Bob_3 The Builder Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Men den "objektive" delen deler ikke stort i min bok. Det er skrevet i stein at Brad Pitt er en kongeskuepiller, men hadde jeg anmeldt Burn After Reading hadde Pitt stått som en negativ faktor. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Brad Pitt var rå i Burn After Reading. Ga filmen den nødvendige dynamikken og "fargen". Lenke til kommentar
blured Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 klarer å se at 8 1/2 er god teknisk sett f.eks, men det hjelper ikke når det er så forbanna kjedelig. hvis vi ser på det over som en liten anmeldelse, har den jo både subj og obj meninger. og der er deler av poenget mitt, alle kan se at skuespillet til Tom Hanks er bedre enn det til Keanu Reeves.. har man "greie" på film er ikke objektivitet noe problem. Mhm, har man greie på film kan man fortelle folk hva som er bra og ikke bra. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Brad Pitt var rå i Burn After Reading. Ga filmen den nødvendige dynamikken og "fargen". Den må i så fall ha vært en gråfarge. Endret 7. mai 2009 av DoktorBacon Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 subjektivt er jeg enig med Dotten, men som anmelder for Dagbladet ville jeg holdt det helt for meg selv.. bedreviteren i meg sier at han ikke passet i rollen. kanskje derfor jeg ikke er filmkritiker. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Pitt sin karakter var særdeles fargerik og skilte seg positivt ut. Den var rett og slett umenneskelig. Som er herlig å se i film. Gud bedre som den filmen hadde tapt seg om Pitt spilte en mer normal kar. Dette her er elsk: En av de kuleste og mest sprelske karakterene fra fjoråret. <3 Lenke til kommentar
athorb Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Angående Filmbyen, denne skal du ha ros for, athorb. Down By Law var første gang jeg så den en meget god film, nå er det en av de beste jeg har sett. Det er en film man lar synke inn med tiden, og inntrykket endrer seg til stadighet. Ved første øyenkast noe overfladisk, ved andre og tredje la jeg merke til en rekke metafysiske aspekter, diverse tematikk og at det er mye mer enn hva det blotte øye ser. I tillegg er den blant de mer underholdende filmene der ute da den makter å klore fast seeren. Definitivt en av mine yndlinger - ved hjelp av så lite forteller Jarmusch, Lurie, Benigni og Waits så mye. Takk for varme ord og eksponering. Down by Law er en stor favoritt her, definitivt på topp 5. Er Jarmusch- og Waits-fanboy fra før så det er ikke særlig merkelig, men det jo ingen buddykomedie lik denne. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Syns også Pitt var et friskt pust i Burn After Reading. Merkelig mange som har sterke meninger om hans rolle i filmen. Noen som har noen konkrete argumenter imot hans rolle? Lenke til kommentar
Angeleno Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Takk for varme ord og eksponering. Down by Law er en stor favoritt her, definitivt på topp 5. Er Jarmusch- og Waits-fanboy fra før så det er ikke særlig merkelig, men det jo ingen buddykomedie lik denne. Waits liker jeg også, men fikk først øynene opp for ham for alvor etter Down By Law. Har kun sett den fra Jarmusch, så jeg ser frem til mye, selv om trolig fint lite kan toppe tidenes, som sagt, buddykomedie. Endret 7. mai 2009 av Angeleno Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Vi må bare få dem ut av captivity of negativity Tjalla Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg synes Pitts rolle var slitsom, masete og umorsom. Nuff said? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg synes Pitts rolle var slitsom, masete og umorsom. Nuff said? subjektivitet funker jo ikke. fordi da kunne jeg si at Pitt var det helt motsatte av det over, uten og måtte komme med et snev av forklaringer? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Skulle jeg anmeldt filmen, hadde jeg utbrodert mer. Men hvordan mener du man skal anmelde en film? Droppe å nevne skuespillerprestasjoner, f.eks? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 "Vi kan slå fast at Brad Pitt, George Clooney og John Malkovich spiller i denne filmen. Den er 95 minutter lang." Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 aner ikke! min anmeldelse ville blitt en uhellig blanding av synsing og bedreviting. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Men hvor har du fått vrangforestillingen om at en anmeldelse er objektiv fra? Det kalles referat der jeg kommer fra. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg synes Pitts rolle var slitsom, masete og umorsom. Nuff said? Umorsom, først og fremst. Jeg gledet meg til å se Pitt i sitt sprelske hjørne (stor suksess med det i Snatch), men fyren ble bare for dum og skildringen en smule påtatt. Hva han sa eller gjorde som var så fantastisk morsomt fant jeg aldri ut av, og Pitt's karakter ble en fin beskrivelse på selve filmen. Tom, meningsløs og en nedtur for hva som har blitt levert tidligere. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Meh, holder med Dotten her. Pitt's karakter var ett friskt pust. Veldig Coen-aktig egentlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg synes Pitts rolle var slitsom, masete og umorsom. Nuff said? Jeg er enig. Pitt er en skuespiller jeg mener passer som offer for typecasting. Synd Coen-brødrene tror de kan få ham til å fungere utenfor sitt element. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 raincheck. tror jeg var på vei mot å nevne erfaring og evnen til å se ting som det de er.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå