Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Nei, det skjønner jeg også fint lite av. Kan ikke komme på et eneste tilfelle av uthenging, selv om du helt klart har gjort deg fortjent til det.
*Cyph; Slike småting er det jeg prater om. "flere sider" og "uthenging" var vel relativt overdrevne ord å bruke, men slikt trodde jeg de fleste forsto.

 

Etter The ninth gate satt jeg ikke gjenn med følelsen "dårlig", det blir på samme måte som med Jumper(ja, selv om denne er i en helt annen sjanger); Ideèn er slett ikke verst, som Danielzu sier, det er bare filmen som blir framstilt og gjennomført på feil måte. Som oftest ganske overdrevet.

 

Når det er snakk om søndagsfilm; Den norske ungdomsfilmen Yatzi gjorde litt inntrykk idag. God film som helst skal tas litt seriøst. Ukjente, greie skuespillere og en fint gjennomført film. Tror mange må skape seg et litt mer åpent syn mht norsk film.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knowing hadde noen ekstremt spektakulære katastrofescener. Fikk dødsangst av å bare se på. Slutten ble litt vel hysterisk og bittelitt absurd, men fremdeles bra. Anbefaler at Suspension of Disbelief-muskelen er godt trent før man ser den da, folk som har for vane å se logiske brister i filmer eller å mene at filmer er for urealistiske burde styre unna.

 

Men for alle andre (som er som meg): Synes den var verdt penga, helt klart en kinofilm, blir nok ganske daff å se på en TV.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Nicolas Cage har skuffet meg før(ofte i det siste) spørs om det er verdt mine veltjente stipendpenger.

Det var ikke noe "AH THE BEES, NOT THE BEES! AAAAH, MY EYES, MY EYES, AAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaauurgh." denne gangen. Så ut som at han var mer engasjert, i de fleste filmene jeg har sett han i fra og med National Treasure har det sett ut som at han kjedet seg i alle scenene.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Roger Ebert betegner Knowing som en av de beste Sci-Fi filmene han har sett, og så nettopp at godkveldnorge-anmelderen ga filmen sekser. Resten av anmelderne virker dog ikke så fornøyde. Må nok få sett den i løpet av uka ja.

 

Min hemmelige kilde i det lukkede anmeldermiljøet sier at dette er en aldeles glimrende sci-fi film frem til havariet på slutten. Høres mistenkelig likt ut som Sunshine, så dette skal sees på det store lerretet.

Lenke til kommentar
Vel... 6.6 er godt over gjennomsnittlig. Filmer som er verdt å se ligger ofte på i underkant av 7 stjerner og oppover. Denne filmen var definitivt ikke verdt å se :p Personlig så jeg så godt som ingen positive sider ved den.

 

6,6 er ikke godt over gjennomsnittet på IMDb. For en stund siden var det en som påsto her på forumet at snittet ligger på 7,1. Uansett om det er sant eller ikke, er ikke 6,6 noen god karakter i det hele tatt. Folk (og meg selv) bruker ikke karakterskalaen ordentlig.

Lenke til kommentar

Sitter på gjerdet og vurderer om jeg skal gå til innkjøp av Dark City (på BD). Til min store forbauselse er det Alex Proyas, mannen bak en av de svakeste filmene jeg noen gang har sett - The Crow, som også har regien på førstnevnte film. Er det noen som virkelig mislikte The Crow men som likte Dark City?

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...