Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Kommer an på pris og selskapet du skal se filmene med.

Ja faen du sier noe. Igår når jeg så Watchmen, satt jeg sammen med 3 kompiser (en av dem ei jente), og dama. De satt faen meg å klagde gjennom hele filmen. Det er så forbanna irriterende, og med en gang jeg sier "hysj!", får jeg tilbake "Så sinna... blablabla" Argh.

 

Så Batnobbit: Choose your friends carefully.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det føles ikke troverdig, historien oser av å egentlig skulle ha flere lag.

I filmen synes jeg historien hadde forferdelig mange lag allerede, jeg satt i bilen etterpå og fant ut av ting en halvtime etterpå, det skjer med kanskje 1 av 100 filmer for min del. Historien virket ikke lappet sammen eller usammenhengende i det hele for min del, merket ingenting til det.

 

Bruken av musikken var bra synes jeg. Ikke meg imot å ha mer Bob Dylan og Simon and Garfunkel i film, og bruken av Hallelujah var jo ment for å være morsom, de som ikke skjønte det har nok gått glipp av en del av poenget med filmen. Den er en artig blanding av humor og drama, kanskje det de kaller mørk komedie, selv om det var på et litt annet nivå enn det jeg er vant med fra filmen som kommer fra den sjangeren. Selve sjangerdefinisjonen er jo litt løs også.

 

Merket ingenting på skuespillet heller, bare at Rorschach-skuespilleren spilte bra.

Lenke til kommentar
Pink Panther 2 (..) verdt å se?

Hva tror du?

At folk har forskjellig smak?

Selv om Bob ikke likte Watchmen,betyr ikke at du ikke liker den.

Samme kan vel sies om Pink Panther 2 også. Noen vil like den,andre ikke.

Har du sett pink panther2? Eller baserer du uttalelsen din på hva andre mener?

(bææ?)

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar
Jeg syns sjongleringen mellom seriøsitet, parodi, klisjé og noen friske elementer fungerte godt i denne filmen.

For meg fungerte det dessverre ikke.

 

Du må gjerne stå ved påstanden, men jeg etterlyser litt mer konkrete eksempler fra filmen.

Jeg mener alle unntagen Rorschach og The Comedian var middelmådig/dårlig. Hvorfor mener du skuespillet var bra?

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Jeg mener alle unntagen Rorschach og The Comedian var middelmådig/dårlig. Hvorfor mener du skuespillet var bra?

Dette har jeg allerede skrevet litt om i mitt svar til Bob_3, om for eksempel Dr. Manhattan og Nite Owl II. The Comedian var en artig skrue, men med svært psykotiske tendenser. Jeg har problemer med å se hva som var svakt ved rollefremføringen hans. Han oppførte seg som en drittsekk med en viss sjarm, og jeg lurte virkelig på hvorfor han var så misantropisk. Evnen til å få meg til å undre og stille spørsmål ser jeg på som godt skuespill. De andre var ikke så utpreget gode, men de var ikke dårlige eller middelmådige heller. De var helt greie og glir inn under den noe kollektive presentasjonen vi får servert via filmen. Alle var troverdige, settingen til tross.

Lenke til kommentar

Danielzu: jeg tror CypheroN baserer uttalelsen sin på følgende:

 

- Det er en Harald Zwart-film

- Den har blitt slaktet

- Den har Steve Martin

- Den ser megaklein ut

- Den er barnslig og passer neppe for de over 14

 

Ikke at dette nøvendigvis er representativt for mine meninger (vel, egentlig), men jeg tror det var det Cyph mente. I enkelte tilfeller vet man at man ikke kommer til å like en film, selv om man aldri skal være løssluppen med å påstå at en film er dårlig før man har sett den. The Pink Panther 2 er en film jeg aldri kommer til å betale penger for å se, siden det er så mye i den jeg vet at ikke fungerer for min del. Dessuten er det, kanskje viktigst av alt, viktig å huske på at dette er subjektivt. Batnobbit ville ha meninger om hvorvidt det er verdt å se den, ikke den klassiske "du får dømme selv, filmsmak er individuelt"-setningen.

Lenke til kommentar
Danielzu: jeg tror CypheroN baserer uttalelsen sin på følgende:

 

- Det er en Harald Zwart-film

- Den har blitt slaktet

- Den har Steve Martin

- Den ser megaklein ut

- Den er barnslig og passer neppe for de over 14

 

Ikke at dette nøvendigvis er representativt for mine meninger (vel, egentlig), men jeg tror det var det Cyph mente. I enkelte tilfeller vet man at man ikke kommer til å like en film, selv om man aldri skal være løssluppen med å påstå at en film er dårlig før man har sett den. The Pink Panther 2 er en film jeg aldri kommer til å betale penger for å se, siden det er så mye i den jeg vet at ikke fungerer for min del. Dessuten er det, kanskje viktigst av alt, viktig å huske på at dette er subjektivt. Batnobbit ville ha meninger om hvorvidt det er verdt å se den, ikke den klassiske "du får dømme selv, filmsmak er individuelt"-setningen.

Og da slapp jeg og skrive noe. Takker.

Lenke til kommentar

Jeg er jo enig med Angeleno her egentlig, men dere argumenterer på feil grunnlag.

 

Om en bruker hadde kommet inn her å spurt om det var verdt å dra på Armageddon? Hva ville en bruker som ikke liker Armageddon si til han da?

 

- Bay-film

- Middelmådige kritikker

- B.Affleck..

- Utrolig uverdrevet

- Meget usannsynlig.

 

Tja.

Lenke til kommentar
Der ser dere, begge akademikergamlingene er enig.

 

Sweet Jesus, på en og samme dag har jeg blitt omtalt som akademiker og en som viser akademikerforakt. Tar det som symbolsk på sladderets uransakelige veier. Som hundre tusen fjær som flyr avgårde i vinden (Phillip Seymor Hoffman sier det så mye bedre). Ganske så søtt :wee:

 

Over til det saklige, Rear Window går på NRK2 på søndag. Bør sees. Enten man er akademiker eller postmann. Og i kveld går Good Bye Lenin på samme kanal. Er bare nesten som om jeg for et lite sekund ikke blir plaget av tv-lisensen. Men det går fort over.

Lenke til kommentar
Dette har jeg allerede skrevet litt om i mitt svar til Bob_3, om for eksempel Dr. Manhattan og Nite Owl II. The Comedian var en artig skrue, men med svært psykotiske tendenser. Jeg har problemer med å se hva som var svakt ved rollefremføringen hans. Han oppførte seg som en drittsekk med en viss sjarm, og jeg lurte virkelig på hvorfor han var så misantropisk. Evnen til å få meg til å undre og stille spørsmål ser jeg på som godt skuespill. De andre var ikke så utpreget gode, men de var ikke dårlige eller middelmådige heller. De var helt greie og glir inn under den noe kollektive presentasjonen vi får servert via filmen. Alle var troverdige, settingen til tross.

Alle unntagen The Comedian og Rorschach. Jeg likte altså rolletolkningen til The Comedian.

 

Dr. Manhattan hadde jeg større problemer med. Greit at han skal virke filosofisk og innesluttet, men jeg følte enkelte ganger at han bare leste opp fra manus, fremfor å spille rollen.

Lenke til kommentar
Alle unntagen The Comedian og Rorschach.

Ikke helt. Jeg likte Dr. Manhattan ekstra godt også. De andre var ålreite, som sagt.

 

Jeg likte altså rolletolkningen til The Comedian.

Jeg leste feil i sted, da jeg trodde du mente at The Comedian var middelmådig/dårlig. Det var derfor jeg på en måte tok ham i forsvar.

 

Dr. Manhattan hadde jeg større problemer med. Greit at han skal virke filosofisk og innesluttet, men jeg følte enkelte ganger at han bare leste opp fra manus, fremfor å spille rollen.

Jeg nekter å tro at en garvet skuespiller som Billy Crudup bare leser fra manus. Syns han gjorde en god tolkning av en vanskelig rolle: gud. Jeg likte spesielt godt den delen der han snakker om fortiden sin og refererer til datoer og klokkeslett.

Lenke til kommentar

Dr Manhattan er den eneste virkelige superhelten, siden han ble skapt i en atomulykke på 50-tallet. Men han er blitt så distansert fra menneskene at han ser ingen vits i å redde dem eller hjelpe dem. Det ser vi i serien allerede i Vietnam-krigen, når han lett kunne hindret Comedian å skyte den gravide dama, men bare står og ser på. Det blir tilogmed Comedian forbanna for

 

"You could easily have twisted my gun into a molten piece of wax, but you just stood there! You didn't care!"

 

Det jeg skulle ønske var med er Tales of the Black Freighter, tegneserien som går parallellt med historiene til den paranoide avisselgeren. Det er vevd så fantastisk inn i det han sier, selv om det er en separat historie om en pirat som lagde flåte av sine døde medpirater og dro til havs.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...