Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Haha. Kulturo har en skribent som snart er master i Filmvitenskap og jeg banner på at dere ikke klarer å finne ut hvem ved å lese anmeldelsene. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg skal aldri nevne mise-en-scène igjen. Jeg får copypaste skuespillere, kulisser, lyssetting osv hver jævla gang isteden. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Haha. Kulturo har en skribent som snart er master i Filmvitenskap og jeg banner på at dere ikke klarer å finne ut hvem ved å lese anmeldelsene. 8092090[/snapback] Hmm, vanskelig å skille singel fra gråstein. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg ser ikke helt problemet med at det er forskjellige perspektiver på film her? At noen liker pensjonistfilmer og benytter seg av filmvitenskapelige begreper, bidrar vel bare til større variasjon og kvalitet på forumet? Eller vil vi bare ha "omg, Daredevil r000lz azz"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg tror det Lars ønsker er at alle skal dele hans forkjærlighet for elendige beefcake-filmer og annenrangs splattere fra førsterangs regissører. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Heller diskusjoner om historisk viktige (og gode) filmer enn spamming om Uwe Boll og MT3K.. Endret 6. mars 2007 av tjalla Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg stemmer for begge deler (minus spamming) Uansett vil nok aldri diskusjonen om historisk viktige filmer bli et hett samtaletema på det forumet her. De fleste er interessert i filmer fra sin samtid, forståelig nok (i alle fall jeg). Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Det er vel ingen klager over eldre filmer? Det er mest ordbruken jeg mobber deg for. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Som sagt: Større variasjon. Gjør vel ikke noe at noen få benytter seg av sånne termer? Poenget er å bruke dem riktig. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Neida, for all del. Jeg synes bare det er morsomt, jeg. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg ser en viss problematikk her. Så fort noen har kjennskap til termer som ikke er allmennviten, så blir det teit? Filmvitenskap har belyst meg sider ved film jeg aldri så før, og hvorfor skal jeg ikke bruke min nyanskafne viten om film med mest mulig passende ordbruk, så lenge den er konsekvent og korrekt anvendt? Såvidt jeg ser det, har det ingenting med arroganse å gjøre. Når jeg skal snakke om sider ved film som har fanget meg, og jeg ikke hadde begreper for å peke på det før, hvorfor skal jeg ikke få benytte meg av dem nå, nå som jeg heldigvis veit litt bedre? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 På Requiem for a Dream.. hva heter mainscoret? Sjekket soundtrack listingen på imdb.com og fant to stykker. "Bialy & Lox Conga" Performed by The Moonrats "Bugs' Got a Devilish Grin Conga" Performed by The Moonrats Tenker da på hovedscoret, det symfoni (?) lignende. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Les her: http://en.wikipedia.org/wiki/Requiem_for_a_dream#Soundtrack Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Haha, nå må du ikke ta det til deg, jeg mobber bare deg litt. Jeg synes det er spennende å se hvordan du har utviklet seg som anmelder, men som kompisen din må jeg få lov til å le av deg når du skriver slikt: En interessant kollisjon av formalisme og realisme. effektkakofoni av dimensjoner Hvis du ikke synes det er morsomt, så har jeg undervurdert selvironien din Endret 6. mars 2007 av SteffyPants Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hvorfor er akkurat disse plukket ut? Jeg skal skrive særemne om filmhistorien neste termin, så da kan det være greit å ha forberedt seg litt. 8091728[/snapback] Jeg kan fortelle litt om de filmene jeg veit litt om. 8092026[/snapback] Takk takk. Det virker som at det er mye tung film dere må gjennom. Jeg har de siste dagene begynt pent med kortfilmene til Lumiere-brødrene, og litt annet filmhistorisk materiale (bl.a. Le Voyage dans la lune, som for øvrig var et artig skue). Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Haha, nå må du ikke ta det til deg, jeg mobber bare deg litt. Jeg synes det er spennende å se hvordan du har utviklet seg som anmelder, men som kompisen din må jeg få lov til å le av deg når du skriver slikt:En interessant kollisjon av formalisme og realisme. effektkakofoni av dimensjoner Hvis du ikke synes det er morsomt, så har jeg undervurdert selvironien din 8092531[/snapback] Kakofoni er en gammel slager fra 2004 Jeg syns det er helt greit, men universitetet har også gitt meg lyst til å diskutere mer (om enn bare for retorikkens skyld). Dessuten var Koyaanisqatsi en forbaska interessant kollisjon mellom det formale (oppbygging, stil) og realisme (den viser jo verden som den er) Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Går også filmvitenskap men på høgskolen i Lillehammer. Må si at ytterst få av pensumfilmene er uinterressante. Av de filmene som vi har sett er det vel bare Birth of a Nation jeg ikke takler. Greit, den er viktig men jeg orka virkelig ikke å se mer enn en time av den. La til undervisningsplanen. Undervisningsplan__Filmhistorie_H06_1.doc Endret 6. mars 2007 av tjalla Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Takla du ikke Birth of a Nation? Den fikk applaus hos oss, til og med. Jeg ga den en soleklar sekser (selv om dens politiske budskap var skandaløst). Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Takla du ikke Birth of a Nation? Den fikk applaus hos oss, til og med. Jeg ga den en soleklar sekser (selv om dens politiske budskap var skandaløst). 8092597[/snapback] Birth Of A Nation.... den hvor negrene er så onde, og ku klux klan-folka er helter? Hvordan i helsike klarte de egentlig å få med svarte folk til å spille i den? Xtra, låta heter Summer Overture. EDIT: Raskt i svingene. Låta heter selvsagt, som Cun sier, Lux Aeterna. Endret 6. mars 2007 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Eller så heter låta Lux Aeterna. Temaet er gjennomgående i flere låter med forskjellig navn. Noen av negerne i Nation er jo hvite menn med sminke (blackface). De som er negere på ordentlig var de som ikke spilte i scener med hvite kvinner. Hvorfor de ble med, er vel et annet spørsmål. Kanskje de syns det var gøy å være med i film? Kanskje de ble spurt høflig? Kanskje segregeringsmentaliteten i USA gjorde at de følte seg tvunget? Ikke veit jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå