Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har vært mange som har falt fra det siste året. Merker at flere av ikonene jeg vokste opp med nå tilhører en generasjon som er inne i sine siste år :(

Ja, jeg sliter ennå med å komme over at blue eyes ikke lenger er blant oss. Man skal dog være takknemlig for å ha opplevd disse kinolegendene i sin egen samtid. Jeg tenker med gru på dagens generasjon hvis legender utgjøres av stjerner som DiCaprio, Hannah Montana og Keanu Reeves...

Lenke til kommentar

DiCaprio har nå kommet seg kraftig. Verden er nå en gang dynamisk og i forandring. Det eneste som alltid forblir er at de som blir eldre vet å påpeke at alt var bedre før (det er helt sant, alt var bedre før. Jeg lover).

 

Hannah Montana blir jeg bare deprimert av. Folk strømmer til kinoen for å se en film med karakteren 2.6 på IMDb....

Lenke til kommentar

Leo har gått fra barnestjerne\dramastjerne til flørtepus til hardass.

 

De som fremdeles fnyser av Leonado DiCapro pga hans roller på slutten av 90-tallet synes jeg litt synd på.

 

Angående Disney-movies er det vel kids 4-17år som drar med seg mor og far på kino.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Var en fyr som spurte meg om å anbefale som en skikkelig hardcore skrekkfilm i butikken i dag. Synd at den sjangeren er den ene store svakheten min, har greie på de andre store sjangerene men ikke den. Så først spurte jeg om han hadde sett The Ring, det hadde han og det var akkurat den typen film han var ute etter. Etter litt pønsking kom jeg på Rec, men han hadde sett Quarantine (jævlig synd at folk går glipp av originalen fordi remaken får mer publisitet egentlig, men det er vel det folk tenker når jeg sier at jeg bare har sett remaken av The Ring).

 

Til slutt så endte jeg opp med å foreslå Jacob's Ladder, den første og eneste skrekkfilmen jeg noensinne har kjøpt på DVD eller VHS. Veit ikke om den er så jævlig skremmende, men skummel er den vel? Hva synes dere? Er jeg noob? :p

Lenke til kommentar
Skal vel også se Wolverine i helgen. Star Trek for andre ta seg av.

Hører Jackman tøse med en evt oppfølger til Wolverine også, som skal handle om hans japanske liv.(for de som ikke har fulgt serien så var Logan samurai)

:dribble:

 

Det hadde vært kult ja, men lurer på hvordan Wolverine ville klart seg i det überstrenge Japanske samfunnet? :hmm:

Lenke til kommentar
Leo har gått fra barnestjerne\dramastjerne til flørtepus til hardass.

 

De som fremdeles fnyser av Leonado DiCapro pga hans roller på slutten av 90-tallet synes jeg litt synd på.

 

Leonardo DiCaprio er en av de dyktigste skuespillerne i sin generasjon, og alle som har sett Gilbert Grape som ble laget før han ble populær blant tenåringsjenter er fullt klar over det. Så hvis Montag skal bli tatt seriøst bør han kanskje holde seg for god til å sammenligne Leonardo DiCaprio med Hannah Montana, som til Montag sin opplysning faktisk ikke er en skuespiller, men en rollefigur spillt av skuespilleren Miley Cyrus.

Lenke til kommentar
Leo har gått fra barnestjerne\dramastjerne til flørtepus til hardass.

 

De som fremdeles fnyser av Leonado DiCapro pga hans roller på slutten av 90-tallet synes jeg litt synd på.

 

Leonardo DiCaprio er en av de dyktigste skuespillerne i sin generasjon, og alle som har sett Gilbert Grape som ble laget før han ble populær blant tenåringsjenter er fullt klar over det. Så hvis Montag skal bli tatt seriøst bør han kanskje holde seg for god til å sammenligne Leonardo DiCaprio med Hannah Montana, som til Montag sin opplysning faktisk ikke er en skuespiller, men en rollefigur spillt av skuespilleren Miley Cyrus.

Samt filmen This Boy's Life, der han (spør du meg) klarer seg meget bra vs Robert DeNiro.

 

Edit:dobbelpost.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar
DiCaprio har nå kommet seg kraftig. Verden er nå en gang dynamisk og i forandring. Det eneste som alltid forblir er at de som blir eldre vet å påpeke at alt var bedre før (det er helt sant, alt var bedre før. Jeg lover).

 

Hannah Montana blir jeg bare deprimert av. Folk strømmer til kinoen for å se en film med karakteren 2.6 på IMDb....

Slik jeg har forstått det er det kun gutter du har Dotten?? Det er ikke like lett å si nei til jenta på 6 når hun ber om å gå på slike filmer...

Lenke til kommentar
Ja, jeg sliter ennå med å komme over at blue eyes ikke lenger er blant oss. Man skal dog være takknemlig for å ha opplevd disse kinolegendene i sin egen samtid. Jeg tenker med gru på dagens generasjon hvis legender utgjøres av stjerner som DiCaprio, Hannah Montana og Keanu Reeves...

 

Montag og trekke fram Blue Eyes er en fornærmelse, alle vet jo at hele hans kariere og status som skuespiller ble bygd på en Oscar vinnende rolle i From Here to Eternity som han kunne fikk fordi hans Mafiøse venner truet produsentene til å caste ham i stede for Eli Wallach som er en langt bedre skuespiller. Eli hadde uten tvil vunnet Oscar for den rollen han også, og hans gjennombrudd fra å være stor på Broadway til å gjøre det godt i film ville kommet tidligere. Sinatra var bare en smørsanger, som kunne holdt seg til sukkersøte musikaler med rosa kulisser.

 

Skal man trekke frem gode klassiske skuespiller, så kan man trekke fram, Gary Cooper, Paul Newman, Spencer Tracy, Humphrey Bogart, Burt Lancaster, nevnte Eli Wallach, Marilyn Monroe (i perioden etter at hun traff Lee Strasberg) osv. Og ikke minst Marlon Brando og James Dean, som var noen av de første "moderne" skuespillerne som dukket opp.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...