Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er tre uavhengige historier om hevn, men jeg anbefaler å se dem kronologisk med hensyn til regissørens utvikling filmatisk sett, da Mr. Vengeance først, etterfulgt av Oldboy, og til slutt Lady Vengeance. Oldboy er som sagt den beste, men det visuelle i Lady Vengeance er noe av det peneste jeg har sett. Finslepen, i tillegg til at den ikke er ueffen som film. Selv så jeg Oldboy først, men det vil nok være mer facinerende å starte med Mr. Vengeance.

Lenke til kommentar

Så at Appaloosa, en film som jeg hadde klart å ikke høre om med både Viggo Mortensen, Ed Harris og Jeremy Irons på rollelista, var på topplista til filmbutikken, så jeg leide den.

 

Viser seg at den i tillegg er en knakende god film med Viggo, Ed og Jeremy på rollelista, så da ble jeg enda mer overrasket. Interessante karakterer, gunslinging, og en Westernfilm som har med litt andre ting å gjøre enn bare sheriffer og banditter. Såklart, den handler i hovedsak om det, men den har i tillegg andre "subplot" (tror jeg det kalles) som gjør den litt mindre typisk.

 

Forholdet mellom karakterene til Harris og Mortensen er spesielt fascinerende, og det er også forholdet til forskjellige kvinnekarakterer og disse mennene, selv om det ikke er det filmen handler om sånn egentlig. Solid film, anbefaler den.

Lenke til kommentar
Det var nesten en mini-anmeldelse det!

Nesten, men jeg pleier ikke å poste sånne innlegg i mini-tråden, siden da må jeg forholde meg til en haug med regler. De anbefalingene jeg skriver er sjeldent utfyllende nok til å bli ansett som mini-anmeldelser og sannsynligvis litt for lange til å være anbefalinger, så jeg mener de passer best inn i Filmprat. :D

 

EDIT:

http://www.imdb.com/title/tt1320253/

 

Hva sier dere om rollelisten? :D

For å si det sånn så er en film med Jason Statham, Mickey Rourke, Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone, Jet Li, Dolph Lundgren, Danny Trejo, Eric Roberts, Terry Crews og Robert Knepper allerede tidenes kuleste på papiret, så det kan bli stor fallhøyde på den der. :D

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...