Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg satt rett bak et gammelt ektepar på Olsenbanden på Rockeren (ikke spørr). De lo sikkert fem minutter i strekk. Jeg hadde i hvertfall problem med å høre noe. Tror ikke de var vant med å gå på kino, og ikke at de gjør det igjen heller. Fikk tilsnakk av vakten og greier. Hver gang Egon tok en loop, så satt de og gispet etter luft. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) På Star Trek i dag satt en gjeng med pøbler i 50-60-årsalderen på en av de forreste radene. Det så ut som de hørte hjemme på Carl Johan og ikke i en kinosal, men morsomme var de i alle fall. Hva mener du med "morsomme"? Vi eldre vet å oppføre oss på kino, det er noe helt annet med de remjende, ubehøvlede og popcorndrøvtyggende kidsa! Endret 15. mai 2009 av Montag Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Kino er for de som ikke har råd til hjemmekino. Slutt å klag og begynn å spar. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Ikke faen om jeg gidder å vente i et halvt år på å se filmene jeg allerede har ventet på i flere år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Det der var en liten selvmotsigelse, gitt. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 UP! Utfordrer til Shawshank? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg hadde et eldre ektepar bak meg da jeg så A History of Violence (en film med ordet "vold" i navnet) som kommenterte hvor voldelig den var gjennom hele. Old people... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Hva mener du med "morsomme"? Vi eldre vet å oppføre oss på kino, det er noe helt annet med de remjende, ubehøvlede og popcorndrøvtyggende kidsa! Arroganse og desperate løgner, Montag, arroganse og desperate løgner. "Dere eldre" vet å befinne dere på puber med et ølglass i den ene hånda og ei real burugle i den andre. Det er på Carl Johan og på benkene i Ravelsveita senior citizens virkelig hører hjemme. Disse prepensjonistene snakka høyere enn lyden på filmen, og det syns jeg var litt søtt og morsomt. Jeg ble ikke irritert, men smått underholdt av deres infantile og ubehøvlede oppførsel. Det skulle ikke forundre meg om du var en av dem. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 De sitter der på første rad med hørselsapparater som ikke fungerer og briller som er ute av fokus og klager på at alt var mye bedre før. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Noen har 3D-briller; Montag har linser som gjør alt svart/hvitt. Jeg skulle gjerne hatt noe lignende som justerte opp kontrasten på alt jeg så. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg hadde et eldre ektepar bak meg da jeg så A History of Violence (en film med ordet "vold" i navnet) som kommenterte hvor voldelig den var gjennom hele. Old people... Violence, violins... Fort gjort å gå på sånne blemmer når man kommer opp i årene. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Det var da svært til hetsing av oss som er litt opp i årene. Greit nok at det kan være enkelte eldre som i begeistringen glemmer seg, men det fåtall dette gjelder er det ikke noe problem å korrigere med lett tilsnakk. Å få roet en haug popcornkastende, huiende og oppmerksomhetssugne ungdommer er betydelig verre. Sist men ikke minst må dere huske at dere og blir gamle en dag. Kanskje på tide å begynne å behandle oss eldre med litt mer respekt enn tilfellet er i dag? Endret 15. mai 2009 av Montag Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Jeg gir respekt til de som fortjener det og per i dag gjelder det fem stykker. Oldemor, mormor, morfar, farmor og farfar. Resten av skaren forventer uten å gi. Dessuten stemmer de høyre eller FRP og det er vanskelig for en liberalist som meg å svelge. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) Så akkurat Vals Im Bashir nå. Fy for en stemning og hvilken musikk. Tror jeg rett og slett ikke har noen sjanse til å skrive en anmeldelse uten å ty til typiske anmeldelsesklisjéer. Endret 15. mai 2009 av tjalla Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Så akkurat Vals Im Bashir nå. Fy for en stemning og hvilken musikk. Tror jeg rett og slett ikke har noen sjanse til å skrive en anmeldelse uten å ty til typiske anmeldelsesklisjéer.Enig! Rett og slett en unik og jævlig bra film! Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Det var da svært til hetsing av oss som er litt opp i årene. Greit nok at det kan være enkelte eldre som i begeistringen glemmer seg, men det fåtall dette gjelder er det ikke noe problem å korrigere med lett tilsnakk. Å få roet en haug popcornkastende, huiende og oppmerksomhetssugne ungdommer er betydelig verre. Sist men ikke minst må dere huske at dere og blir gamle en dag. Kanskje på tide å begynne å behandle oss eldre med litt mer respekt enn tilfellet er i dag? Hvis du ikke ser ironien i at du ikke ser på ungdom som "et fåtall som er problemet" eller tenker "jeg var ung en gang, jeg også" så er vel det beviset på at visdom ikke kommer automatisk. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Må ta Montag i forsvar her. Ikke fordi man skal behandle de eldre med respekt, men fordi jeg simpelthen samtykker i det han sier. Det er alt for mange ungdommer som ikke vet å oppføre seg i kinosalen. Kasting av popcorn, høylytt under filmen, det er for mange som tar seg for godt til rette. Jeg foretrekker Montags lavmælte hvisking i setenaboens høreapparat - "Nei, har ikke ungfolen Omar Sharif begynt å dra på årene?" - anyday. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Kanskje stort sett fjortisene som ikke vet å oppføre seg på kino, men det utelukker definitivt ikke andre aldersgrupper. Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Nei, men det er sjelden man ser de over tredve regelrett gi seg i kast med å ødelegge kinoopplevelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå