Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Paul Newman kanskje?

 

Nei All Blues Eyes er nok Sinatra gitt, i hvertfall er det det Sinatra som alltid har vært Blue Eyes. Så jeg vil tro det var han Montag siktet til, og som sagt fyren var en syngemann med mafiavenner som fikk en rolle i en krigsfilm på grunn av mafia vennene sine, og vant Oscar for den.

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det er det kun gutter du har Dotten?? Det er ikke like lett å si nei til jenta på 6 når hun ber om å gå på slike filmer...

 

Det gjelder å være sterk, for barnets beste! :wee:

 

*snip*

 

Jeg tviler på at Montag fortsatt sliter med å komme over Sinatras død, som var for 11 år siden....

 

Så med fare for å legge ord i munnen på Montag, så er det nok snakk om Paul Newman :)

Lenke til kommentar

Åpenbart Paul "Blue Eyes" Newman, ja.

 

Forresten, alle vet ikke at hele Sinatras karriere og status som skuespiller ble bygd på en Oscar-vinnende rolle i From Here to Eternity som han kun fikk fordi hans mafiøse venner truet produsentene til å caste ham i stede for Eli Wallach som er en langt bedre skuespiller.

Endret av athorb
Lenke til kommentar
Jeg tviler på at Montag fortsatt sliter med å komme over Sinatras død, som var for 11 år siden....

 

Så med fare for å legge ord i munnen på Montag, så er det nok snakk om Paul Newman :)

 

Ja jeg tror vel det jeg og etter å ha tenkt meg litt om... Det er vel få filmentusiaster som trekker fram Sinatra som en av de virkelig store skuespillerne i sin generasjon. Hva angår Newman er jeg nok enig med Montag, Newman var jo også en av de første av de "nye" skuespillerne altså de som ikke ble kjent gjennom studiesystemet, men jobbet seg fram som skuespiller i det "Nye" Hollywood gjennom Broadway og Method acting. Ikke det at denne gutten ikke har sansen for den gamle stilen også...

Lenke til kommentar
Montag og trekke fram Blue Eyes er en fornærmelse, alle vet jo at hele hans kariere og status som skuespiller ble bygd på en Oscar vinnende rolle i From Here to Eternity som han kunne fikk fordi hans Mafiøse venner truet produsentene til å caste ham i stede for Eli Wallach som er en langt bedre skuespiller. Sinatra var bare en smørsanger, som kunne holdt seg til sukkersøte musikaler med rosa kulisser.

 

Hehe, der misforsto du meg grundig. Blue Eyes referer selvsagt til Paul Newman, en av mine skuespillerfavoritter.

 

Apropos Miley Cyrus er hun vel så tett knyttet opp mot Hannah Montanta figuren at de for mange er synonyme. DiCaprios såkalte transformasjon til karakterskuespiller verdig til å kunne påberope seg den opphøyde status mange ukritisk skjenker ham, er for meg fortsatt en gåte. Gutten har fortsatt en lang vei igjen å gå spør dere meg.

 

Nei, alt var bedre før. Kinoene kunne skilte med popcornfrie saler som viste nydelige s/h filmer, for ikke å glemme Tarzanmatine pålydende 5kr på lørdager. Om man ikke hadde råd til kino, kunne de av oss hvis familier hadde fjernsynsapparat nyte kvalitetsproduksjoner i regi av statsmonopolet. Ja, det var sannelig herlige tider.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Åpenbart Paul "Blue Eyes" Newman, ja.

 

Forresten, alle vet ikke at hele Sinatras karriere og status som skuespiller ble bygd på en Oscar-vinnende rolle i From Here to Eternity som han kun fikk fordi hans mafiøse venner truet produsentene til å caste ham i stede for Eli Wallach som er en langt bedre skuespiller.

 

Nei det... Bare jeg som har litt vel mye sansen for Eli Wallach.

Lenke til kommentar
DiCaprios såkalte transformasjon til karakterskuespiller verdig til å kunne påberope seg den opphøyde status mange ukritisk skjenker ham, er for meg fortsatt en gåte. Gutten har fortsatt en lang vei igjen å gå spør dere meg.

Noen som har påstått at han er ''The king of the World?''

Men man er en tåpe om man ikke anerkjenner rolleprestasjonene han har gjort (så langt)

Nominert tre gang(tror jeg) for oscar har han vel også blitt.

Lenke til kommentar
Apropos Miley Cyrus er hun vel så tett knyttet opp mot Hannah Montanta figuren at de for mange er synonyme. DiCaprios såkalte transformasjon til karakterskuespiller verdig til å kunne påberope seg den opphøyde status mange ukritisk skjenker ham, er for meg fortsatt en gåte. Gutten har fortsatt en lang vei igjen å gå spør dere meg.

 

Nei, alt var bedre før. Kinoene kunne skilte med popcornfrie saler som viste nydelige s/h filmer, for ikke å glemme Tarzanmatine pålydende 5kr på lørdager. Om man ikke hadde råd til kino, kunne de av oss hvis familier hadde fjernsynsapparat nyte kvalitetsproduksjoner i regi av statsmonopolet. Ja, det var sannelig herlige tider.

 

Hvor gammel er du egentlig :p

 

Popcornfrie saler, det er helt motsatt av det romantiske bilde jeg har av hvordan det måtte ha vært. Jeg har alltid sett for meg vilt engasjement i salen kasting av Popcorn på skuespillerne på skjermen, unger som hadde med seg kruttlapistol på Western filmer osv. At det var en kultur rundt kinoen med andre ord....

Lenke til kommentar
snip

 

Hehe, for min del kan han kan bli nominert herfra til evigheten. Det hjelper ikke så lenge han ikke makter å overbevise meg. Gutten er dog fortsatt ung, så jeg har ikke avskrevet ham helt...

 

Hva med det han gjorde som ungdom og barn, Gilbert Grape.... Synes det blir vanskelig å snakke om transformasjon, da han slik jeg ser det aldri har vært noe annet enn en god skuespiller. Han ble ikke en dårlig skuespiller selv om Titanic gjorde han populær hos ungpiker, men det skal sies at Titanic slettes ikke kan måle seg med det han presterte i Gilbert Grape...

Lenke til kommentar

Noe av det mest tragiske med DiCaprio er at Scorsese valgte seg han som sin nye favoritt etter at DeNirofasen var over. Ingen av de filmene dette nye radarparet har gjort framstår for meg som særlig minneverdige. Kunne ikke Scorsese funnet seg en mer interessant "leading man"?

 

DiCaprios beste rolle så langt er - som du påpeker - i Gilbert Grape.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Noe av det mest tragiske med DiCaprio er at Scorsese valgte seg han som sin nye favoritt etter at DeNirofasen var over. Ingen av de filmene dette nye radarparet har gjort framstår for meg som særlig minneverdige. Kunne ikke Scorsese funnet seg en mer interessant "leading man"?

 

DiCaprios beste rolle så langt er - som du påpeker - i Gilbert Grape.

Litt kleint å skylde på DiCaprio pga det da. Ikke hans feil at Scorsese velger samme bunchen igjen og igjen. Samme kan sies om Depp-Burton.

Hans rolle i A Boy's Life har høy status i min bok. Men beste er nok Gilbert Grape ja.

(rart at han ikke fikk oscar for den,siden han tross alt spilte en person med handicap)

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...