Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må si Fighter høres ut som en film vi har sett flere ganger tidligere.

Kan hende, men denne er faktisk basert på en virkelig person. Micky Ward er/var en sinnsyk bokser, en moderne Rocky, som (sånn som jeg forstår det) aldri slo veldig gjennom i mainstreamen men var godt kjent blant kjennere i sin tid. Han kunne ta en ekstrem mengde juling uten å gi seg i allfall, det er inntrykket mitt etter å ha sett på noen videoer av han på Youtube. Gatti var hans store motstander, og de slåss 3 kamper mot hverandre, der den ene var Wards siste, som han kunngjorde før kampen.

 

[kan være spoilere nedover her]

 

"Ward is known for his devastating left hook to the body and his ability to withstand punishment while waiting to land his trademark shot. A perennial underdog, he has been known to suddenly drop his opponent in the late rounds with a single shot to the body"

 

"Commentators noted that if it had been any other fighter than Ward, the referee would have stopped the fight in the third round. Indeed, some feel the fight should have been stopped as Ward took an additional 7 rounds of punishment"

 

"Ward-Gatti I was hailed as the "Fight of the Century" by boxing fans and writers, and Round 9 of that bout was called "The Round of the Century" by Emanuel Steward, who co-hosted the fight live on HBO. Ring Magazine named Ward-Gatti I the Fight of the Year for 2002. Both fighters showed such heart and sportsmanship through the grueling fight that many felt the fight helped to revive a sport which has been plagued by showboating, corruption, and greed since the 1990s."

 

"In his native Massachusetts, Micky Ward is regarded as a working class hero, a blue-collar athlete who has overcome many difficulties in life and prevailed through determination and hard work."

 

 

Her er en av kampene med Ward mot Gatti, tror det er den som er sett på som en av de beste gjennom tidene, denne runden er av mange sett på som den beste runden i boksehistorien (filmen fokuserer sannsynligvis på denne, så denne videoen viser hvem som vinner):

 

 

Er helt klart en historie som er klar for film. Spesielt spennende blir hvordan de fremstiller forholdet mellom Gatti og Ward, som to fightere som møter hverandre og aldri vil la den andre vinne, men samtidig virker som at har stor respekt for hverandre, samtidig som publikum ser på de som de eneste to ekte bokserne i en bransje med "showboating, corruption, and greed".

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Må si Fighter høres ut som en film vi har sett flere ganger tidligere.

Kan hende, men denne er faktisk basert på en virkelig person. Micky Ward er/var en sinnsyk bokser, en moderne Rocky

, som (sånn som jeg forstår det) aldri slo veldig gjennom i mainstreamen men var godt kjent blant kjennere i sin tid. Han kunne ta en ekstrem mengde juling uten å gi seg i allfall, det er inntrykket mitt etter å ha sett på noen videoer av han på Youtube. Gatti var hans store motstander, og de slåss 3 kamper mot hverandre, der den ene var Wards siste, som han kunngjorde før kampen.

 

[kan være spoilere nedover her]

 

"Ward is known for his devastating left hook to the body and his ability to withstand punishment while waiting to land his trademark shot. A perennial underdog, he has been known to suddenly drop his opponent in the late rounds with a single shot to the body"

 

"Commentators noted that if it had been any other fighter than Ward, the referee would have stopped the fight in the third round. Indeed, some feel the fight should have been stopped as Ward took an additional 7 rounds of punishment"

 

"Ward-Gatti I was hailed as the "Fight of the Century" by boxing fans and writers, and Round 9 of that bout was called "The Round of the Century" by Emanuel Steward, who co-hosted the fight live on HBO. Ring Magazine named Ward-Gatti I the Fight of the Year for 2002. Both fighters showed such heart and sportsmanship through the grueling fight that many felt the fight helped to revive a sport which has been plagued by showboating, corruption, and greed since the 1990s."

 

"In his native Massachusetts, Micky Ward is regarded as a working class hero, a blue-collar athlete who has overcome many difficulties in life and prevailed through determination and hard work."

 

 

Her er en av kampene med Ward mot Gatti, tror det er den som er sett på som en av de beste gjennom tidene, denne runden er av mange sett på som den beste runden i boksehistorien (filmen fokuserer sannsynligvis på denne, så denne videoen viser hvem som vinner):

 

 

Er helt klart en historie som er klar for film. Spesielt spennende blir hvordan de fremstiller forholdet mellom Gatti og Ward, som to fightere som møter hverandre og aldri vil la den andre vinne, men samtidig virker som at har stor respekt for hverandre, samtidig som publikum ser på de som de eneste to ekte bokserne i en bransje med "showboating, corruption, and greed".

 

Spørsmålet er vel om vi snakker om

 

Fighter

 

Aicha, a high-school student, is a passionate kung fu fighter. Her Turkish parents expect her to get good grades so she can get into medical school.

 

Tviler på det er denne man mener, men at man kanskje bare surrer med navnet å egentllig mener

 

Fighting

 

In New York City, a young counterfeiter (Tatum) is introduced to the world of underground street fighting by a seasoned scam artist (Howard), who becomes his manager on the bare-knuckling brawling circuit.

 

En film som jeg også synes ser rimelig "crappy" ut. Uansett, det ser ikke ut som noen av disse filmene handler om bokselegenden Micky Ward.

Lenke til kommentar
En film som jeg også synes ser rimelig "crappy" ut. Uansett, det ser ikke ut som noen av disse filmene handler om bokselegenden Micky Ward.

Sant, tenkte at det var snakk om The Fighter bare at Julenissen glemte "The", men det kan være snakk om den danske filmen ja.

 

Jeg har fått meg drømmejobben, deltidsjobb i en filmbutikk. Med ansattrabatt. :D

Har bra med kunnskaper om film generelt og nye filmer, og det fikk jeg bruk for allerede første opplæringsdagen.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Jeg ser din deltid, og høyner med heltid i Platekompaniet. Heltid 3 sommermåneder, og null jobbing resten av året. Akkurat som jeg liker det.

En av kameratene mine har jobbet der siden september deltid, men han ender ofte opp med å jobbe mer enn heltid (5 vakter) fordi han tar over vakter osv.

 

Ja, jeg må finne meg en dude som jobber i en butikk i nærheten som jeg kan komme innom og irritere. Butikken ved siden av er no Bohusgreier, og over gata er det en brudebutikk, så utvalget er rimelig svakt hittil.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Jeg ser din deltid, og høyner med heltid i Platekompaniet. Heltid 3 sommermåneder, og null jobbing resten av året. Akkurat som jeg liker det.

 

Heldig med den. De fleste deltid er vel ikke akkurat særlig fornøyd me sommerordningene. Når det blir fullstendig kaos dersom en medarbeider har jobbet mer enn 48 timer i turnusen, blir det ikke akkurat mye arbeid i sommeren. Jaja, ferie og skattepenger for brukes på leie. Woho!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg husker jobbintervjuet mitt i filmbutikken jeg jobbet i:

 

- Nevn 5 Vinnie Jones-filmer (dette var i 2004):

- Lock Stock, Gone in 60 Seconds, Snatch, Swordfish, Mean Machine...

- Du har jobben!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...