Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som følger med på nyhetsbrevene til Gwyneth Paltrow?

 

Her forleden gjorde hun en undersøkelse blant sine favorittregissører om hva som var deres favorittfilmer.

 

Her er hva hun fikk vite:

 

Steven Spielberg: Captains Courageous, The Godfather, The Searchers, Tootsie, The Best Years of Our Lives.

 

Wes Anderson: Terror's Advocate, Hotel Terminus (som forresten er meget bra), Neon Genesis Evangelion, From the Life of Marionettes (Bergman) samt Life Lessons (Scorsese).

 

Sofia Coppola: Let the Right One In, The Last Picture Show, Tootsie, Heartbreak Kid og Chris Rock - Never Scared.

 

James Gray: Tokyo Story (Ozu), The Godfather 1+2, Singin' In the Rain, The 400 Blows og Rocco and His Brothers (Visconti).

 

Jon "Iron Man" Favreau: Seven Samurai, Westworld, Visions of Light, Kung Fu Panda og Top Chef - Seasons 1-5

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Her er hva hun fikk vite:

 

Steven Spielberg: Captains Courageous, The Godfather, The Searchers, Tootsie, The Best Years of Our Lives.

Ooooh! Den er lenge siden jeg har sett. Den må skaffes. Husker jeg hadde den på VHS for mange år siden. Knallfilm som holder seg godt.

Endret av Lars
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Hvorfor skal vi følge med på nyhetsbrevene til Gwyneth Paltrow?

Men joa, greie filmer der. Sofia's filmer var smått merkelige da. Heartbreak Kid(om det er den med Ben Stiller) er jo ikke noe bra. Og Chris Rock-Never scared er et stand up show,ikke film.

 

Noen må si fra!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

NO ONE IN TOWN WILL HIRE YOU!

 

Tootsie er en film jeg unner alle og se.

Men vil ikke ranke den like høyt som mr. Speilberg og miss(eller er hun mrs?) Coppola.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Håper jeg også.

(selv om hun kan selvfølgelig beste sine egene favoritter,hvem er usle meg til og motsi de liksom)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Litt morsomt at flere av de andre trekker fram Gudfaren filmene, men ikke Sofia. Enten er hun vel drittlei av "pappas" filmer eller så er det vel det at det er litt flaut å skulle si det.

Det har vel litt med personlig smak og ikke nødvendigvis hvilken far man har. Godfather er temmelig langt unna det Sofia har lagd. Sofia er forøvrig en laaaangt sterkere regissør enn det faren har vært på 30 år, så hun har virkelig steget ut av Godfather 3-stempelet. Hans kontribusjon til New York Stories er muligens noe av det mest pinlige jeg har sett av en annerkjent regissør.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Tootsie er kos den. The Searchers er ikke en film som var den helt store opplevelsen for meg.

 

Selv har jeg ligget på sofaen og sett Beauty and The Beast (1991 aka Disney) nå og må si at den går inn som en av favorittene mine. Helt magisk stemning og musikk, selv om det kaaaanskje hadde gjort det litt mer hetrofilt dersom jeg så den med dama (altså det er en film som appelerer til jenter), men det burde ikke trekke ned for at det faktisk er en flott film. Disney hadde flere gode utgivelser på 90-tallet og imo er det Disneys beste tiår. Ellers har godbitene vært relativt spredt og etter 2000, kan jeg ikke komme på noen utenom Pixarutgivelser som jeg vil rangere like høyt som f.eks Løvenes Konge, Aladdin eller Beauty and the Beast.

 

Nå har Disney gått tilbake til 2D med sin kommende film, så det finnes kanskje håp for en ny storfilm i gammel stil :)

 

Som blogget, så har jeg i hvert fall savnet litt den gamle stilen. Data-animerte filmer som kan supplere er finfint, men ikke å erstatte 2D-filmene helt og holdent. Så fint at Disney har snudd.

Lenke til kommentar
Nå har Disney gått tilbake til 2D med sin kommende film, så det finnes kanskje håp for en ny storfilm i gammel stil :)

Som blogget, så har jeg i hvert fall savnet litt den gamle stilen. Data-animerte filmer som kan supplere er finfint, men ikke å erstatte 2D-filmene helt og holdent. Så fint at Disney har snudd.

Helt enig! Det er barndomsminner, og vi elsker jo selvfølgelig det vi har vokst opp med. :D Så klassisk er det også.

Lenke til kommentar
The Searchers er kanskje den store westernfilmen som har tålt tidens tann dårligst. Bortsett fra noen vakre bilder, så får vi servert en flikk full av dårlig 50-tallshumor, platt skuespill og altfor mange cheesy øyeblikk.

 

Nei, se heller The Man Who Shot Liberty Valance igjen.

 

Ja jeg skjønner ikke hvorfor man trekker fram the searchers, for meg som har sett det meste av John Ford så må jeg sies det er noe av hans dårligste. Av western filmer fra den klassiske eraen ville jeg foretrukket, Stagecoach, Shane, The man who shoot liberty Valance, High Noon eller My Darling clementine fremfor The Searchers. Det er noe av implementeringen av de effektfulle brede 50-talls produksjonene i Western som blir galt. Ford misslykkes rett og slett i blåse opp filmene sine til The Searchers dimensjonene, derfor er My Darling... og The man... bedre filmer siden de er på de smale personlige planet, og familie og personlige drama var Ford sin sterke side, ved siden av Western var det jo for det meste det han laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...