Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I Transformers lærte man hvordan man skulle banke fem dinosaur-roboter. Kom godt med når man skulle hjelpe mobbeoffre fra banden med tapermobbere (Optimus lærte oss også å ta en prime-time mot teite bøller).

 

Inntoget av kommersielle tv-kanaler gjorde nok forøvrig underverker for norsk film. Reklamefilm, samt TV3, TVNorge og TV2 ga langt flere muligheter for norske filmfolk å trene opp sine ferdigheter og ikke minst finne jobb.

 

Sosialismen gjorde nok skade med å føre Norsk film ned i grøften. Å gjøre kinoene kommunale i starten av 1900-tallet var lite heldig. Pengene som før gikk til å lage nye filmer, gikk i stedet inn i den kommunale felleskassen. Svenskene derimot kunne godte seg med at slik tull ikke fant sted der. Bare tenk på de mulighetene som gikk tapt :(

 

Fornuftige og ansvarbevisste foreldre du har - et eksempel til etterfølgelse. :thumbup: Hører du, Dotten?

 

Mine liberale foreldre prøvde heldigvis ikke å hjernevaske meg med sensur. Ei heller forsøker jeg det overfor mine barn. De lærer seg å tenke sælv fremfor å bli detaljeregulert. De er mennesker, ikke roboter som jeg skal programmere.

Lenke til kommentar
Snip

Fornuftige og ansvarbevisste foreldre du har - et eksempel til etterfølgelse. :thumbup: Hører du, Dotten?

 

Ja, vet :)

 

Jeg har mine planer, om å gjenta det samme i enda mer ekstrem grad med mine egne barn. Var faktisk hjemme hos et foreldrepar når jeg jobbet i Barnehage og de hadde ikke tv og barna hadde bare eldre leker de hadde arvet av foreldrene og eldre fettere og kusiner. Jeg tenkte faktisk at slik vil jeg at mine barn skal vokse opp. Eneste unntaket er TV, de skal jo selvsagt flaskes opp med franske barnekunstfilmer som "Den røde ballongens reise" og "Den Hvite Hesten".

Lenke til kommentar
Du nevner jo Transformers i annethvert innlegg. Skulle tro du var besatt. Ro ned mann, det er bare en gjeng med roboter. Jeez. :wee:

Hehe, og det sier mannen som bruker enhver anledning til å hype Bays neste "robotmesterverk" og som foretrekker å omtale seg selv som OptimusPrime. I rest my case. :!:

Mener du virkelig at du prater mindre om roboteksplosjoner enn Dotten? Helt oppriktig? HELT ÆRLIG?

Lenke til kommentar
snip

 

Hehe, musikk i mine ører.

La de nå også få se klassikere som dette: 9912873.jpg

 

Mener du virkelig at du prater mindre om roboteksplosjoner enn Dotten? Helt oppriktig? HELT ÆRLIG?

Hehe, ja jeg vil da si at jeg har moderert meg kraftig i den senere tid. Det samme kan dog ikke sies om Dotten og hans Bayhysteri...

Lenke til kommentar
snip

 

Hehe, musikk i mine ører.

La de nå også få se klassikere som dette: 9912873.jpg

 

Unnskyld, men hva i Helvette er det?

 

Man har jo også diverse svenske barnefilmer fra 70-tallet, som sikkert også har en god positiv effekt på barna. Enn venn av meg hadde faktisk foreldre som gikk så langt som å utsette ham for Ereaserhead i sin tidlige barndom siden de mente det kunne være bra for ham, resultatet tyder vel egentlig på at de strakk den litt langt...

 

Foresten er det greit å ikke planlegge for mye har jeg vel strengt tatt en misstanke om at den eneste måten jeg kunne fått barn er å bytte ut kjærestens p-piller med placebo, noe som ville vært litt sleipt...

Lenke til kommentar
Jeg har mine planer, om å gjenta det samme i enda mer ekstrem grad med mine egne barn. Var faktisk hjemme hos et foreldrepar når jeg jobbet i Barnehage og de hadde ikke tv og barna hadde bare eldre leker de hadde arvet av foreldrene og eldre fettere og kusiner. Jeg tenkte faktisk at slik vil jeg at mine barn skal vokse opp. Eneste unntaket er TV, de skal jo selvsagt flaskes opp med franske barnekunstfilmer som "Den røde ballongens reise" og "Den Hvite Hesten".

Stakkars barn.

Lenke til kommentar
Stakkars barn.

 

Det gikk fint de hadde flygel. Som moren sa;

 

"Ikke for å være elitistisk men, det var så morsomt når alle disse barna fra barnehagen besøkte oss og lurte på hvor tven var, en gang vår sønn X er på besøk hos venner av oss spurte han meg om hvor de hadde flygelet. Ja det er morsomt han trodde alle hadde flygel slik som oss."

 

Jeg kom naturlig nok svært godt overens med den famlien, de synes vel det var hyggelig at de hadde en venstreelitist i barnehagen til sønnen ;)

Lenke til kommentar

Modin:

 

Du har vaffal ikke blitt ett omfattende offer for den kognitive bullshit-hjernevasken som flere andre har fått matet inn med teskje. Samtidig har din sulteforede sjel masse nytt å gjenoppdage i de flertallige arkiver som ble mistet da du nådeløst gjennom årene har måtte tittet på nrk.

Også lærte du sikkert litt svensk og. Yay! :p

Lenke til kommentar
Mener du virkelig at du prater mindre om roboteksplosjoner enn Dotten? Helt oppriktig? HELT ÆRLIG?

 

La nå han leve med sin virkelighetsmodell, det må han få lov til. Jeg er glad i Transformers, han er ikke det. Man trenger ikke være Einstein for å finne de godt over 50 innleggene med Bay hat og Transformers-hat de siste par månedene, like lite som man lett kan finne det samme om min glede over filmen og den kommende filmen. Noen bruker tid til å spre hat, andre glede. Som gir kontrastene. :)

Lenke til kommentar
Modin:

 

Samtidig har din sulteforede sjel masse nytt å gjenoppdage i de flertallige arkiver som ble mistet da du nådeløst gjennom årene har måtte tittet på nrk.

Ja, jeg tenker modins sjelsliv har lidd uopprettelig skade ved ikke å ha fått med seg dypsindige tvshowklassikere som dette:

 

Lenke til kommentar
Jo, men ungene dine føres jo 50år tilbake i tid. Nå til dags skal alle ungene ha playstation, Xbox o.l for å prate om. Du skaper jo sosiale problemer for barn ved å ikke la dem ha det. Og spesielt om du begynner å vise dem fransk film ved tidlig alder. :)

Når jeg skal produsere småbarn så skal jeg ikke la de råtne med Disney-channel.

Ei heller ps3 osv. Knapt pc før 7årsalderen.

Lenke til kommentar
Sexy tiger.

 

Også jeg så mer svensk barnetv. Disneydags blant annet.

Samt Det meste fra Astrid da.

 

Disneydags var herlig da.. selv om jeg husker at jeg ble veldig irritert når de byttet ut Ducktales med, hjälte patruljen. Jeg tror foresten de fleste av oss som vokste opp på Østlandet så mye på Sverige, merker i hvertfall det at ingen her i Bergen har de samme referansene som meg. På den annen side for jeg meg lett et nummer med en svensk jente hvis jeg kan imponere henne med å lede samtalen inn på nasjonalhelten Bjørne, Lille Sportspelen, eller noe lignende...

Lenke til kommentar
Sexy tiger.

 

Også jeg så mer svensk barnetv. Disneydags blant annet.

Samt Det meste fra Astrid da.

 

Disneydags var herlig da.. selv om jeg husker at jeg ble veldig irritert når de byttet ut Ducktales med, hjälte patruljen. Jeg tror foresten de fleste av oss som vokste opp på Østlandet

Håper for din del at du ikke antydet at jeg kommer fra, eller har bodd på Østlandet.

 

Disneydags var digg. Selve tanken på den intro'n får meg til å smile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...