Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.imdb.com/title/tt1320253/

 

Hva sier dere om rollelisten? :D

Gammelt nytt. Det mest spennende ved den filmen er forøvrig Brittany Murphy.

Er ikke hun i yngste laget for deg?

 

Nesten, men jeg pleier ikke å poste sånne innlegg i mini-tråden, siden da må jeg forholde meg til en haug med regler. De anbefalingene jeg skriver er sjeldent utfyllende nok til å bli ansett som mini-anmeldelser og sannsynligvis litt for lange til å være anbefalinger, så jeg mener de passer best inn i Filmprat. :D

Her må du bare forholde deg til at slike mini-anmeldelser skal i mini-anmeldelsestråden.

Lenke til kommentar
Bestilte nettopp Stalker, Fargo, Oldboy, Lady vengeance og Sympathy For Mr Vengeance. :)

Har bare sett Oldboy, så jeg regner med jeg har en del å se frem til? :)

 

1. Boksuneun naui geot 89%

2. Oldboy 86%

3. Stalker 84%

4. Chinjeolhan Geumjassi 84%

5. Fargo 68%

 

Joda.

 

Sjekk også ut Parks mer oversettte perler, JSA og Saibogujiman kwenchana. Hans bidrag i Sam gang yi er også severdig.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Ta en reprise om noen år...

 

Det hele blir jo smått paradoksalt. Ber noen indirekte om å bli mer voksen, men samtidig så er nivået på "diskusjonsbidraget" ditt på nivå med den jevne 14-åring.

 

Her har du, gjennom diskusjon, en ypperlig mulighet til å sette lys på det positive perspektiv når det kommer til filmen Stalker, men kaster det bort på en slik barnslig slengbemerkning til en bruker. Hva intensjonen din er kan du kun selv svare på, men det hjelper ikke akkurat vedkommende til å like filmen. Hvorfor ikke bidra med noe konstruktivt, slik at karen kanskje lettere kan se det positive i filmen? :)

Lenke til kommentar

Selv om det er en litt barnslig og samtidig fryktelig elitisk uttrykksmåte, så er det noe ved Montags korte svar. Såfremt en stadig prøver seg fram i filmverdenen, så vil man til slutt kunne sette pris på mer tyngre filmer. Nå prøver jeg forsåvidt ikke å framstå som BadSmile ved å påstå at "tyngre" filmer automatisk er bedre enn lette Holllywoodfilmer. Å prakke på hvorfor Stalker er bra er også helt meningsløst og skaper igjen bare elitiske holdninger, underforstått: "du er dum hvis du ikke skjønner filmen". La filmen tale for seg selv.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Det hele blir jo smått paradoksalt. Ber noen indirekte om å bli mer voksen, men samtidig så er nivået på "diskusjonsbidraget" ditt på nivå med den jevne 14-åring.

 

Her har du, gjennom diskusjon, en ypperlig mulighet til å sette lys på det positive perspektiv når det kommer til filmen Stalker, men kaster det bort på en slik barnslig slengbemerkning til en bruker. Hva intensjonen din er kan du kun selv svare på, men det hjelper ikke akkurat vedkommende til å like filmen. Hvorfor ikke bidra med noe konstruktivt, slik at karen kanskje lettere kan se det positive i filmen? :)

 

Nå er du urettferdig, mot Montag han sier ikke til folk at man skal bli mer voksen, men rett og slett at man kanskje vil like filmen bedre når man blir det. Hvis skal vel ikke bli så fanatisk demokratisk, at vi ikke engang skal annerkjenne at noen kanskje vil like et kulturelt produkt bedre med mer erfaring. Dette gjelder ikke bare film, men billedkunst, Jazz, Oprah, modernistisk theather osv.

Lenke til kommentar
Det hele blir jo smått paradoksalt. Ber noen indirekte om å bli mer voksen, men samtidig så er nivået på "diskusjonsbidraget" ditt på nivå med den jevne 14-åring.

 

Her har du, gjennom diskusjon, en ypperlig mulighet til å sette lys på det positive perspektiv når det kommer til filmen Stalker, men kaster det bort på en slik barnslig slengbemerkning til en bruker. Hva intensjonen din er kan du kun selv svare på, men det hjelper ikke akkurat vedkommende til å like filmen. Hvorfor ikke bidra med noe konstruktivt, slik at karen kanskje lettere kan se det positive i filmen? :)

Hehe, det var da voldsomt til reaksjon, dotten. Du ser ikke ut til å ha fattet det andre her har gjort. Mitt poeng med innlegget var ikke å framstå som en simpel elitist, selv om jeg nå ser at det nok kunne oppfattes slik. Jeg ser ikke noe poeng i å skulle "forklare" Stalker - halve gleden ved filmen er jo selv å komme fram til en tolkning. Jeg synes dette er en film hvor mye av opplevelsen ligger i det du som tilskuer selv bidrar med, litt ekstra levd liv skader ikke i så måte. Jeg hevder dog ikke at man er idiot om man ikke liker filmen, kun at man potensielt kan få mer ut av den i lys av å ha noen ekstra år på baken. Om man ikke liker den da heller, vel - so be it.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Det er godt mulig jeg vil "like den bedre" om noen år, men jeg kan ikke helt se det for meg. Først og fremst synes jeg ikke filmen er dårlig - som jeg allerede har sagt. Men den er langdryg, og jeg føler ikke det skjer en dritt underveis. Jeg tviler på at jeg vil synes den er spesielt mye mer fartsfylt om noen år. Jeg har ikke noe mot lange filmer, og hey, egentlig har jeg ikke så mye mot lange filmer som ikke har særlig mye moment heller... men det var noe med Stalker som fikk meg til å se på klokka en del ganger, uten at jeg hadde dårlig tid eller hadde andre planer utover kvelden.

Filmen satt bare ikke særlig i smak hos meg, og jeg ser ikke hvorfor jeg eventuelt vil kunne like den bedre bare fordi jeg blir eldre og "mer erfaren". Jeg liker litt spesielle filmer, men filmer av denne ultra-sære typen har jeg aldri hatt noen sans for. Kall meg sneversynt, men slik er jeg. Og så lenge jeg ikke begynner å tvinge meg selv til å se flere slike filmer mot min egen vilje, tviler jeg på at jeg noen sinne vil like denne typen film noe særlig.

 

... Og slik tror jeg det er for ganske mange andre mennesker også.

 

Edit: Når det er sagt, så skal jeg helt sikkert se den igjen. Jeg har den i samlinga mi, og som de aller fleste filmene i samlinga får den et gjensyn. Vi får se. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Problemet er at Montags eneste argument når noen liker filmer han synes er gode, er at de må bli noen år eldre. Passende for han er det umulig å noensinne nå opp til hans alder.

Noen år eldre betyr det samme som å ha sett flere filmer og ikke nødvendigvis livserfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...