Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser ikke helt hva som er så utrolig teit med det.

En regissør uten noen som helst tilknytning til originalen lager en oppfølger til en film uten noe som helst oppfølgermateriale 30 år senere. Holder det?

Spørsmålet var vel heller hvorfor man bryr seg om en film som sannsynligvis vil gå de fleste hus forbi. Som Bacon påpeker så er det ingenting å tape på dette, annet enn hjerneceller som resultat av at man slår hodet i pulten i frustrasjon uten å ha grunn til det.

 

Stikk innom Filmåret 2008-tråden her på forumet så vil du se at Hollywood og resten av filmverden hadde nok et knallgodt år med svært mange gode filmer, så jeg forstår ikke hvorfor man henger seg opp i sånt. Hvis jeg laget Lawrence of Arabia 2 i hagen min så hadde ingen brydd seg, hvorfor bry seg når en amatørregissør og vennene hans får en c-stjerne med seg på en oppfølger?

Lenke til kommentar
HERREGUD!!! Hva tenker de på!? Det er jo bare remakes og sequals/prequals som lages nå for tiden.

På tide å se litt film utenfor Hollywoodsystemet kanskje?

 

Mann, jeg satt det veldig på spissen da. :p Selvfølgelig er det mange filmer som kommer ut som er originale, det bare irriterrer meg at de ikke kan la klassikerne ligge.

Lenke til kommentar

TV er bare halve opplevelsen. Har du derimot BD-spiller, en bra forsterker med fete høytalere - da snakker vi.

 

Se noe med gode effekter eller noe som du vet ser visuelt bra ut. Eks. Matrix, Rambo 4, Transformers (eller noe annet Bay) eller Planet Earth...

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Spørsmålet var vel heller hvorfor man bryr seg om en film som sannsynligvis vil gå de fleste hus forbi. Som Bacon påpeker så er det ingenting å tape på dette, annet enn hjerneceller som resultat av at man slår hodet i pulten i frustrasjon uten å ha grunn til det.

 

Stikk innom Filmåret 2008-tråden her på forumet så vil du se at Hollywood og resten av filmverden hadde nok et knallgodt år med svært mange gode filmer, så jeg forstår ikke hvorfor man henger seg opp i sånt. Hvis jeg laget Lawrence of Arabia 2 i hagen min så hadde ingen brydd seg, hvorfor bry seg når en amatørregissør og vennene hans får en c-stjerne med seg på en oppfølger?

Ingen har vel sagt noe om å bruke spesielt mye energi på å bli opprømt over dette, ikke nevneverdig mer enn dere bruker på å svare på dem som reagerer. Jeg synes, uansett budsjettgrunnlag, at det er absurd og meningsløst å lage en oppfølger til en verdensberømt og kritikerrost film bare for å tjene på dens rykte.

 

Igjen, jeg henger meg ikke mye opp i det, jeg bemerker hvor absurd og idiotisk det er i en passende tråd. Å sammenligne en budsjettfilm og en hjemmelagd film har lite for seg, men samme det. Let's all be friends. :)

Lenke til kommentar
Hmm.. har det mye å si om det er trueHD eller.. det andre, husker ikke hva det heter.

 

For Blueray that is.

HD Ready du skal fram til? Nei, HD Ready/Full HD er ingenting å bry seg om med mindre du sitter nærmere enn ca 2m unna skjermen. Da ser en forskjell.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...