Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Hvem hadde trodd at det var kona som skulle bli Hulk Hogans overmann etter han nedkjempet legender slik som Andre the Giant , Mr Perfect osv lol ?

 

Mean Gene : Linda even went so far as to try and take all your money ?

 

Hogan :

 

Well let me tell ya somthin Mean Gene.....The Hulkster has the best defence lawyers in the universe , brother !

 

Whatcha gonna do Linda , when the Hulkster and his lawyers put their 25 inch pythons on YOU , dude ?!

 

Mean Gene : Serious words from a serious man.....back to you Gorilla !

 

;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Hva synes dere om Istid 2.....ble noget skuffet :/

 

Tro om 3'ern blir noe tess ?

 

Ennå ikke sett Toy Story , Madagascar filmene eller Monsterbedriften.......

Lenke til kommentar

Husker jeg så Empire Strikes Back i 1. klasse, kjøpte den til meg selv i jula, og sjokkerte den ekstremkristne læreren min når jeg skulle fortelle om hva jeg fikk til jul og fortalte om avhugde hender og laserpistoler osv. Da var jeg 7 år gammel, husker fremdeles at jeg syntes den filmen var kjempeskummel, spesielt det med hånda og robothånda etterpå, men jeg taklet det. :p

 

Selv begynte jeg med PC-spilling fra jeg var 7 år gammel, og ville ikke vært foruten den erfaringen. Endte jo opp med at jeg behersker engelsk mye bedre enn de fleste på min alder grunnet klisterhjerne, som ga meg muligheten til å ta en mer utfordrende utdanning i videregående enn bare vanlig norsk videregående utdannelse. Ellers så skrudde jo jeg på vitenskapsprogrammene på svensk TV frivillig også, i tillegg til Newtons hage og Globus 2. Tror jeg nesten så mer på det enn barne-TV. Har flere videoer med naturprogrammer hjemme fremdeles.

Lenke til kommentar
Unnskyld, men hva i Helvette er det?

 

Hehe, du er nok for ung til å huske Majka - jenta frå verdsrommet.

 

Samtidig må vi jo ikke glemme denne karen:

 

images353.jpg

 

Du husker nok ikke Majka du heller Montag... du er tross alt 74 år gammel, og hadde nok sluttet og se på barneTV i 1981 :rofl:

 

Jeg derimot, husker Majka veldig godt. Var etter hva jeg husker, ganske hekta på den serien når den gikk i 1981. Mange bardomsminner der... :love:

 

 

Av interesse hvor gammel var dine barn når de fikk lov til å se på Star Wars, min kjærestes tvillingsøster har en 9 år gammel sønn som ikke har fått lov til å se Star Wars, jeg må si jeg synes hun er litt i strengeste laget...

 

Jeg vet du spør dotten om hans barn, men uansett; jeg var 7 år når jeg så Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back...på kino høsten 1980. Min far, som normalt bare liker James Bond, krigsfilmer og westernfilmer fikk vel ett innfall og tok med meg på kino. For å si det sånn; jeg har vel vært SW fan siden den gang... og jeg var så klart tilbake på kino høsten 1983 når Return of the Jedi kom!

Endret av mjau
Lenke til kommentar
Av interesse hvor gammel var dine barn når de fikk lov til å se på Star Wars, min kjærestes tvillingsøster har en 9 år gammel sønn som ikke har fått lov til å se Star Wars, jeg må si jeg synes hun er litt i strengeste laget...

 

6 og 8 år. Nå så de kun episode IV her hjemme, jeg var litt vel overbeskyttende og trodde spesielt episode III og V ville bli for tøffe for dem (i hvert fall minsteman). Men de så dem på liggebesøk hos en kompis (som går i klasse med 6-åringen min). Gikk fint det. Var verre med Ghostbusters, der fikk han ene litt problemer med å få sove (men han skulle absolutt se 2'eren også). Samt at en viss scene i en myr i The Neverending Story er og forblir utrolig skummel. Jeg vet ikke helt hva det er som gjør at Star Wars ikke ble skummel for dem. Sikkert et eller annet med den lette "tonen".

Lenke til kommentar
6 og 8 år. Nå så de kun episode IV her hjemme, jeg var litt vel overbeskyttende og trodde spesielt episode III og V ville bli for tøffe for dem (i hvert fall minsteman). Men de så dem på liggebesøk hos en kompis (som går i klasse med 6-åringen min). Gikk fint det. Var verre med Ghostbusters, der fikk han ene litt problemer med å få sove (men han skulle absolutt se 2'eren også). Samt at en viss scene i en myr i The Neverending Story er og forblir utrolig skummel. Jeg vet ikke helt hva det er som gjør at Star Wars ikke ble skummel for dem. Sikkert et eller annet med den lette "tonen".

 

Nei for meg er Star Wars veldig lekent, og fantastisk i tillegg har den ikke ambigiøse karakterer noe som gjør historien veldig eventyraktig og trygt for barn i den forstand. Nå tviler jeg på om min kjærestes søster noengang har sett Star Wars selv så det er sikkert en av grunnen til at hn er så streng, gutten ser jo på Pirates of the Caribean som etter min mening er en tøffere film for barn enn Star Wars.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hva det er som gjør at Star Wars ikke ble skummel for dem. Sikkert et eller annet med den lette "tonen".

Min lillebror på snart ni har løpt rundt i flere år med lasersverd og SW-lego. Det er en kultur leketøysbransjen gnir seg godt i hendene av, og det er kanskje noe av grunnen til at overgangen til filmene ikke blir så stor.

Lenke til kommentar

Ja, har noen forventninger til den ja, men tørr ikke bli noe særlig begeistret på forhånd med tanke på hvordan Da Vinci-Koden endte opp.

 

EDIT: Super Size Me i sin helhet er lagt ut på Youtube (med Youtubes velsignelse), sammen med en haug andre filmer. For det meste eldre filmer hittil, men noen slagere som Cliffhanger, men ikke alle kan sees av oss enda. Super Size Me fikk jeg til å funke i allfall.

 

http://www.youtube.com/watch?v=d7Tv_mihMBA

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Håper iallfall de legger mer arbeid i denne enn de gjorde DVC gjorde. Jeg er spent på hvordan de gjør arbeidet med bygningen i Sveits (som jeg ikke husker navnet på). Det tror jeg iallfall blir skikkelig hi-tech, og fint å se på. Samt Vatikanstaten :D

 

Nei huff, jeg må si jeg gleder meg.. Håper den blir NOE lik boka iallfall!

Lenke til kommentar
Jeg mistenker at jeg er en av de få som virkelig gleder seg Angels & Demons, er dette tilfellet?

 

Har nå tenkt å se den selv, kan nå ikke bli like tafatt som den forrige i hvert fall. Styrket seg på skuespiller-siden i tillegg (McGregor og Skarsgård). Tom Hanks sine filmer er obligatorisk for meg å få med meg, sånn er det bare.

 

Er det forresten noen tips til (potensielle) blockbustere jeg har glemt her, bortsett fra 2012? Må få på datoer også, men pyttsann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...