Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den anbefales på det varmeste, skikkelig go'blockbuster. Jeg gruet meg nesten til å se den, da jeg aldri har skjønt greia med Star Trek. Abrahams reiser her kjerringa etter middelmådige Cloverfield, løp og se!

Den siste filmen han regisserte var vel Mission: Impossible 3, han produserte Cloverfield og var nok ansvarlig for at den fikk så mye oppmerksomhet.

 

EDIT:

"J.J. Abrams' "good luck charm" Greg Grunberg had to turn down a role in this film due to other commitments. However, Grunberg was worked into the movie during post-production, voicing James Kirk's step-father."

 

Phew. :D

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Må forsvare J. J. veitu, en av de få regissørene som har meg som fanboy. Mente ikke å kverulere. :D

 

Way ahead of you by the way, da jeg hørte om prosjektet i 2006 eller noe sånt visste jeg at dette ble kos. Men Heimevernet har skills når det gjelder å legge øvelser til de største filmbegivenhetene virker det som.

Lenke til kommentar

Tok en liten titt og under Montages smakstester sommerens popkorn, og til min STORE overraskelse så ser jeg at John Woo's Red Cliff kommer på kino 22.5. :D

 

Er vel verdt en tur på kino for å si det sånn, det eneste som er synn er at det er kun den første delen som kommer nå (ca. 2.30) og ikke hele filmen på korte 4 timer og 45 minutter, så da kommer vel siste delen i løpet av noen månder.

 

Jeg må få tatt meg meg en kompis og sett den igjen, er ikke mange ukene siden jeg tok en lørdag og så begge delene på rappen.

Lenke til kommentar
Er vel verdt en tur på kino for å si det sånn, det eneste som er synd er at det er kun den første delen som kommer nå (ca. 2.30) og ikke hele filmen på korte 4 timer og 45 minutter, så da kommer vel siste delen i løpet av noen måneder.

Red Cliff, eller Chi bi som den heter på mandarin, skal etter informasjonen å dømme slippes i en egen vestlig versjon som er forkortet ned til i underkant av tre timer timer. Skandaløst, skulle ikke dette være filmen som skulle bane John Woos vei tilbake til toppen? Empire ga den fire stjerner, og den har høstet god kritikk verden over, mannen har ikke laget noe godt på tolv år, men den gang ei. Er det vestlige publikumet så utålmodig og kresent?

 

Montage.no er en av de bedre norske filmsidene der ute. Ser at den skrev om Park Chan-wooks nye vampyrfilm, en film som i mine øyne kan oppsummeres med ett ord: anticipation! Song Kang-ho fra Boksuneun naui geot er hovedrolleinnehaver, og selv om jeg ikke likte første kapittel i hevntrilogien leverte han en god rolle. Ser frem til enda en uortodoks, men satan så underholdende film fra Chan-wook.

 

thirst.jpg

 

I visuell stil, etter teaseren å dømme, ser den ut til å helle mer mot Oldboys stilistiske linje enn Boksuneuns skitne stil. Meget gode nyheter.

Lenke til kommentar
Er det vestlige publikumet så utålmodig og kresent?

 

Det vestlige publikumet er vel stort sett amerikanere som kommer under den parolen og forvente at de skal se en tekstet film som er nesten 5 timer er alt for mye å be om :)

 

Jeg syntes ikke at den var for lang i det hele tatt, jeg storkoste meg hele veien. Så Hong Kong utgaven som er å fåes på BD (to deler) er vel verdt pengene.

Lenke til kommentar
Blir filmen for lang så blir det færre visninger på en kveld = mindre penger. Med mindre billettprisen for filmen blir doblet da (men da velger sikkert mange den vekk for andre filmer = mindre penger).

 

Sant nok det, men hvor mange amerikanere hadde gått å sett en Kinesisk/Hong Kong film som varer i nesten fem timer uannsett, også må de lese i tillegg :roll:

Lenke til kommentar
Jeg er halvt amerikaner, og jeg tror ikke det er det at jeg er amerikaner som gjør at jeg ikke ville sett den. Jeg hadde ikke sett en amerikansk film som varte 5 timer på kino. Jeg hadde såvidt orket å se en hvilken som helst film som varer 5 timer hjemme om jeg fikk dele den opp.

 

Åjoda, det ligger i genene, ditt stusselige menneske!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:roll:

Lenke til kommentar
Skandaløst, skulle ikke dette være filmen som skulle bane John Woos vei tilbake til toppen? Empire ga den fire stjerner, og den har høstet god kritikk verden over, mannen har ikke laget noe godt på tolv år, men den gang ei.

John Woo har aldri laget fantastiske filmer, selv om den første A Better Tomorrow, Hard Boiled, og ja, Face/Off er ganske fornøyelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...