athorb Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Eller bare én skuespiller, siden Jekyll og Hyde tross alt er samme person. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Christopher Walken as Dr.Jekyll " asa I'ma drinkin' this e'beverage and I'ma gettin' to this like'a complete different' person " Endret 10. mai 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 The Strange Case of Dr.Jekyll and Mr.Hyde, I rollene: Daniel Day-Lewis og Christopher Walken. Regissert av David Lynch. Guest director Darren Aronofsky David Lynch hadde vært like ille som Tim Burton. Jeg vil se en filmatisering av en bok jeg har lest hundre ganger, ikke en David Lynch-film basert på en bok. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Gjett hvilken regissør som står oppført med følgende på IMDb:In Development: # 1984 (details only on IMDbPro) Tim Burton Nå synes jeg Burton er en flink regissør, men nei. Ikke denne filmen. Værsåsnill, ikke denne filmen. Jeg vil miste all respekt for Burton om han trasher en av mine all-time favorittbøker. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Et lite woot her angående Day-Lewis. Nine (2009) med Fellini som earlier writer og greier. T.o.m vakre Penelope Cruz har en rolle! Endret 10. mai 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Badering Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Spennende med remake av 8 1/2. Får se hva en slik konvensjonell kar som Rob Marshall får til. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Ah, dæven, det er det det er. Tenkte jeg ikke over faktisk, lol. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Eller bare én skuespiller, siden Jekyll og Hyde tross alt er samme person. Men han beskrives vel med ganske forandret utseende i boka? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Joda, men det er jo to sider ved samme person, ikke Daniel Day Lewis som morpher om til Christopher Walken. Ikke at jeg ikke hadde sett den filmen^^ Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Daniel Day Lewis som morpher om til Christopher Walken. I think we have a screenplay! Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Spørsmål om 2001: A Space Odessey Spørsmål 1: De der øyeblikkene der alt var svart, var det bare pause for publikum eller skulle det reprensentere(?) de i koma? Spørsmål 2: De sier at de fant den svarte greia på Månen, men de viser jo i begynnelsen at den var på jorden.. Kan noen forklare? Ett spørsmål som ikke trenger spoiler: Var all musikk lagt eksklusivt for filmen eller var det symfonier av noe slag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) @Batnobbit: Tror ikke noen har noe konkret svar på det. Selv mener jeg at filmen er som et stort spørsmålstegn med mange tolkninger. Jeg har mine, mens andre har helt andre tolkninger. Så noen fasit på spørsmålene dine tror jeg ikke eksisterer. Noe av musikken er klassisk som er brukt til filmen, ellers tror jeg de datalydene/musikken er laget spesifikt til filmen. Endret 10. mai 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Aah, akkurat som The Shining? Angående musikken: Nice. Endret 10. mai 2009 av Batnobbit Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Spørsmål om 2001: A Space Odessey Spørsmål 1: De der øyeblikkene der alt var svart, var det bare pause for publikum eller skulle det reprensentere(?) de i koma? Spørsmål 2: De sier at de fant den svarte greia på Månen, men de viser jo i begynnelsen at den var på jorden.. Kan noen forklare? Ett spørsmål som ikke trenger spoiler: Var all musikk lagt eksklusivt for filmen eller var det symfonier av noe slag? Spørsmål 1 har jeg ikke svar på, men det kan godt være noe sånt. Vi finner det samme i Lawrence of Arabia. Spørsmål 2: Den første monolitten vi ser i filmen er den som er på jorden, den har som mål å fremskynde evolusjonen av apene. Bilde. Den andre monolitten man ser i filmen ser man tusenvis av år senere på månen (bilde). Den blir funnet av mennesker og sender ut et signal som forteller de som plasserte den der at apene fra første scene er blitt avanserte nok til å komme seg til månen. Da regnes de som avanserte nok til å kunne møte de som plasserte monolitten, og derfor pekes de i retning Jupiter. Det er der Discovery kommer inn, romskipet som følger signalet. Til slutt ankommer skipet den tredje monolitten (bilde) som transporterer Dave til en annen galakse. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Dorian Gray: Takk, da ga det litt mer mening Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg både anbefaler deg - og anbefaler deg ikke - til å også se på Kubrick2001.com. Make your choice. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Selv skal jeg se filmen noen ganger til før jeg gjør meg opp noen teori, men Dorians "tolkning" eller om det nå enn er en offesiell tolkning, ga en del mening. Endret 10. mai 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Akkurat det der ser jeg ikke på som en tolkning, men heller en oppsummering av faktiske hendelsene i filmen. Det finnes en del ting man kan spekulere om i filmen, men akkurat handlingsforløpet ser jeg på som rimelig rett frem. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 2001: Den svarte begynnelsen med musikk tolker jeg som "i begynnelsen var det ingenting", og så kommer apene. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 10. mai 2009 Så F&F på kino nå, og den var som jeg fryktet, veldig middels. Ikke anbefalt til andre enn tilhengere av serien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå