Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Haha. Kulturo har en skribent som snart er master i Filmvitenskap og jeg banner på at dere ikke klarer å finne ut hvem ved å lese anmeldelsene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke helt problemet med at det er forskjellige perspektiver på film her? At noen liker pensjonistfilmer og benytter seg av filmvitenskapelige begreper, bidrar vel bare til større variasjon og kvalitet på forumet? Eller vil vi bare ha "omg, Daredevil r000lz azz"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg tror det Lars ønsker er at alle skal dele hans forkjærlighet for elendige beefcake-filmer og annenrangs splattere fra førsterangs regissører.

Lenke til kommentar

Jeg ser en viss problematikk her. Så fort noen har kjennskap til termer som ikke er allmennviten, så blir det teit? Filmvitenskap har belyst meg sider ved film jeg aldri så før, og hvorfor skal jeg ikke bruke min nyanskafne viten om film med mest mulig passende ordbruk, så lenge den er konsekvent og korrekt anvendt? Såvidt jeg ser det, har det ingenting med arroganse å gjøre. Når jeg skal snakke om sider ved film som har fanget meg, og jeg ikke hadde begreper for å peke på det før, hvorfor skal jeg ikke få benytte meg av dem nå, nå som jeg heldigvis veit litt bedre?

Lenke til kommentar

På Requiem for a Dream.. hva heter mainscoret?

 

Sjekket soundtrack listingen på imdb.com og fant to stykker.

"Bialy & Lox Conga"

Performed by The Moonrats

 

"Bugs' Got a Devilish Grin Conga"

Performed by The Moonrats

 

Tenker da på hovedscoret, det symfoni (?) lignende.

Lenke til kommentar

Haha, nå må du ikke ta det til deg, jeg mobber bare deg litt. Jeg synes det er spennende å se hvordan du har utviklet seg som anmelder, men som kompisen din må jeg få lov til å le av deg når du skriver slikt:

En interessant kollisjon av formalisme og realisme.
effektkakofoni av dimensjoner

Hvis du ikke synes det er morsomt, så har jeg undervurdert selvironien din :p

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar
Hvorfor er akkurat disse plukket ut? Jeg skal skrive særemne om filmhistorien neste termin, så da kan det være greit å ha forberedt seg litt. :)

8091728[/snapback]

Jeg kan fortelle litt om de filmene jeg veit litt om.

8092026[/snapback]

Takk takk. Det virker som at det er mye tung film dere må gjennom. Jeg har de siste dagene begynt pent med kortfilmene til Lumiere-brødrene, og litt annet filmhistorisk materiale (bl.a. Le Voyage dans la lune, som for øvrig var et artig skue).

Lenke til kommentar
Haha, nå må du ikke ta det til deg, jeg mobber bare deg litt. Jeg synes det er spennende å se hvordan du har utviklet seg som anmelder, men som kompisen din må jeg få lov til å le av deg når du skriver slikt:
En interessant kollisjon av formalisme og realisme.
effektkakofoni av dimensjoner

Hvis du ikke synes det er morsomt, så har jeg undervurdert selvironien din :p

8092531[/snapback]

Kakofoni er en gammel slager fra 2004 :cool:

 

Jeg syns det er helt greit, men universitetet har også gitt meg lyst til å diskutere mer (om enn bare for retorikkens skyld).

 

Dessuten var Koyaanisqatsi en forbaska interessant kollisjon mellom det formale (oppbygging, stil) og realisme (den viser jo verden som den er) :p

Lenke til kommentar
Takla du ikke Birth of a Nation:ohmy:

 

Den fikk applaus hos oss, til og med. Jeg ga den en soleklar sekser (selv om dens politiske budskap var skandaløst).

8092597[/snapback]

 

Birth Of A Nation.... den hvor negrene er så onde, og ku klux klan-folka er helter? Hvordan i helsike klarte de egentlig å få med svarte folk til å spille i den? :p

 

Xtra, låta heter Summer Overture. :)

 

EDIT: Raskt i svingene. Låta heter selvsagt, som Cun sier, Lux Aeterna.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Eller så heter låta Lux Aeterna. Temaet er gjennomgående i flere låter med forskjellig navn.

 

Noen av negerne i Nation er jo hvite menn med sminke (blackface). De som er negere på ordentlig var de som ikke spilte i scener med hvite kvinner. Hvorfor de ble med, er vel et annet spørsmål. Kanskje de syns det var gøy å være med i film? Kanskje de ble spurt høflig? Kanskje segregeringsmentaliteten i USA gjorde at de følte seg tvunget? Ikke veit jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...