Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Filmen er ikke "så dårlig at den er morsom" eller lagd på en måte som gjør den veldig unik og dermed bra. Nei, den suger hardt, og er ikke annet enn en crappy utprøvningsfilm fra Jackson sin side.

 

Eneste filmen duger som er som eksempel for hvordan å ikke lage en film

Lenke til kommentar
uengasjerende splatter med alt for begredelige karakterer og skuespillerprestasjoner.

8086001[/snapback]

Hahahaha. Nå høres du ut som en fyr som hetser wrestling fordi det er bare skuespill.

8086374[/snapback]

Bare for å gjøre en ting klart: Jeg hetser ikke wrestling, hvis det skulle være en reell sammenlikning. Der ligger det mye bak galleriet, og vi får et glimrende underholdningsprodukt i form av herlige stunts. :)

 

Braindead derimot, har så og si ingen underholdningsverdi for meg. Kanskje den ville hevet seg et hakk med hjelp fra en to-tre-tolv halvlitere.

Lenke til kommentar
Splatter er vel lett å få et elsk/hat-forhold til, men at man f.eks. kan like Bad Taste og ikke Braindead (som er  wh1te sin oppfatning), må innrømme det er rart... de er jo svært så like på alt fra den morbide humoren til det filmtekniske.

8086560[/snapback]

Jeg liker ikke Bad Taste, men digger Braindead. Må ha vært noe med at jeg så sistnevnte i ung alder og førstnevnte i litt eldre alder. Eller rett og slett bare at Braindead er mye bedre og gjennomført på alle måter :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Splatter er vel lett å få et elsk/hat-forhold til, men at man f.eks. kan like Bad Taste og ikke Braindead (som er  wh1te sin oppfatning), må innrømme det er rart... de er jo svært så like på alt fra den morbide humoren til det filmtekniske.

8086560[/snapback]

 

Bad Taste er helt fantastisk i forhold. Filmen har en unik sjarm og amatør-aspektet ved produksjonen er vanvittig stimulerende. Herlig film!

Lenke til kommentar
Bad Taste er helt fantastisk i forhold. Filmen har en unik sjarm og amatør-aspektet ved produksjonen er vanvittig stimulerende. Herlig film!

 

Helt enig, men synes Braindead er like enestående... Så den på stort lerret på filmklubb første gang da den kom, og det glemmer jeg *aldri*.

Lenke til kommentar
Huffameg! 5,50,- i forskjell per film!

 

THIS IS AN OUTRAGE!

8084111[/snapback]

 

Yeah, men når man foretar seg ti sånne kjøp i måneden, da blir det etter hvert en del penger rett ut vinduet, når det slettes ikke behøver å være sånn. Du minner om fascistene, som bare tenker kortsiktig.

8084906[/snapback]

Hitler hadde da store planer med sitt tredje rike. Tusenårsriket het det også.

8085034[/snapback]

 

Det er lett å si at "verden skal bli min en dag!", men Hitler var aldri noen god planlegger. Alt arbeidet gjorde alle glupingene bak ham. Fascistene står for handling, ikke prating. "Vi handler nå, så får vi se om det fungerer eller ikke".

Lenke til kommentar
Det er lett å si at "verden skal bli min en dag!", men Hitler var aldri noen god planlegger. Alt arbeidet gjorde alle glupingene bak ham. Fascistene står for handling, ikke prating. "Vi handler nå, så får vi se om det fungerer eller ikke".

8087308[/snapback]

Han drepte 11 millioner mennesker. Slå den du.

 

 

 

Nå har jeg sett Hollow Man.

 

Bare jeg som håpet på at han skulle overleve/"vinne"?

 

Lenke til kommentar
Det er lett å si at "verden skal bli min en dag!", men Hitler var aldri noen god planlegger. Alt arbeidet gjorde alle glupingene bak ham. Fascistene står for handling, ikke prating. "Vi handler nå, så får vi se om det fungerer eller ikke".

8087308[/snapback]

Dammit, hvorfor har ikke brukermodereringen et "Bra! Svært relevant innlegg"-alternativ?

Lenke til kommentar
Eg håpte på mer titts.

8087736[/snapback]

 

Jeg håpte på en skikkelig rape-scene. Kunne blitt så bra. Noen som vet om noen japanske filmer med usynlige menn som voldtar jenter? LarsP?

 

 

 

Når kommer Grindhouse på DVD?

Fant nettopp ut av at Planet Terror ikke settes opp før uti september. Jeg tror faktisk jeg skal boikotte en av mine favorittregissører.

Lenke til kommentar
Det er vel egentlig bare de to første filmene som henger så fast sammen at man bør se den ene før den andre. Personlig hadde jeg nok foretrukket å sett dem kronologisk fra året de kom ut (altså 1-2-3), men som Synthm sier, så er det ikke noe problem å se dem 3-1-2, da 3'ern visstnok foregår før de to andre.

 

EDIT: Faen som jeg HATER Play og alle SVINDLENE de HELE TIDEN foretar seg! Faen ta det der med at vi må velge Euro hele tiden. Se for eksempel på 3-for-£18-tilbudet deres. Men siden vi må bruke Euro, må vi betale 28,47 Euro for de tre filmene totalt. Regn ut det med en valutakalkulator, så får du se. Forbanna tullhelvete. Kjenner jeg holder på å sprekke! :realmad:

8083054[/snapback]

Tenk så mye mer de må ut med i shipping for å sende utenfor UK da.....

Lenke til kommentar
Tenk så mye mer de må ut med i shipping for å sende utenfor UK da.....

8087970[/snapback]

 

Nå sender de fra Jersey og ikke UK og frakten er selvfølgelig bakt inn i prisen på filmen. Det høres bare så mye bedre ut når det er frakt fritt.

 

@Hr. Jenssen:

 

Etter de startet med det tullet det så har jeg brukt de mindre og mindre. Handler ikke fra play nå om dagen før jeg er helt nødt...

 

Edit:

 

@Thrusthamster:

 

Da hadde jeg droppet å sett Lady in the Water, du kommer helt sikkert til å forandre mening om favoritt regissør etter det. Den filmen er utrolig dårlig...

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Tenk så mye mer de må ut med i shipping for å sende utenfor UK da.....

8087970[/snapback]

 

Nå sender de fra Jersey og ikke UK og frakten er selvfølgelig bakt inn i prisen på filmen. Det høres bare så mye bedre ut når det er frakt fritt.

8089109[/snapback]

Visste jeg ikke, men uansett. Derfor de har forskjellige priser til UK og andre steder sant, det er billigere å sende dit (dermed billigere pris for dem). Vil jeg tru, visste ikke at de sendte der i fra but still.

Lenke til kommentar

Jersey er den lille øya sør for England, et lite smutthull-sted. De trenger ikke å betale VAT der. Det er derfor filmer ofte er litt billigere der.

Denne Euor-greia har ikke noe med at det er for dyr frakt for dem å gjøre. I alle år har man kunne betale med pund derifra. Jeg tviler på at de helt plutselig oppdaget at de tapte massevis av penger. Den Euro-greia er bare for å tjene skitne penger på uvitende folk, som ikke tenker over at de må betale noen kroner ekstra for hver film.

 

Manx, jeg har sett at jeg selv handler mindre og mindre fra Play. Hver gang jeg går inn på siden der blir jeg alltid bare sint av en eller annen grunn. De har så mye dirty deals der at... argh. Nei, da venter jeg heller til filmene jeg skal kjøpe blir billigere hos Amazon, som har den sykeste leveringstiden jeg har vært borti (en gang fikk jeg en film èn dag etter den ble sendt), og i tillegg har de innpakning som ikke gjør at filmene blir knust (bølgepapp), i motsetning til Play sine tynnpapp-pakker som ikke hjelper mot noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...