Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg likte den også, men det var etter den vant Oscar og ble mainstream. Montag så den sikkert da den enda var underground.

 

Den vant vel ikke Oscar så vidt jeg husker. Mener AICN skrev noe om det, hvor en av skribentene var irritert fordi den ikke var nominert til beste utenlandske film. Med mindre jeg er blitt enda mer dement da. Kan godt være, er for trøtt til å sjekke ut. Must sleep :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rambo har vel aldri vært lenge med noen kvinne (kjæresten hans ble jo skutt rimelig fort i Rambo 2), så han kan vel ikke ha noen hemmelig datter eller sønn.

 

Det blir svært enkelt for Sly å skrive inn en eller annen one-night stand og det eventuelle avkommet som ble resultatet. Men som sagt, flere actionhelter har vært igjennom det scenarioet og jeg frykter for mye buhu-kliss. Håper han er litt mer oppfinnsom.

Lenke til kommentar

Ahahahaha! :!:

 

Men jo, så en film som het Redbelt i går, ser ikke ut som at den blir gitt ut i Norge på noen måte med tanke på at den hadde premiere i USA i mai i fjor. Har ikke sett noen DVDer rundt omkring heller. Uansett, når jeg fant ut at det var vanskelig å få tak i den på den måten brukte jeg en alternativ måte.

 

Veldig bra kampsportfilm, plottet er sånn ca. standard, men David Mamet har en evne til å få gjennomsnittlige konsept til å bli bra filmer. En artig teknikk han brukte i filmen var å hinte om problemene til karakterene, for eksempel en fortid i militæret og en annen karakter som spør "Did you tell him what you did there?", "No.", og det er det siste man hører om det. Samme tingen skjer med 3, 4 andre karakterer i filmen, han hinter om en forhistorie som de fleste andre mainstreamfilmer ville kastet seg over og fått dem til å beskrive i detalj mens tårene flyter for å gi karakterene dybde, men her blir det bare hintet til, som jeg synes var veldig interessant. Uansett, masse bra MMA, og grunnen til at jeg så den var fordi Chiwetel Ejiofor spilte hovedrollen som MMA-instruktør. Etter kampsportprestasjonene hans i Serenity måtte jeg jo se han som MMA-instruktør, men det viste seg at filmen var veldig bra i tillegg. Anbefales for en kveld med gutta og liknende.

 

Likte spesielt replikken "It's alright. There's no one here but the fighters."

 

Er det en skuespiller som burde spille Obama så er det Chiwetel forresten. Bare se på hvordan han snakker, og hendene hans mens han snakker. Han kunne spilt Obama uten stor innsats, siden han er en veldig god skuespiller i tillegg.

 

 

Se filmen hos Youtube

 

Du ser ikke alle likhetene i intervjuene, men du ser det mer i filmene, spesielt Redbelt der han har en litt mer amerikanisert aksent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...