CCola Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Dr.Manhattan syntes jeg virker mystisk, og det var vel kanskje litt idèen også. Jeg spør igjen angående Watchmen: Når tvisten kom, og det viste seg at Voigt var badguy prøvde han jo å drepe Jon (Dr.Manhattan). Det mislyktes han jo med, og like etter forteller han hele planen sin. Hvorfor ville han drepe Jon? Hva hadde skjedd om hadde greid det? Da ville han blitt "helt", og satset på det? Og hvorfor forklarte han ikke alt med en gang? Selvfølgelig etter at Jon hadde teleportert tilbake til jorda og fått skylda. Da var jo "planen" til Voigt gjort, og han kunne fortelle alt til sine companions? Care to explain? Kanskje noen som har lest boka, eller skjønte det annerledes enn jeg gjorde? Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Dr.Manhattan syntes jeg virker mystisk, og det var vel kanskje litt idèen også. Jeg spør igjen angående Watchmen: Når tvisten kom, og det viste seg at Voigt var badguy prøvde han jo å drepe Jon (Dr.Manhattan). Det mislyktes han jo med, og like etter forteller han hele planen sin. Hvorfor ville han drepe Jon? Hva hadde skjedd om hadde greid det? Da ville han blitt "helt", og satset på det? Og hvorfor forklarte han ikke alt med en gang? Selvfølgelig etter at Jon hadde teleportert tilbake til jorda og fått skylda. Da var jo "planen" til Voigt gjort, og han kunne fortelle alt til sine companions? Care to explain? Kanskje noen som har lest boka, eller skjønte det annerledes enn jeg gjorde? Veidts plan var å frame aliens for eksplosjonene, og håpte at verden ville samle seg i fred mot en større felles fiende. Han visste at den eneste som kunne sette en stopper for planen var Dr. Manhattan, og brukte mye tid å ressurser for å forkludre Docs "framtidssyn" samt ryktene som drev han til Mars. Når han likevel finner ut sannheten, ser Veidt at eneste utvei er å drepe Manhattan for at planen skal lykkes. Når de så at planen fungerte, innså de at å avsløre Veidt ville hatt mye værre konsekvenser enn å holde tett. Rorschach nekter og myrdes. Veidts mål var aldri å bli en helt, hadde sannheten kommet ut ville illusjonen brytes om romveseninvasjonen og alt vært forgjeves. edit: typo Endret 17. april 2009 av henrik_s Lenke til kommentar
CCola Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jo, jeg skjønner jo selve planen til Veigt. Det jeg derimot ikke skjønner er hvordan det å drepe Dr.Manhattan kommer inn i bilde. Om det var å lure menneskene for at alle skulle tro det var Dr.Manhattan som gjorde det, hva vinner Veigt på å drepe Dr.Manhattan da? Jo, han blir jo folkehelt. Men siden det var en dobbeltvist som til slutt viste at Veigt var på "deres lag" fordi han måtte gjøre dette for at ikke menneskene skulle utrydde hverandre, skjønner jeg virkelig ikke hvorfor Veigt måtte drepe Dr.Manhattan. De var jo venner (sånn egentlig). Dette blir rotete. Jeg skal prøve å gjøre mitt spørsmål enklere. - Voigt er "snill". Han hadde en (ond) plan for å få menneskene til å slutte fred. - Dr.Manhattan ble offeret for dette, og alle trodde han var slem. Han godtok dette, fordi det betød fred for menneskene - De andre i "Watchmen" ble sur, og ville fortelle verden at Dr.Manhattan var snill. - Dr.Manhattan kom tilbake fra mars, og New York eksploderte. Alle trodde det var han. Planen var allerede ferdig. - DERETTER prøver Voigt å drepe Dr.Manhattan (etter at han har fått skylden for det). Altså da planen var ferdig. Og her kommer spørsmålet: Hvorfor prøvde Voigt å drepe Dr.Manhattan? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Da setter jeg på Sunshine uten noen forhåpninger eller leste anmeldelser av filmen. Satser på en god filmopplevelse Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Da setter jeg på Sunshine uten noen forhåpninger eller leste anmeldelser av filmen. Satser på en god filmopplevelse Det får du. Selv om den kunne vært bedre selvsagt. Men hvilken film kunne ikke det? Endret 17. april 2009 av Lars Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Da setter jeg på Sunshine uten noen forhåpninger eller leste anmeldelser av filmen. Satser på en god filmopplevelse Det får du. Selv om den kunne vært bedre selvsagt. Men hvilken filk kunne ikke det? De som ikke tyr til skrekkfilm-pastisjer fordi de sliter med å komme på en solid avrunding på tredje akt? Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Det var ikke noe påklistret med siste delen i det hele tatt. Hele filmen handlet om hva de store dimensjonene og kreftene i universet gjør med et stakkarslig menneskesinn når man faktisk kan se det med egne øyne. Det skumle ved det ukjente, og ting som menneskesinnet ikke klarer å forstå på vanlig måte. Avslutningen er jo absolutt ikke påklistret på den måten, filmen styrte alltid mot en voldelig og voldsom slutt, det lå i luften helt siden starten. Alternativet til den tredje akten er jo at de med filosofiske tanker i hodet styrter ned i solen som det var planlagt, som da blir en videreføring av stemningen tidligere i filmen. Hadde det passet bedre mener du? For det synes ikke jeg i det hele tatt. Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jo, jeg skjønner jo selve planen til Veigt. Det jeg derimot ikke skjønner er hvordan det å drepe Dr.Manhattan kommer inn i bilde. Om det var å lure menneskene for at alle skulle tro det var Dr.Manhattan som gjorde det, hva vinner Veigt på å drepe Dr.Manhattan da? Jo, han blir jo folkehelt. Men siden det var en dobbeltvist som til slutt viste at Veigt var på "deres lag" fordi han måtte gjøre dette for at ikke menneskene skulle utrydde hverandre, skjønner jeg virkelig ikke hvorfor Veigt måtte drepe Dr.Manhattan. De var jo venner (sånn egentlig). Dette blir rotete. Jeg skal prøve å gjøre mitt spørsmål enklere. - Voigt er "snill". Han hadde en (ond) plan for å få menneskene til å slutte fred. - Dr.Manhattan ble offeret for dette, og alle trodde han var slem. Han godtok dette, fordi det betød fred for menneskene - De andre i "Watchmen" ble sur, og ville fortelle verden at Dr.Manhattan var snill. - Dr.Manhattan kom tilbake fra mars, og New York eksploderte. Alle trodde det var han. Planen var allerede ferdig. - DERETTER prøver Voigt å drepe Dr.Manhattan (etter at han har fått skylden for det). Altså da planen var ferdig. Og her kommer spørsmålet: Hvorfor prøvde Voigt å drepe Dr.Manhattan? Nå ble jeg usikker. I boka er det ikke Dr. Manhattan som utløser eksplosjonene, men skal ærlig innrømme at jeg ikke husker hva som skjer i filmen. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jo, jeg skjønner jo selve planen til Veigt. Det jeg derimot ikke skjønner er hvordan det å drepe Dr.Manhattan kommer inn i bilde. Om det var å lure menneskene for at alle skulle tro det var Dr.Manhattan som gjorde det, hva vinner Veigt på å drepe Dr.Manhattan da? Jo, han blir jo folkehelt. Men siden det var en dobbeltvist som til slutt viste at Veigt var på "deres lag" fordi han måtte gjøre dette for at ikke menneskene skulle utrydde hverandre, skjønner jeg virkelig ikke hvorfor Veigt måtte drepe Dr.Manhattan. De var jo venner (sånn egentlig). Dette blir rotete. Jeg skal prøve å gjøre mitt spørsmål enklere. - Voigt er "snill". Han hadde en (ond) plan for å få menneskene til å slutte fred. - Dr.Manhattan ble offeret for dette, og alle trodde han var slem. Han godtok dette, fordi det betød fred for menneskene - De andre i "Watchmen" ble sur, og ville fortelle verden at Dr.Manhattan var snill. - Dr.Manhattan kom tilbake fra mars, og New York eksploderte. Alle trodde det var han. Planen var allerede ferdig. - DERETTER prøver Voigt å drepe Dr.Manhattan (etter at han har fått skylden for det). Altså da planen var ferdig. Og her kommer spørsmålet: Hvorfor prøvde Voigt å drepe Dr.Manhattan? Nå ble jeg usikker. I boka er det ikke Dr. Manhattan som utløser eksplosjonene, men skal ærlig innrømme at jeg ikke husker hva som skjer i filmen. Det var jo ikke han. Det var jo en plan Voigt laget så det skulle se ut som om det var Dr.Manhattan som utløste eksplosjonene, så menneskene skulle bli redd for han, istedetfor at de skulle fighte med hverandre. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg så nettop In Bruges. Helt ok film, morsom og alt, men jeg ser den for øyeblikket ligger på 8.1 og #202 på imdb.com. Syntes dette var veldig overdrevent. Merkelig at en så middelmådig film er inne på top 250 lista. Hva syntes dere om filmen? Fortjener den å ligge på top 250? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hva syntes dere om filmen? Fortjener den å ligge på top 250? Argh... Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Hva syntes dere om filmen? Fortjener den å ligge på top 250? Uten tvil. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 top 250, top 250, top 250... Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Sunshine var en bra film det. Har hørt at slutten ødela mye for den, men personlig så syntes jeg ikke slutten var så dårlig selv om det ble litt teit Veldig mange fine scener i den og! Snakker om han kristne mainiacken som løper rundt å dreper dem Edit: åltså det som var litt teit, men syntes også det var spennende med han. Endret 17. april 2009 av Aleksmy! Lenke til kommentar
Siselka Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Jeg så nettop In Bruges. Helt ok film, morsom og alt, men jeg ser den for øyeblikket ligger på 8.1 og #202 på imdb.com. Syntes dette var veldig overdrevent. Merkelig at en så middelmådig film er inne på top 250 lista. Hva syntes dere om filmen? Fortjener den å ligge på top 250? In Bruges var en av de filmene som virkelig overrasket meg, og gjorde et veldig bra inntrykk på meg. For min del rangerer jeg denne filmen ganske høyt. Men skjønner ikke helt hvorfor folk henger seg slik opp i hvorvidt en film de liker/ikke liker ligger på imdb 250-listen. Som nevnt tidligere, listen er ikke et absolutt svar på de 250 beste filmene i verden. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Lot ikke slutten plage meg allverden. På den ene siden var den det mest forbanna tøvet jeg har sett, men på andre siden gikk det liksom ikke noe særlig utover filmopplevelsen. Var underholdende hele veien. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Da var jeg ferdig med Chan-wook Park's "hevn" triologi. Tre gode filmer, men Mr. Vengeance er helt klart hakket svakere enn Lady og Oldboy. Men angående Lady, skulle ikke den ha en slags twist eller noe? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Hehe, jeg regner med mange her gleder seg til å få se den nye, norske storfilmen om "Knerten". Se HER. Cun, med ditt lidenskapelige forhold til norsk film, så blir det vel kinotur på deg, eller? Endret 17. april 2009 av Montag Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Venter fortsatt på at Norge skal komme med noe virkelig BRA.. (Nei, jeg har ikke sett Reprise!) Lenke til kommentar
Montag Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Noen her som fikk med seg Crispin Glover show, da han gjestet Oslo (15/4) og Trondheim (17/4) med sin siste film? I så fall, hva synes dere? Showet virker unektelig interessant utfra omtalen, se her. Endret 17. april 2009 av Montag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå