Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg blitt mer og mer i tvil om jeg skal flytte Cinema Paradiso fra 2. plass på topplista mi til 1. plass, og skyve The Fountain ned til 2. plass. Tror jeg skal se begge på fredagen rett etter hverandre, for så å avgjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nevermind, fant ut av det selv. Siste spørsmål: går det an å se filmen med tekst på Xboxen? I så fall, må jeg på en eller annen måte spleise filene sammen, eller er det nok å legge teksten og filmen på en minnepinne?

Lenke til kommentar
I det siste har jeg blitt mer og mer i tvil om jeg skal flytte Cinema Paradiso fra 2. plass på topplista mi til 1. plass, og skyve The Fountain ned til 2. plass. Tror jeg skal se begge på fredagen rett etter hverandre, for så å avgjøre.

Har The Fountain stående i hylla, men har enda ikke fått sett den. Likevel har jeg ikke tro på at den kan gjøre det bedre en Nuovo Cinema Paradiso. Jeg ble skikkelig engasjert og lykkelig når jeg så den, rett og slett trollbundet. At jeg bare ga den 8/10 da jeg så den, fatter jeg ikke. Den har virkelig vokst på meg. Hadde det ikke vært for at jeg hadde et prinsipp som går ut på at jeg ikke stemmer på filmer jeg ikke nettopp har sett, tror jeg faktisk jeg ville gitt den 10/10. Den, O Brother, Where Art Thou? (7/10), Brazil (9/10) og Blade Runner (7/10) er filmer som jeg har lyst til å gi bedre karakter nå i ettertid. Må vel ta et gjensyn med dem snart.

Jeg regner med andre også føler det slik. Går dere da inn og forandrer karakteren i ettertid eller tar dere et gjensyn med filmen? Jeg forandrer aldri en film i ettertig. Jeg føler at jeg må ha filmen friskt i minne når jeg gir den karakter.

Lenke til kommentar

Ramler jeg over en 8/10 og tenker feks "hmm, det var da mer en 7/10-film", jekker jeg den ned. Man kan jo endre oppfatning av en film i ettertid, så jeg ser ingen grunn til å ikke være la vote historyen min være litt dynamisk.

Lenke til kommentar

Selv om filmen vokser på meg, føler jeg at jeg ikke har et ordentlig inntrykk om det er en mnd++ siden jeg så filmen. Derfor velger jeg heller et gjensyn enn å gi den en ny karakter. Det er opplevelsen min karakteren gjenspeiler, ikke hvor god filmen faktisk var. Jeg kan se det gode i filmer, men likevel finne den ganske kjedelig. Jeg så f.eks. en nedlastet versjon av Citizen Kane på TG i en alder av 15 år og uten å ha sovet på to døgn. Da sier det seg selv at opplevelsen min av filmen ikke ble optimal. Jeg hadde ikke Vote History på den tida, så jeg vet ikke hva jeg syntes om filmen, men jeg husker at jeg ikke ble helt begeistret for den. Har lyst på et gjensyn med filmen hjemme og alene.

Endret av Olum
Lenke til kommentar
the-road-01368.jpg

Neste års store Oscargrossist får overstrømmende mottakelse, se HER

Cormac McCarthy ser ut til å bli en av de fremste disponentene for vår tids kulturelle forfall, og jeg har mine tvil om enda en middels McCarthy-bok står til å reddes av dyktig(e) regissør(er). Farg meg skeptisk.
Lenke til kommentar

Hvorfor fører Cormac McCarthys romaner til vår tids påståtte kulturelle forfall? Fordi hans romaner er såkalt enkle i sin stil, neo-noir i bokform og primært for å underholde? Jeg ser den om du mener at McCarthy ikke er en pionér innenfor skrivekunst, for det er han ikke, men at han skal stå i fronten for et kulturellt forfall er søkt å si. Hva synes du forresten om No Country for Old Men, både filmen og boken?

Lenke til kommentar
Ramler jeg over en 8/10 og tenker feks "hmm, det var da mer en 7/10-film", jekker jeg den ned.

Ja, det må være lov å revurdere karakteren sin i ettertid uten å se den på nytt. Mange filmer trenger rett og slett en liten stund på å synke skikkelig inn. Jeg bør kanskje bli flinkere til å ikke umiddelbart skynde meg inn på IMDB for å avgi min stemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...