Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Ebert er flink til å skrive, men har noen helt merkelige argumenter og bedømmelser til tider. Og noen ganger virker det som om han har bestemt seg for å like/mislike filmen på forhånd, eller lar seg styre av fordommer mer enn jeg synes er saklig.

Men mye bra også, leser ofte Ebert, jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk også lyst å se Star Trek nå. Men er det slik at noobs kan se den og fatte noe? Er det en fullstendig egen story?

 

Men det hjelper jo lite når kinoen min velger å vise Hannah Montana i stedet ... :roll:

Uten å ha sett filmen, er den jo en prequil, altså hendelsen skjer før noen av de andre filmene eller seriene.

Men vil anbefale deg å kjøpe deg film boksen med de 10 filmene å se dem, noe av dem er faktisk veldig gode,

Lenke til kommentar

det her har jeg lurt på lenge..

 

hvis noen spør meg om The Incredible Hulk er bra, svarer jeg: "nei, det syns jeg ikke." mens det jeg egentlig vil si er "nei, det er den ikke"

 

 

vi har jo egne kritikere her på forumet. jeg har lyst til å spørre f.eks Bob om han alltid holder sine anmeldelser subjektive, eller om han muligens tenker at en scene ikke bare treffer han personlig, men også at den er dritbra, punktum..

Endret av toro2
Lenke til kommentar
Fikk også lyst å se Star Trek nå. Men er det slik at noobs kan se den og fatte noe? Er det en fullstendig egen story?

 

Det geniale med JJ's "Twist" er at du ikke trenger å vite noe om hvordan ting var. Alt endres, men samtidig så respekterer de gamle trekkiesene. Hvordan i all verden klare det? Se filmen, så skjønner du.

 

Dette er en film som klarer å fungere både som en prequel og en re-boot. Dette er årets Iron Man, filmen som overasker mer enn forventet. Er nå på 94% med 100 anmeldelser gjennomgått på RT. Imponerende, gleder meg til å se den.

 

Ellers, har fått ut del to av filmlisten. Kun crap denne gang. Sinnsykt vanskelig å plukke ut kun fem.

Lenke til kommentar
vi har jo egne kritikere her på forumet. jeg har lyst til å spørre f.eks Bob om han alltid holder sine anmeldelser subjektive, eller om han muligens tenker at en scene ikke bare treffer han personlig, men også at den er dritbra, punktum..

Rolig nå ;) Kritiker og kritiker, fru Blom. Jeg får et par anmeldelser publisert i uka(på filmbyen, hvor mange er innom egentlig? 8-10?), det er langt igjen til Ebert. Jeg holder alltid anmeldelsene mine subjektive, og sånn vil det alltid være. Jeg klarer å se at 8 1/2 er god teknisk sett f.eks, men det hjelper ikke når det er så forbanna kjedelig.

Lenke til kommentar

Angående Filmbyen, denne skal du ha ros for, athorb.

 

Down By Law var første gang jeg så den en meget god film, nå er det en av de beste jeg har sett. Det er en film man lar synke inn med tiden, og inntrykket endrer seg til stadighet. Ved første øyenkast noe overfladisk, ved andre og tredje la jeg merke til en rekke metafysiske aspekter, diverse tematikk og at det er mye mer enn hva det blotte øye ser. I tillegg er den blant de mer underholdende filmene der ute da den makter å klore fast seeren.

 

Definitivt en av mine yndlinger - ved hjelp av så lite forteller Jarmusch, Lurie, Benigni og Waits så mye.

Lenke til kommentar
vi har jo egne kritikere her på forumet. jeg har lyst til å spørre f.eks Bob om han alltid holder sine anmeldelser subjektive, eller om han muligens tenker at en scene ikke bare treffer han personlig, men også at den er dritbra, punktum..

Rolig nå ;) Kritiker og kritiker, fru Blom. Jeg får et par anmeldelser publisert i uka(på filmbyen, hvor mange er innom egentlig? 8-10?), det er langt igjen til Ebert. Jeg holder alltid anmeldelsene mine subjektive, og sånn vil det alltid være. Jeg klarer å se at 8 1/2 er god teknisk sett f.eks, men det hjelper ikke når det er så forbanna kjedelig.

 

 

hehe, vi har vel alle en kritiker i oss, men det er ikke alle som har artikler på internett. og se der, ja, athorb er kritiker han også.

 

klarer å se at 8 1/2 er god teknisk sett f.eks, men det hjelper ikke når det er så forbanna kjedelig.

 

hvis vi ser på det over som en liten anmeldelse, har den jo både subj og obj meninger. og der er deler av poenget mitt, alle kan se at skuespillet til Tom Hanks er bedre enn det til Keanu Reeves.. har man "greie" på film er ikke objektivitet noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...