øyne skal et innlegg som det der i anmeldelstråden, uavhengig om den inneholder karakter eller ikke. Uansett ikke noe stort problem. Nostalgi kan nok ha noe med saken å gjøre, men jeg tror Ferris... vil falle i smak for de som ser den for første gang litt lenger ut i tenårene eller senere også. Charlie Sheen er kul som alltid, flott fyr. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Ferris Bueller er en herlig film, den ruller mye på 80-tallssjarmen, og det gjør den litt vanskelig å anbefale. I alle fall har jeg nærmest en fetisj for ting som dette, noe som ganske sikkert er mye av grunnen til at jeg liker den. Men den er jo bare så fantastisk jovial, først og fremst. Når det gjelder skuespillet, så er det jo sånn med hensikt. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Syntes bare det var så tydelig mangel på kjemi mellom skuespillerne, det var liksom så dårlig flyt i dialogen. Pluss en del rett og slett pinlige scener, som f.eks den sentimentale scenen i slutten av filmen med Cameron i garasjen. Da sippemusikken begynte ble det alt for drøyt spør du meg... Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg var helt med på alle opp- og nedturer i den filmen. Jeg er enig i hva Bob_3 kaller den; en sjarmbombe. Men hvis man ikke faller for en film, så gjør man ikke det. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Hva som er sjarmerende med Matthew Broderick vil jeg nok aldri forstå. Nostalgi suger. Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Er Még kér a nép verdt å bruke tiden sin på? Plottet virker fengslende. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Jeg så The Orphanage i dag. Skummel film. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 NINE Trailer (Apple) Ser ikke så verst ut Day-Lewis (og Penelope Cruz) er vel en god nok grunn til å se den. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Terminator Salvation får gjennomgå. Harry Knowles kaller den "langt verre enn Terminator 3".... Jeremy Smith "hater tidsreiser" og kaller den forglemmelig. Den har startet med 25% hos RT... Håper de bare var sure og gretne Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Den har 8.7 på IMDb, så det er fortsatt håp. Jeg tror den er dødsbra. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg synes vitterlig ikke T3 var så grusomt dårlig som enkelte skal ha det til, så argumentet til Harry Knowles faller bort. Det samme går for Jeremy Smith, som ikke liker tidsreiser. Det blir et latterlig argument for en Terminator-film, og dermed faller det også bort for min del. Terminator 4 blir knall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Jeg likte også T3. Det er en gjennomført film som leverer det som forventes. Den holder i mine øyne temmelig lik kvalitet som de to forrige, men skuffer kanskje litt for de som forventer at oppfølgere skal overgå sine forløpere, spesielt hvis de blir laget i moderne tid. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Hvis den nye Terminator-filmen er dårligere enn T3 så har det ikke noe å si om T3 var grusomt dårlig eller bare middels - den nye vil fortsatt stille svakere enn den (gitt at man stoler på Knowles). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå