Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
klarer å se at 8 1/2 er god teknisk sett f.eks, men det hjelper ikke når det er så forbanna kjedelig.

hvis vi ser på det over som en liten anmeldelse, har den jo både subj og obj meninger. og der er deler av poenget mitt, alle kan se at skuespillet til Tom Hanks er bedre enn det til Keanu Reeves.. har man "greie" på film er ikke objektivitet noe problem.

Mhm, har man greie på film kan man fortelle folk hva som er bra og ikke bra.

Lenke til kommentar

Pitt sin karakter var særdeles fargerik og skilte seg positivt ut. Den var rett og slett umenneskelig. Som er herlig å se i film.

 

Gud bedre som den filmen hadde tapt seg om Pitt spilte en mer normal kar. Dette her er elsk:

 

post-15355-1241722382.gif

 

En av de kuleste og mest sprelske karakterene fra fjoråret. <3

Lenke til kommentar
Angående Filmbyen, denne skal du ha ros for, athorb.

 

Down By Law var første gang jeg så den en meget god film, nå er det en av de beste jeg har sett. Det er en film man lar synke inn med tiden, og inntrykket endrer seg til stadighet. Ved første øyenkast noe overfladisk, ved andre og tredje la jeg merke til en rekke metafysiske aspekter, diverse tematikk og at det er mye mer enn hva det blotte øye ser. I tillegg er den blant de mer underholdende filmene der ute da den makter å klore fast seeren.

 

Definitivt en av mine yndlinger - ved hjelp av så lite forteller Jarmusch, Lurie, Benigni og Waits så mye.

 

Takk for varme ord og eksponering. Down by Law er en stor favoritt her, definitivt på topp 5. Er Jarmusch- og Waits-fanboy fra før så det er ikke særlig merkelig, men det jo ingen buddykomedie lik denne.

Lenke til kommentar
Takk for varme ord og eksponering. Down by Law er en stor favoritt her, definitivt på topp 5. Er Jarmusch- og Waits-fanboy fra før så det er ikke særlig merkelig, men det jo ingen buddykomedie lik denne.

Waits liker jeg også, men fikk først øynene opp for ham for alvor etter Down By Law.

 

Har kun sett den fra Jarmusch, så jeg ser frem til mye, selv om trolig fint lite kan toppe tidenes, som sagt, buddykomedie.

Endret av Angeleno
Lenke til kommentar
Jeg synes Pitts rolle var slitsom, masete og umorsom. Nuff said?

 

Umorsom, først og fremst. Jeg gledet meg til å se Pitt i sitt sprelske hjørne (stor suksess med det i Snatch), men fyren ble bare for dum og skildringen en smule påtatt. Hva han sa eller gjorde som var så fantastisk morsomt fant jeg aldri ut av, og Pitt's karakter ble en fin beskrivelse på selve filmen. Tom, meningsløs og en nedtur for hva som har blitt levert tidligere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg synes Pitts rolle var slitsom, masete og umorsom. Nuff said?

 

Jeg er enig. Pitt er en skuespiller jeg mener passer som offer for typecasting. Synd Coen-brødrene tror de kan få ham til å fungere utenfor sitt element.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...