Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay, moglege spoilerar til filmen "The Usual Suspects"

 

 

Er det berre eg som synest at slutten var ganske forutsigbar? Eg tenkte no nesten med ein gong at det var han som var mordaren. Så eg vart litt skuffa akkurat der, sjølv om måten han fant opp forklaringa si på er genial.

 

 

Men for all del - det er mykje anna som er kult med den filmen, og det er ein bra film, men at den er nummer 22 på IMDB top 250 liste synest eg er litt vel høgt.

Lenke til kommentar

Du forstår vel at 22. plass ikke sier noe om hvor god den er i forhold til 23. plass, kun hva folk synes om den? IMDb handler om hvor mange som synes den er verdt en tier. Du klarer å forstå hvorfor folk skulle gitt den en tier, spesielt hvis de bare så den én gang. Du er også klar over at internett er overrepresentert av unge menn, målgruppen til filmen. Hva er det da du sliter med å forstå?

 

Jeg forstår utmerket godt hvorfor den er på 22. plass på listen over verdens best likte filmer bestemt av internettbrukere.

Lenke til kommentar

Sjølvsagt skjønar eg kva IMDB er basert på, men eg synest framleis at det er mange andre filmar som forten å vere over den igjen. Så det er heilt greit for meg at du meinar noko anna, ikkje noko galt med det, men igjen: eg ville ikkje rangert den så høgt oppe, og om det berre er meg så er det heilt greit det òg.

Lenke til kommentar

Altså, du formulerer deg som om folk er blitt enig om at den er den 22. beste filmen i verden i stedet for å se at det er et resultat av at svært mange har satt den som en 10-film. Det er ikke én person som har plassert den der, så jeg forstår ikke hvorfor du sier at _du_ ikke ville rangert den så høyt oppe. En film kan være den 22. beste filmen på IMDb uten at noen har den som favorittfilm, bare svært mange synes at den er veldig god.

Lenke til kommentar

Ja, men det er jo faktisk litt det der eg meinar. Eg meinar at han kanskje ikkje fortjen alle dei 10-arane alle folk har gitt den utifrå mitt synspunkt, at det er andre filmar som fortjen den meir. Men greit nok - eg skjønar kva du meinar, og bør vel kanskje ikkje ta den lista så alt for bokstavelig.

Endret av Bikkebakke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...