Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

side2.no har også sett filmen. litt mer synsing der, ja. terningkast 5

 

Hva er så overaskende med det?

 

hehe, bare en liten morsomhet. jeg linket til noen andre norske anmeldelser i går. se et snaut døgn tilbake i tråden, så kanskje vi kan le sammen.

 

en ting til: når vi er inne på anmeldelser igjen..

 

vatikanet har sett Angels & Demons.

Endret av toro2
Lenke til kommentar
Det er underholdning, ikke fakta.

 

Litt som med bibelen også :wee:

 

(den har faktisk flere genialt gode historier, syntes spesielt Michael Bay bør begynne å filmatisere enkelte av dem)

 

Damn, det hadde vært fett. Sodoma og Gomorra a la Michael Bay? Johannes Åpenbaring?

 

It would be awesome.

Lenke til kommentar
Altfor få muligheter til eksplosjoner og biljakter i bibelen.

 

Hest og kjerre er mer enn nok for flotte actionsekvenser. Ben-Hur lærte oss det. Eksplosjoner sørger gud for.

 

 

Fra spøk til revolver, det var jo lenge meningen at Michael Bay skulle stå for filmatiseringen av Prince of Persia. Men Transformers-suksessen satte en stopper for det.

 

Ellers, litt filmnytt: Brett Ratner er ikke lenger tilknyttet Conan. Blir spennende å se hvem som blir den nye regissøren der.

Lenke til kommentar

Vi husker alle Roger Eberts anmeldelse av Bad Boys 2 hvor han slaktet den for å være kynisk, grusom og usmaklig, jeg kan bare forestille meg hvor mye han hadde reagert på historien om Judah og Onan. For de som trenger en refresher:

 

"In Genesis chapter 38, the Israelite patriarch Judah marries off his firstborn son, Er, to a woman named Tamar. Unfortunately, Er "was wicked in the sight of the Lord; and the Lord slew him" (38:7). Judah, who was nothing if not practical, instructs his secondborn son Onan to marry his dead brother's wife and impregnate her, to perpetuate his brother's family line. Onan, who isn't feeling the brotherly love, consents to have sex with Tamar, but pulls out at the last moment and spills his "seed" on the ground. "And the thing which he did displeased the Lord: wherefore he slew him also" (38:10).

 

Judah was running low on sons by this point, but bravely soldiers on, instructing Tamar to "remain a widow at thy father's house, till Shelah my son be grown" (38:11). However, Tamar - who seems understandably fed up by this point - disobeys, puts off her widow's garb and goes out and sits in the open, wearing a veil. Judah comes across her, doesn't realize she's his daughter-in-law, and, well, you can probably guess what happens next: Judah "thought her to be an harlot; because she had covered her face" (38:15) and agrees to pay her one goat from his flock in exchange for sex."

 

Salò kan ikke måle seg med den hellige boken.

Lenke til kommentar

"A unique combination prequel and sequel that explores "before the rage" and "after the rage" of world middleweight boxing champ Jake LaMotta's tumultuous life and times."

 

Høres ut som en rimelig dum affære, jeg ser ikke for meg at den gjør det særlig bra. Det er ikke så mye info å hente om hvem som står bak, men jeg ser ikke for meg at dette er backet av et av de større studioene. Regissør og EPene virker til å være kompiser og William Forsythe er ikke akkurat på A-listen, så dette virker til å være noe litt mer uavhengig som kanskje prøver å bli plukket opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...