Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg tipper Montag08 var opptatt, så han tok bare 3+5. Litt over 100 høres sannsynlig ut, mannen har sikkert hilst på Eisenhower, Ford og gutta.

Hadde ikke forundrett meg et quack om Montag var en kvinne.

 

Jeg er tett på 35 år og har ALDRI sett en eneste episode av Transformers men er da en "jente"

Min humorsetning hadde nada med Transformers og gjøre, kjære deg.

Stikk og bak noe. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Traileren vekket null interesse i meg, og etter å ha sett Kill Bill på nytt nylig drister jeg meg til å påstå at det er _lenge_ siden QT lagde godfilm.

 

Forresten noen som var på Withnail & I i Trondheim i dag? Tenkte kanskje det var en forumbrukerne som kom litt sent, fant ut at han skulle skifte overdel(bar overkropp på kino=not cool) og så stikke etter en drøy time.

Lenke til kommentar

Hadde Jackie Brown blitt laget av noen andre enn QT så hadde det vært den beste filmen til vedkommende, men man forventer jo en del av mannen bak Pulp Fiction - en amerikansk film som ungdom liker, voksne liker og Cannes liker.

 

Det jeg har sett og lest av Inglorious forteller meg at den er langt ifra originalen, og at han på de årene det har tatt ham å skrive manuset har gått veldig langt fra førsteutkastet og idéen han begynte med. Traileren synes jeg forresten ser veldig bra ut, rett og slett fordi den ikke ser så Tarantinoesk ut. Hadde det for eksempel vært den nye Coen-filmen så hadde jeg gledet meg enormt, men med QT gjelder det å være forsiktig.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Reservoir Dogs er en av de beste filmene noensinne og inkluderer knallgode dialoger mellom noen av de dyktigste skuespillerene som jobber i dag (and the late Chris Penn) mens Pulp Fiction er så gigantisk at det nesten er vanskelig å vurdere den, men den er en så stor del av kulturen jeg har vokst opp i at ting jeg elsket med filmen er nå irritasjonsmoment fordi de er blitt klisjéer (Bad Motherfucker, Royale with Cheese, English motherfucker, Ezekiel 25:17). Likevel er den et bunnsolid stykke film med interessante historier, knallgode skuespillere og nok "Memorable Quotes" til at man kan printe de ut og tapetsere veggen med dem.

 

Jackie Brown var underholdende, hadde en god historie men var ellers ikke min type film. Jeg er ikke spesielt glad i blaxplotation og de få referansene jeg tok var fra filmen jeg egentlig ikke digget da jeg så dem. Kill Bill 1 på kino var en utrolig affære på nivå med Sin City, rett og slett adrenalin og humor og scene etter scene som jeg bare måpte av. Kill Bill 2 var like imponerende, hele likkiste-situasjonen var noe av det sykeste jeg hadde sett, fra skuddet til skrikingen til å se henne vandre ut av kirkegården - helt fantastisk. Death Proof hadde derimot en rekke kjedelige karakterer som hadde masete dialoger som lignet mer på etterligninger av noe Tarantino kunne skrevet. De eneste scenene jeg likte var med Kurt Russell, og de er det for få av. Til gjengjeld er de noen av de mest intense jeg har sett, men det hele tok slutt litt for tidlig. Jeg skulle gjerne sett at de kuttet ut et sett med jenter og erstattet det med mer Stuntman Mike.

 

True Romance får jeg mer og mer sansen for jo mer jeg ser den. Evt jo mer wh1te maser på meg om å like den. Uansett, god film. Så jeg har ingen grunn til å ikke glede meg til Inglorious Basterds, den har Brad Pitt og Sam Jackson og en haug med komedieskuespillere som har godt av et skikkelig manus. Det blir interessant å se hva BJ Novak får til.

 

edit: Glemte Grave Danger, CSI-episoden: Resirkulering av Kill Bill 2-idéen var litt skuffende, men dialogene ga karakterene en interessant side. God episode, men langt ifra Blood Drops.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Har man ikke hatt QT debatten utallige ganger her før? Så vidt jeg husker konkluderte vi vel med at mannen er en utrangert, pompøs klovn som har passert middagshøyden...

 

Inspirert av cuns kortfilmpropaganda, har det blitt en del innen det segmentet på meg i det siste.

Sist sette er den absolutt henrivende JoJo In The Stars. Den er så bra at jeg føler for å dele med dere - enjoy!

 

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Har man ikke hatt QT debatten utallige ganger her før? Så vidt jeg husker konkluderte vi vel med at mannen er en utrangert, pompøs klovn som har passert middagshøyden...

Oscar- og Cannes-vinneren kan vel neppe konkluderes som noe som helst. Det blir vel som å si at vi konkluderte med at jeg må se mer film fra øst-europa og at de filminteresserte på dette forumet ikke ser nok svart-hvitt-film. Påstand != konklusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...