Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Enig med Cola angående x-men 3. Men så er jeg meget fan av superheltfilmer jeg også da.

Men x-men 1og2 er bedre. Gleder meg også til Wolverine, samt GI Joe.

Transformers II not so mutch.

 

Megan Fox har jeg sett masse av fra før i serien Hope&Faith. Så Transformer 1 bla bare nja i min bok. Typisk Bay-film.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg visste faktisk ikke at Bay var mannen bak Friday The 13th før idag når jeg så reklame for den. Er den noe å satse på? Bay-materiale? ;)

 

Edit: Er det bare meg eller er Robert Downey Jr., Jeffrey Dean Morgan og Javier Bardem utrolig like?

 

post-79960-1239928799_thumb.jpg

Javier Bardem

 

post-79960-1239928815_thumb.jpg

Dean Morgan

 

post-79960-1239928836_thumb.jpg

Downey Jr.

Endret av CCola
Lenke til kommentar

Har hørt at Watchmen har fått mindre enn kick ass kritikker, som får meg til å lure. Har ikke lest noen kritikker av filmen bortsett fra IMDB, men tviler på at jeg er noe særlig enig i det med tanke på at det er en av favoritt-tegneseriefilmene mine. Den tilfredsstilte meg på en mer intellektuell måte enn følelsesmessig, det var ikke så jeg satt klistret til setet akkurat, men jeg satt og absorberte alle lagene i historien som ble kastet på meg i stedet. Man opplever den liksom ikke, man absorberer den, også må man behandle den i en stund.

 

Var et artig øyeblikk når Rorschach sa "None of you understand. I'm not locked up in here with you. You're locked up in here with me!" Også hørte jeg "Håhåhåhå!" fra alle gutta i salen. Er nok en guttefilm ja, venninna mi likte ikke den noe særlig i forhold til meg, men til gjengjeld så liker hun ikke The Dark Knight engang. Watchmen er litt tørr, så jeg kan skjønne at hun ikke liker den, men The Dark Knight?! :p

Lenke til kommentar

Dean Morgan og Javier Bardem er utrolig like. Jeg var sikker på at det var Bardem jeg så når jeg så PS: I Love You her om dagen, men nei da, det var Morgan.

 

Separerte tvillinger?

 

EDIT: Skal egentlig se Howls Moving Castle med klassen min nå, men forlot klasserommet da alle kommenterte "Åå, herreguuud, det er jo tegnefilm, lissom!" og begynte å prate. Uansett så vi den med norsk tale.

 

Og det her skal være Medier og Kommunikasjon?

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar

Jeg så Død Snø i går, og er ikke helt sikker på hva jeg skal mene. Joda, det var langt ifra den verste norske filmen jeg har sett, men jeg mener den bommet litt. Jeg har fått med meg at det skulle være en skummel/morsom zombie-splatter. Når jeg har sett et par zombiefilmer, så synes jeg ikke filmen følger "zombiesjangeren" noe særlig bra. Jeg mener, når begynte zombier å slå, istedetfor å bite?

I tillegg er det overdreven bruk av tarmer. Virker som om Wirkola og Co bruker tarmene for alt de er verdt.

 

Ellers så var den helt grei, litt småmorsom til tider men samtidig veldig overdrevet. Havner vel på rundt en 3'er fra meg

Lenke til kommentar

En film om nazizombier som faktisk er veldig overdrevet.. Tenke seg til..

En splatter sparer heller ikke på tarmer og annet gørr, så jeg må si jeg finner kritikken din litt merkelig.

 

Har ikke allverdens tro på filmen selv, men jeg syns virkelig at en del av kritikken den har fått her på forumet har vært underlig. Det virker ikke som folk helt vet hva de kommer til når de setter på en zombie-splatter.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
En film om nazizombier som faktisk er veldig overdrevet.. Tenke seg til..

En splatter sparer heller ikke på tarmer og annet gørr, så jeg må si jeg finner kritikken din litt merkelig.

 

Har ikke allverdens tro på filmen selv, men jeg syns virkelig at en del av kritikken den har fått her på forumet har vært underlig. Det virker ikke som folk helt vet hva de kommer til når de setter på en zombie-splatter.

 

Altså, jeg har sett zombie-splattere før, og jeg VET hva jeg går til. Men ja, det var godt overdrevet i denne filmen mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Som zombie-splatter komedie er den helt grei, men den har dessverre en del alt for dumme øyeblikk/vitser som gjør at det blir mer dumt enn morsomt, men det er helt kurant underholdning sammen med venner (!!!). Ser du denne alene er du fucked. :p

 

Eg såg den aleine. Det var bra. I ein kinosal då, så eg hadde nokre "høh-høh-eg-ler-av-alt" folk bakom meg. Hyle-og-kvine-gjiortisjentene ved sidan av meg skapte betre stemning, då.

Lenke til kommentar
Jepp. Har alltid sagt at har man lest boka før man ser filmen, burde man nesten ikke få lov til å se filmen, i allfall ikke å syte etterpå.

Har ikke lest tegneserien, men jeg synes det var et makkverk uten like. Filmen starter bra, så gikk det nedover med håpløse skuespillerprestasjoner, enda verre historie, og som om det ikke er nok, blir historien formidlet på en søkt "Frustrerte Fruer"-måte. Det ble for lite av rollen til Rorschach som var mye av filmen. I tilegg varer filmen rundt 3 timer, som er mye for en film uten dybde. Da hun kjerringen sa: "It never ends" mot slutten, bare så jeg og kameraten min på hverandre og brøt ut i latter.

 

Godt mulig det fungerte for fansen av tegneserien, men som film fungerte det absolutt ikke.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...