Manx Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 For en gangs skyld så er jeg faktisk enig med Montag, film skal ikke avbrytes av reklame hvert 15 minutt. Jeg klarer faktisk ikke å huske sist jeg så en film som ble sendt på tv, begynner å bli MANGE år siden for å si det sånn Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 TV har gitt meg mange spennende overraskelser opp gjennom årene og reklamepauser kan man utnytte til sin egen fordel. Da jeg så Click på TV3 forleden søndag (fantastisk film, forresten!), benyttet jeg meg at sjansene til å gå på do, pusse tenna og så videre. Hadde det ikke vært for TV hadde jeg neppe sett La haine i 1999-2000. Nå har jeg endelig fått anstendige TV-signaler igjen, så da blir det vel mye kos fremover Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Er Click filmen hvor en fjernkontroll styrer verden? Fryktelig! Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Family comes first... family comes first... family comes first... Patetisk film. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Dere må gjerne forklare disse utsagnene deres. Click var en fin film med vanvittig spennvidde innenfor én og samme scene. Det kunne gå fra spinnville latterkick til tårer som trillet (for seeren, altså). Nei, en overraskende bra film. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Slik humor treffer ikke meg, og de "triste" scenene var direkte patetiske. Konfliktene er brukt til døde før (bare i en litt annen setting), og family comes first -moralen blir trykket opp i trynet på kvalmende vis. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Vi må leve i to vidt forskjellige verdener når du kan klassifisere de triste scenene i den filmen som "patetiske". Greit at konfliktene har blitt brukt til døde før, men jeg foretrekker å ikke fokusere så mye på det, da absolutt alle filmer med aristotelisk struktur kan brytes ned på den måten. Moralen syns jeg var fin og ikke innpåsliten som en Full House-episode. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 TV har gitt meg mange spennende overraskelser opp gjennom årene og reklamepauser kan man utnytte til sin egen fordel. Da jeg så Click på TV3 forleden søndag (fantastisk film, forresten!), benyttet jeg meg at sjansene til å gå på do, pusse tenna og så videre. Hadde det ikke vært for TV hadde jeg neppe sett La haine i 1999-2000. Nå har jeg endelig fått anstendige TV-signaler igjen, så da blir det vel mye kos fremover Veldig like opplevelser som deg angående å oppdage usette ting tilfeldig. Der er TV'en i sitt ess og den motvirker indoktringeringen av egen smak vi ellers utsetter oss for ved å prøve å planlegge alt vi skal se. Angående Click så må jeg si jeg misunner deg. Jeg følte at det var en film jeg egentlig lett kunne likt med en annen innstilling, men det blir vanskeligere og vanskeligere å temme den voksende kynismen i meg (takk og pris for at jeg har ungene her til å hjelpe meg med bremsingen) og med Click så tok nok den overhånd. Endte med en 4'er (av 10). Men men, jeg har glemt alt som skjedde i filmen, så kanskje et nytt perspektiv et par pils og en ny titt foran skjermen er hva som trengs. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg så den med dama, i sofaen, i ny leilighet, med en humongous TV. Man kan si at det var fordelaktige forhold ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Dere må gjerne forklare disse utsagnene deres. Click var en fin film med vanvittig spennvidde innenfor én og samme scene. Det kunne gå fra spinnville latterkick til tårer som trillet (for seeren, altså). Nei, en overraskende bra film. Ville ikke strø ut med kritikk i tilfelle det var en annen film. Click var en film som i hovedsak faller i smak hos tenåringsjenter. Jeg trekker paralleller med Evan Almighty. Filmen kunne blitt noe, men det å kunne spole seg framover i livet osv ødelagte filmopplevelsen for min del. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Ville ikke strø ut med kritikk i tilfelle det var en annen film. Click var en film som i hovedsak faller i smak hos tenåringsjenter. Jeg trekker paralleller med Evan Almighty. Filmen kunne blitt noe, men det å kunne spole seg framover i livet osv ødelagte filmopplevelsen for min del. Hvordan kan du påstå at den hovedsaklig faller i smak hos tenåringsjenter? Har du bedrevet resepsjonsforskning på dette eller er det kanskje bare en noe grunnløs antakelse? Evan Almighty er forøvrig en av de dårligste filmene jeg har sett, og jeg syns ikke den likner nevneverdig på Click bortsett fra noen fellesnevnere innen tematikk, men tematikk styrer verken utførelse, fremstilling eller opplevelse av film. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Vi må leve i to vidt forskjellige verdener når du kan klassifisere de triste scenene i den filmen som "patetiske". http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...gi?OPP=PATETISK Kanskje han brukte patetisk i den originale tydinga: patetisk pate'tisk a2 (fra gr, se patos) (overdrevent) følelsesfull, gripende p- stil / som vekker medlidenhet et p- syn patetisk pate'tisk a2 (frå gr, av patos s d) patosfylt, gripande, høgtideleg, høgstemd Veldig like opplevelser som deg angående å oppdage usette ting tilfeldig. Der er TV'en i sitt ess og den motvirker indoktringeringen av egen smak vi ellers utsetter oss for ved å prøve å planlegge alt vi skal se. NRK, SVT, Showtime og Silver er utmerka filmkanalar. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hehe, det tviler jeg på. Jeg tenker han mente "ynkelig". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Ord har forskjelling betydning, men det blir for dumt å bruke en av de mindre brukte synonymene. Begrunnelsen på at Click minner mer om en jentefilm er at den har mange fellestrekk med sjangeren, det trenger du vel ikke være rakettforsker for å skjønne? Når sant skal sies, så er det noen år siden jeg så filmen, tror det var noen måneder etter at den kom ut i 2006, right? Og hva i all verden er humongous? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Du kan kanskje spare deg for den blærete retorikken, du vet at det blir backfire når du diskuterer med Cun. Hvilke fellestrekk med den fiktive sjangeren jentefilm refererer du til? humongous - (used informally) very large; "a thumping loss" Lenke til kommentar
Olum Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 NRK, SVT, Showtime og Silver er utmerka filmkanalar. +TCM og TV2 Filmkanalen, så er lista komplett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 TV1000 har en god film i ny og ne, men de blir skjeldnere og skjeldnere. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hehe, det tviler jeg på. Jeg tenker han mente "ynkelig". Det stemmer! Kritikken TomHel kommer med syns jeg derimot ikke holder mål. Filmen er dårlig fordi den appellerer til jenter? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Vanskelig å vite siden en brukerkonto kun er et alias som ikke automatisk forteller noe om personen bak, men jeg har aldri fått inntrykk av at Cuneax er en kjerring. Hverken fysisk eller mentalt Og om så, og som nevnt, det er jo ikke noe negativt om en film appellerer til det motsatte kjønn. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Film på TV er sjelden kost. Å se en Bondfilm f.eks mens man spiller poker eller noe i bakgrunn fungerer derimot utmerket. Bare å ha i bakgrunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå