Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Toy Story 2 er ansett som en av tidenes beste animasjonsfilmer. Man er veldig i mot strømmen for å mene annet.

Topp 5 pixar? njæ, kanskje. #1 på den lista deres? Jaja. Setter både Wall-E, Toy Story og Finding Nemo over den jeg da, men ville fortsatt ikke hatt de på topp 50. Kanskje Wall-E på topp 50 da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men så er lister noe ingen kan være enige om, noensinne.

I enhver kåring av "best 50 ever", være seg artister eller filmer, er alltid alle uenige med plasseringene. "What, bruce dickinson best singer ever? No way, that's Willie Nelson!" osv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Er du full eller gal? Kevin Costner er den mest miscasta Robin Hood noensinne. Amerikansk aksent, småbustete hockeysveis..Errol Flynn, ingen over, ingen ved siden.

 

Liker begge variantene, syntes det er tøft når de tar og "endrer" settinge. Funker jo flott på teater og funker like godt på film (Romeo + Juliet er et greit eksempel). Endel av misnøyen virker mer rettet mot at det tilpasses til amerikansk kultur. Hva er galt med det? :)

 

I tillegg liker jeg reve-varianten til Disney. Men jeg er mindre glad i den politisk-korrekte versjonen som går på tv i disse dager. Nekter å ta livet av folk, uansett hva (de er nok redd for at han skal minne for mye om en terrorist). Mens gode gamle Errol Flynn portretterte en ekte Robin Hood-terrorist som ikke nølte med å sende en pil i ryggen på en bad-guy som spiste frokost.

 

Litt mer troverdig på den måten, selv om jeg ikke støtter midlene.

Lenke til kommentar
Jeg mistenker at jeg er en av de få som virkelig gleder seg Angels & Demons, er dette tilfellet?

 

Har nå tenkt å se den selv, kan nå ikke bli like tafatt som den forrige i hvert fall. Styrket seg på skuespiller-siden i tillegg (McGregor og Skarsgård). Tom Hanks sine filmer er obligatorisk for meg å få med meg, sånn er det bare.

 

Det virker som om det har blitt veldig in å mene at DaVinci-koden er en møkkafilm, men jeg klarer ikke helt å se hvorfor. Jeg kan gå med på at karakterene er litt todimensjonale, men det er jo boka sin feil og ikke filmen. Bokas sterke side er at den er utrolig spennende og man limes til den når man leser. Dette synes jeg filmen fanget godt, og jeg synes også at Tom Hanks gjør en glimrende Langdon, for ikke å snakke om Audrey Tatou som Sophie og naturligvis Jean Reno (en av mine favorittskuespillere) som Fache.

 

Spør du meg virker det også som om de har gjort A&D enda mer intensiv, noe jeg tror er bra. Bra skuespillerliste er det og. :)

Lenke til kommentar

Foretrekker også reven foran Costner. Utrolig at en film fra 1938 alltid seiler opp som den beste Robin Hood-filmen egentlig.

Kanskje fordi den er så herlig politisk ukorrekt. Samfunnet var jo helt annerledes på 30-tallet enn den er nå.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Foretrekker også reven foran Costner. Utrolig at en film fra 1938 alltid seiler opp som den beste Robin Hood-filmen egentlig.

Kanskje fordi den er så herlig politisk ukorrekt. Samfunnet var jo helt annerledes på 30-tallet enn den er nå.

Lady Marian Fitzswalter: Why, you speak treason!

Robin Hood: Fluently.

Lenke til kommentar
Jeg hater når folk forsvarer en utrolig dårlig film som er mislikt av alle bortsett fra dem ved å si at det er "in/populært å mislike den". Det er også "in" å hate klamydia og regnværsdager, fordi det er ting som suger. Da Vinci-koden var svak. Rett og slett svak.

Tja, nok en gang deler vi ikke smak. Men igjen, så er det ganske mange filmentusiaster her, og det er ikke så mye mainstream i smaken akkurat. Fullt mulig at jeg siden jeg kun leser og diskuterer film i denne tråden, har en helt gal oppfatning.

 

 

 

Hey, jeg synes Robin Hood: Prince of Thieves er en god film jeg. Ikke akkurat noe Schindler's Liste, men som underholdning er den glimrende og har alle de riktige ingrediensene.

 

Det var jo et rart valg av film for å ilustrere.

 

Fordi jeg anser den som en ekstremt bra film.

Lenke til kommentar
Er du full eller gal? Kevin Costner er den mest miscasta Robin Hood noensinne. Amerikansk aksent, småbustete hockeysveis..Errol Flynn, ingen over, ingen ved siden.

Snakket jo tydlig om rollelisten,ikke bare hovedrollen.

Morgan Freeman,Christian Slater og Alan fuckings badass Rickman.

 

Det er bare en robin hood Cary Elwes fra men in tights

 

We are the men in tights! We roam around the forests looking for fights!

 

Herlig film. :wee:

Den er morsom ja, jødisk humor på sitt beste.

Lenke til kommentar
Fordi jeg anser den som en ekstremt bra film.

 

Ja for all del, Sences of Cinema omtalte det vel som Steven Spielberg sitt forsøk på å lage en seriøs film...

 

Når folk trekker fram en sammenligning er er det naturlig å trekke fram en film som er alment akseptert for å være et mesterverk eller en bedre film i samme genre. Schindlers liste er ingen av delene, derimot en helt grei film og Steven Spielberg sitt forsøk på å komme inn på den seriøse oscar kandidat drama scenen. Det er ikke en dårlig film, men den er ikke eksepsjonelt mye bedre enn de drama filmene som konkurere som Oscar for årets film hver eneste år.

Lenke til kommentar

Her er man borte en hel mnd, og hva kommer man tilbake til? Jo, flere sider med uthenginger av Cyph.

 

Jaja, godt jeg finner det underholdende^^

 

 

Skal ha Men in tights liggende på en opptygd VHSkasett en plass, men å ta sjansen på å sette den på tror jeg ikke jeg gjør. Svær film though. Mye barne-/familiefilm-snakk, koselige minner fra Top Cat anyone?

 

*modin; Schindler's List gir jo utrolig inntrykk, i hvert fall om man har vært der nede å sett hvordan det var selv. Fortjener all den oppmerksomhet den har fått. Realistisk og detalijert som fy.

Lenke til kommentar
Det virker som om det har blitt veldig in å mene at DaVinci-koden er en møkkafilm, men jeg klarer ikke helt å se hvorfor. Jeg kan gå med på at karakterene er litt todimensjonale, men det er jo boka sin feil og ikke filmen.

 

Det argumentet funker rett og slett ikke. Om det er boken sin feil eller ikke, går det like mye ut over filmen. Du kan ikke si at en film har en dårlig avslutning, "men det er jo forfatteren sin feil". Drit i hvem sin feil det er, det trekker ned filmen like mye uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...