Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Noen som la merke til CGI-en i Children of Men forresten? Tviler på det.

Sånn som i den og, iallefall for meg, i Batman Begins følte jeg at de gjorde det skikkelig. Selfølgelig ble det jo brukt i diverse klipp ang denne narkotikaen, men det var blankt og fint.

Terminatoren i T1 er så utrolig skremmende. Digger den chase scenen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
annen sak: Kjøpte i går Memoirs of a Geisha på Blu-ray. Coveret er norsk, samt at norsk kommer som valg av tekst på filmen. Men problemet er det at det kommer ikke noen tekst, uansett. Hvilke rettigheter har jeg, med tanke på å klage, eller kan problemet rett og slett ligge på PS3en som jeg forøvrig ikke har hatt noen problemer med avspilling av blu-ray på før...

Opplevde noe lignende idag med American Ninja. Teksten funket ikke med VLC player, men den funket merkelig nok med WMP. Var dvd da, men det kan vel være noe av det samme?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Har desverre ikke andre blu-ray spillere å teste med. Ikke kjenner jeg noen som har ps3 eller spiller heller. Men i så fall skal jeg ta kontakt med butikken for å forhåpentligvis få bytta. En japansk film uten tekst er ikke noe jeg kommer til å forstå bæret av.

Lenke til kommentar

Jeg så nettop Kenny nå etter å ha sett noen anbefale den i denne tråden tror jeg. Jeg ble veldig positivt overrasket! Hadde ventet å se en morsom komedie om bæsj/utedasser, men denne filmen er jo egentlig en ordentlig bra, hjerterørende film om livet. Syntes skuespilleren i hovedrollen gjorde en kjempeoverbevisende jobb som Kenny. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg kanskje trodd det var en ekte dokumentar, som filmen liksom utgir seg for. Veldig glad for at jeg så denne i kveld, jeg syntes filmen og Kenny er et supert forbilde for personlig integritet og det å være stolt av seg selv. Er ikke sikkert den faller like i smak hos alle, men det var et eller annet som traff meg veldig hvertfall. Anbefales veldig :) Måtte bare si det :p

Lenke til kommentar

Hvorfor er små jenter så skumle? De er alltid i grøssere og "skumle" serier og sånn. De får det til å grøsse langt nedover ryggen på meg. Gi meg vampyrer, psykopater, dinosaurer, monstre og hva som helst. Jeg blir ikke det minste redd. Men små jenter er skumle.

Lenke til kommentar

De beste skrekkfilmene er de som spiller på å gjøre det uskyldige og hverdagslige til noe skummelt, spesielt noe man ser hver dag. Det gjør at frykten er sterkere første gangen man ser filmen og inntrykket varer lenger fordi man ser disse elementene (som nå har blitt skumle) hele tiden. Når folk sier "Jeg blir fortsatt friket ut av fugler selv om det er 20 år siden jeg så The Birds" så har filmen gjort akkurat det den skal.

Lenke til kommentar
Speaking of skrekkfilm. Hva tror dere om Lars von Triers nye film, Antichrist? Syntes ikke traileren så så ille ut, men masse folk hadde visst forlatt salen under visningen i Cannes.

Gi den 5 år, så blir den sett på som ett mesterverk.

Har selv veldig stor troa på denne, ihvertfall etter jeg leste dette.

Lenke til kommentar

Hørt det skal være temmelig sjokkerende saker, så folk forlot nok ikke bare salen fordi de syntes den var dårlig. Tør ikke anslå hvor god den er selv, dette kan såklart slå begge veier. Men uansett kvalitet regner jeg med at den vil være en interessant opplevelse, og jeg er egentlig dritspent.

Lenke til kommentar

Det er absolutt et budskap, hvis en film vises på Cannes og folk forlater salen halvveis så er det i avisen neste dag. Jeg tror det var en 12 Monkeys-dokumentar jeg så hvor Gilliam nevnte at klappstolene i hovedsalen bråket enormt når folk reiste seg, sånn at man hørte hver person som forlot salen.

Lenke til kommentar

Kom på at jeg ennå ikke har sett Dancer In The Dark og Dogville. Regner med disse filmene er verdt å se så skal prøve å få til det snart. Men leste en brukeranmeldelse av Dogville på imdb.com som endte med: "P.S.: You'll never forget David Bowie singing "Young Americans" after seeing this film." Hva skal dette bety? Noen som kan forklare meg uten å avsløre så veldig mye spoilers, den sangen er nemlig en av yndlingssangene mine og får med skikkelig i gladhumør, jeg vurderer å ikke se Dogville om sangen brukes i sammenheng med noe helt jævlig :p

Edit: her er forresten et førsteinntrykk av Antichrist som beskriver noen av de jævlige scenene... Skjønner litt at folk forlot salen :p

Endret av thesinner
Lenke til kommentar
Speaking of skrekkfilm. Hva tror dere om Lars von Triers nye film, Antichrist? Syntes ikke traileren så så ille ut, men masse folk hadde visst forlatt salen under visningen i Cannes.

Regner med at ringreven von Trier sparer det verste til filmen, og det mindre ille til traileren. Har lest endel reviews etter visningen i Cannes, og det skal vist være kjønnslemlestelser m.m. der. Og vi får se det.

von Trier skrev vist denne filmen i en periode da han var deprimert. Det må jo bare bli bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Gi meg vampyrer, psykopater, dinosaurer, monstre og hva som helst. Jeg blir ikke det minste redd"

Pøh , hadde du hengt på kjøttkroken i Motorsagmassakren kan jeg GARANTERE at du hadde vært redd.......LOL !

;)

Hadde ikke forundret meg om en slik familie eksisterer.......mye som kan skje på landsbygda i Texas with all those hillbillies lol

Nå er året blitt 1972....jeg gleder meg til den nye Elvis dokumentaren som kommer på kinoen snart , On Tour heter den visst ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Fikk sett slutten på Operasjon Sjøsprøyt, og det ga mersmak. Noen som vet om den er mulig å skaffe på dvd?

Jeg så hele filmen i går. Jeg likte den virkelig ikke. Norsk humor fra 60-tallet er og blir kjipt. Måten de fremstiller bergensere på er litt artig da. Gjerne små, men veldig breiale spilloppmakere.

Edit: Jeg kan ikke si jeg la merke til noe CGI i Children of Men.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...