Hr. Jenssen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Amazon har lagre over hele verden, så de sender vel fra lageret nærmest deg når du bestiller. Har også fått ting uhyre raskt fra Amazon.com. Både filmer og bøker. 8090423[/snapback] Nja, jeg pratet om engelske Amazon, jeg da. Bestiller man fra co.uk, så sender de fra England. Bestiller man fra .com, sender de fra USA. Jeg tviler på at de gjør det mer komplisert enn det. Uansett, èn dag er sykt. Selv norske nettbutikker er ikke så raske. Tidligere tok det fire dager før en pakke kom fra engelske Amazon. Nå tar det bare to, maks tre. Hos Play tar det aldri mindre enn fem dager. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 flere ganger når jeg bestiller fra amazon.com står det amazon.de på pakka Lenke til kommentar
Döden Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 flere ganger når jeg bestiller fra amazon.com står det amazon.de på pakka 8090732[/snapback] Sikker på at det ikke stod Amazon.co.uk, Amazon.com, Amazon.fr òg Amazon.de? Selv blingset jeg litt på dette i forrige uke. Da trodde jeg at Amazon.co.uk hadde sendt meg en pakke fra Tyskland, men det viste seg faktisk at alle fire domene står på embalasjen. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 flere ganger når jeg bestiller fra amazon.com står det amazon.de på pakka 8090732[/snapback] Sikker på at det ikke stod Amazon.co.uk, Amazon.com, Amazon.fr òg Amazon.de? Selv blingset jeg litt på dette i forrige uke. Da trodde jeg at Amazon.co.uk hadde sendt meg en pakke fra Tyskland, men det viste seg faktisk at alle fire domene står på embalasjen. 8090819[/snapback] Det er nok sånn ja. Pakkene er sikkert universale for alle Amazon-nettstedene. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Da hadde jeg droppet å sett Lady in the Water, du kommer helt sikkert til å forandre mening om favoritt regissør etter det. Den filmen er utrolig dårlig... Jeg likte The Village, og kommer sikkert til å like The Lady in the Water litt også, bare fordi det er Shyamalan. Men på grunn av Unbreakable og Signs kommer han nok aldri til å miste favorittstatusen uansett hvor mye middelmådig han lager. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Men på grunn av Unbreakable og Signs kommer han nok aldri til å miste favorittstatusen uansett hvor mye middelmådig han lager. 8091072[/snapback] Etter at jeg desverre så Signs var han intet mer verdt for meg enn Paul Weitz (Regissør av American pie og lignende amerikansk ungdomssøppel) Lenke til kommentar
Njål Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 De europeiske Amazon-innpakningene går om hverandre (alle er merket .com, co.uk, .de, .fr), de amerikanske (og jeg tror kanadiske, men er veldig lenge siden jeg har fått noe derfra) og japanske er bare merket med "egen" Amazon. Ellers sendes det aller meste fra eget lager eller distributør (en del store distributører pakker og sender direkte for Amazon'ene, særlig ved store, nye utgivelser) det landet man egentlig handler fra. Unntak er en del større ting, der de noen ganger sender i hvert fall til Norge fra europeisk hovedlager (eks. Laurel & Hardy-boksen m/ jeg tror 21 DVD'er bestilt fra UK ble sendt fra Tyskland. Har skjedd med en del andre tilsvarende store ting også). Play: Når man snakker om prisene på Play skal man også huske på én ting: Play betaler VAT/mva for pakker over den britiske mva-grensa (£18) som sendes til UK, men kunder utenfor de britiske øyer må likevel betale samme pris (og i tillegg i €). Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Nå har jeg et spørsmål. Noen som har sett filmen George Lucas in Love og kan svare på om hvorvidt den er noe bra og hvor det eventuelt er mulig å få tak i den? Lenke til kommentar
Njål Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Nå har jeg et spørsmål. Noen som har sett filmen George Lucas in Love og kan svare på om hvorvidt den er noe bra og hvor det eventuelt er mulig å få tak i den? 8091229[/snapback] F.eks. her? Unektelig ganske fornøyelig. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) Den var festlig, ja Likte spesiellt fyren med astma som mobber Lucas. "So Lucas, we meet again!" *inhalere astmaspray* "Cmon, you live next door" Endret 6. mars 2007 av Bitex Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 (endret) F.eks. her?8091311[/snapback] Geh? Er'n bare 8 minutter lang? skuffa. Glemte å sjekke runtime på imdb, så jeg trodde kanskje det var en spillefilm Endret 6. mars 2007 av SnittLeif Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Det sto jo i IMDB-linken din også, Snittleif. "Length: 8 minutes" Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Det sto jo i IMDB-linken din også, Snittleif. "Length: 8 minutes" 8091477[/snapback] Også sjekker du edit'en min Glemte å sjekke det Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg lette litt i den gamle Filmprat-tråden, og så at cun hadde skrevet at følgende filmer er pensum på filmvitenskap: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor About de Souffle, Jean-Luc Godard, 1959Birth of a Nation, David W. Griffith, 1915 Bronenosets Potyomkin, Sergei Eisenstein, 1925 Casablanca, Michael Curtiz, 1942 Citizen Kane, Orson Welles, 1941 Conversation, The, Francis Ford Coppola, 1974 Das Cabinet des Dr. Caligari, Robert Wiene, 1919 Gimme Shelter, David Maysles/Albert Maysles, 1970 Hiroshima, Mon Amour, Alain Resnais, 1959 Jaws, Steven Spielberg, 1975 Jour se léve, Le, Marcel Carné, 1939 Ladri di Biciclette, Vittorio de Sica, 1948 Naked, Mike Leigh, 1993 Rear Window, Alfred Hitchcock, 1954 Scarface, Howard Hawks, 1932 Shane, George Stevens, 1953 Stella Dallas, King Vidor, 1937 Hvorfor er akkurat disse plukket ut? Jeg skal skrive særemne om filmhistorien neste termin, så da kan det være greit å ha forberedt seg litt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Antageligvis er de eksempler på visse sjangere/teknikker som det var planlagt forelesninger om. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg lette litt i den gamle Filmprat-tråden, og så at cun hadde skrevet at følgende filmer er pensum på filmvitenskap: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor About de Souffle, Jean-Luc Godard, 1959Birth of a Nation, David W. Griffith, 1915 Bronenosets Potyomkin, Sergei Eisenstein, 1925 Casablanca, Michael Curtiz, 1942 Citizen Kane, Orson Welles, 1941 Conversation, The, Francis Ford Coppola, 1974 Das Cabinet des Dr. Caligari, Robert Wiene, 1919 Gimme Shelter, David Maysles/Albert Maysles, 1970 Hiroshima, Mon Amour, Alain Resnais, 1959 Jaws, Steven Spielberg, 1975 Jour se léve, Le, Marcel Carné, 1939 Ladri di Biciclette, Vittorio de Sica, 1948 Naked, Mike Leigh, 1993 Rear Window, Alfred Hitchcock, 1954 Scarface, Howard Hawks, 1932 Shane, George Stevens, 1953 Stella Dallas, King Vidor, 1937 Hvorfor er akkurat disse plukket ut? Jeg skal skrive særemne om filmhistorien neste termin, så da kan det være greit å ha forberedt seg litt. 8091728[/snapback] Hmm, hvorfor er ikke Metropolis blant disse? Den var jo den største, dyreste filmproduksjonen på sin tid, og den var jo temmelig bra også. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Hvorfor er akkurat disse plukket ut? Jeg skal skrive særemne om filmhistorien neste termin, så da kan det være greit å ha forberedt seg litt. 8091728[/snapback] Jeg kan fortelle litt om de filmene jeg veit litt om. About de Souffle, Jean-Luc Godard, 1959 En av de mest prominente filmene i Den Franske Nye Bølgen på slutten av 50-tallet. En gjeng med unge, franske filmkritikere så seg lei av middelmådig film og Hollywood-paradigmet, og bestemte seg for å lage film som brøt med klassisk film når det kom til form, stil og innhold. Birth of a Nation, David W. Griffith, 1915 En av de første filmene som nesten hadde alle klassiske Hollywood-elementer i boks. Kryssklipping, dramaturgi, utsnitt osv. Bronenosets Potyomkin, Sergei Eisenstein, 1925 Et eksempel på sovjetisk montasje, som stod i sterk kontrast til Hollywood. Citizen Kane, Orson Welles, 1941 En film som brøt ut av gamle Hollywood-teknikker. Hadde komplisert plot, mye bruk av dypfokus osv. Conversation, The, Francis Ford Coppola, 1974 Film fra Hollywood-rensessansen. Spiller på forvirringen mellom virkelighet og fantasi og har en helt særegen måte å benytte seg av lyd på. Das Cabinet des Dr. Caligari, Robert Wiene, 1919 Eksempel på den tyske ekspresjonistbevegelsen etter Første Verdenskrig. Stort fokus på mise-en-scène og kontraster. Jaws, Steven Spielberg, 1975 Eksempel på moderne dramaturgi og "blockbuster". Jour se léve, Le, Marcel Carné, 1939 Eksempel på fransk poetisk realisme på 30-tallet. Mørkt, desillusjonert, harde kår, klaustrofobisk stemning. Ladri di Biciclette, Vittorio de Sica, 1948 Italiensk neorealisme etter Andre Verdenskrig. Neorealistene var lei av livsfjerne melodramaer og ville vise virkeligheten sånn den virkelig fremstod. Mye locationbruk, bruk av ikke-skuespillere i rollene, fokus på "hverdagens drama" og slit. Naked, Mike Leigh, 1993 Postklassisisme? En merkelig film som bryter med mange klassiske konvensjoner. En rastløs hovedperson med mange tanker og ideer i en famlende verden. Rear Window, Alfred Hitchcock, 1954 Innføringsfilmen vår ^^ Viser vel at gammel film også kan være kult. Artig plot og bruk av mise-en-scène. Stella Dallas, King Vidor, 1937 Eksempel på det klassiske melodrama på 30-tallet i Hollywood. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2007 Herregud, studiet ditt hadde faktisk ødelagt min forkjærlighet for film. :-\ Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg lette litt i den gamle Filmprat-tråden, og så at cun hadde skrevet at følgende filmer er pensum på filmvitenskap: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor About de Souffle, Jean-Luc Godard, 1959Birth of a Nation, David W. Griffith, 1915 Bronenosets Potyomkin, Sergei Eisenstein, 1925 Casablanca, Michael Curtiz, 1942 Citizen Kane, Orson Welles, 1941 Conversation, The, Francis Ford Coppola, 1974 Das Cabinet des Dr. Caligari, Robert Wiene, 1919 Gimme Shelter, David Maysles/Albert Maysles, 1970 Hiroshima, Mon Amour, Alain Resnais, 1959 Jaws, Steven Spielberg, 1975 Jour se léve, Le, Marcel Carné, 1939 Ladri di Biciclette, Vittorio de Sica, 1948 Naked, Mike Leigh, 1993 Rear Window, Alfred Hitchcock, 1954 Scarface, Howard Hawks, 1932 Shane, George Stevens, 1953 Stella Dallas, King Vidor, 1937 Hvorfor er akkurat disse plukket ut? Jeg skal skrive særemne om filmhistorien neste termin, så da kan det være greit å ha forberedt seg litt. 8091728[/snapback] Hmm, hvorfor er ikke Metropolis blant disse? Den var jo den største, dyreste filmproduksjonen på sin tid, og den var jo temmelig bra også. 8092002[/snapback] Fordi Caligari i enda større grad er representabel for den tyske ekspresjonismen på 20-tallet. Lurer litt på hva Gimme Shelter gjør i filmhistoriepensumet. De fleste filmene er her glimrende representanter for sine epoker/sjangre. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Herregud, studiet ditt hadde faktisk ødelagt min forkjærlighet for film. :-\ 8092051[/snapback] Og antageligvis gjort deg til en arrogant faen som bruker mise-en-scene og kinematografi i alle anmeldelsene dine (no offense, cun :!: ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå