Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ei venninne trodde hun visste alt om musikk, helt til hun fikk den testen på Platekompaniet..hun flagga ut på hva siste platene til Bjørk het og når de kom ut og slikt. Fordi hun bare liker metal. Ble ikkeno musikkbutikk-jobb på henne da.

 

Ser ikke akkurat ut som noe drømmejobb å være der på et kjøpesenter heller, 5-6 stk som springer rundt hverandre bak den trange kassa, og smekkfullt i butikken til enhver tid.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ikke i Fr.stad, der er man sjeldent mer enn 2 på jobb. Jula er hektisk, men når jeg skal jobbe der i sommerferien belager jeg meg på å ta med en bok på jobb. Det kommer INGEN innom omtrent, og det er ganske behagelig å få betalt for å bla i dvder, lese og spille nice musikk. Har ikke søkt på PK Trondheim av den enkle grunnen at det alltid er stappa sjappe.

Lenke til kommentar

Tok prøven for 2 år siden, hvor det ble stilt 50 spørsmål om musikk, hvor populærmusikken var et viktig tema (altså, sjekke, samt "pugge" hitsene som nå er på toppen), samt mer "standard" spørsmål, som "hvem har skrevet Like a rolling stone" eller "nevn 3 beatles cd'er". Filmdelen bestod av 30 spørsmål, som var meget enkel. Veldig mye pop/kultfilmer, TV-serier. Del 3 var spill, og bestod av 20 spørsmål, som egentlig var utrolig enkel. Fks: "hvilket selskap har utgitt Mario?".

 

Videre er det jo 2 intervjuer. Første som bygges mer rundt vår oppfatning av bedriften, samt litt godsnakking av våre egne egenskaper og interesser. Del 2 bygges mer på vår personlighet. Litt lang prosess, men klarer du testen, og har litt selgerblod, skal det nok fungere meget bra. ;)

Lenke til kommentar
Ei venninne trodde hun visste alt om musikk, helt til hun fikk den testen på Platekompaniet..hun flagga ut på hva siste platene til Bjørk het og når de kom ut og slikt. Fordi hun bare liker metal. Ble ikkeno musikkbutikk-jobb på henne da.

 

Hehe! Ja, så et par mennesker som sikkert var veldig sjangerinteresserte, som vandret ut av test-lokalet med stor skuffelse. Man må absolutt kunne litt om forskjellige sjangre på testen, men det er ikke så utrolig krevende spørsmål, dersom man skummer gjennom topplista til PK og VG. Kjenner man utrolig godt til 1 eller 2 sjangre, vil man slite.

 

Juletiden er forøvrig ganske fæl ja. Arbeidsdagene går raskt, men når eksamenene venter, og man arbeider 8 timer, som oftest bare bak kassen, blir man utrolig sliten. Hjelper heller ikke at man får alt av kunder, utrolig mange pissy husmødre som ikke har anelse hva artistene heter, men presterer å synge i en stappfull butikk for å få utgi nok info slik at jeg skal finne ut hvilke artist/band det er. Men, når juletiden er over kommer det en fin lønning, og det er alltid godt.

Lenke til kommentar
Du visste om prøven, din snik? Jeg møtte opp til intervju i god tro og klar til å selge meg selv som en prostituert, bare for å oppdage at det satt 30 andre og ventet. Fikk mildt sagt hakeslepp, jeg hadde aldri hørt om noen prøve.

 

hah! Ja, var en bekjent som jobbet på platekompaniet, og ga meg litt tips. Hadde nok gått litt mer scheiss dersom jeg hadde møtt opp uten å sett litt på vg-listen. Men tror det er flere som går i samme fella. Var en som møtte opp med dress, og lurte ganske fælt på hva som foregikk. Huff. :)

 

@Bytex

 

Stemmer det, blir forsåvit litt oppgitt over den helt elendige film/musikksmaken normalbefolkningen har. Men slik er det. Poplisten is da king. Så når en person endelig kommer inn og spør om et band eller sjanger (blues! YEH!) man elsker, skulle man tro jeg hadde vunnet i lotto. Ja, så gøy.

Endret av SgtKabukiman
Lenke til kommentar
Må si The Fighter høres ut som en film vi har sett flere ganger tidligere.

Kan hende, men denne er faktisk basert på en virkelig person. Micky Ward er/var en sinnsyk bokser, en moderne Rocky, som (sånn som jeg forstår det) aldri slo veldig gjennom i mainstreamen men var godt kjent blant kjennere i sin tid. Han kunne ta en ekstrem mengde juling uten å gi seg i allfall, det er inntrykket mitt etter å ha sett på noen videoer av han på Youtube. Gatti var hans store motstander, og de slåss 3 kamper mot hverandre, der den ene var Wards siste, som han kunngjorde før kampen.

Mulig denne mannen er en litt mer interessant bokser enn de vi har sett filmatisert før, men tror ikke det hjelper så mye. Må nevnes at eneste boksefilmen jeg virkelig liker er Tokyo Fist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...